Edullinen, mutta terveellinen ja herkullinen ruoka!
Onko tuo mahdoton yhtälö? Vinkataan toisille edullisia, herkullisia ja terveellisiä reseptejä ja tuotteita!
Kommentit (30)
Paistettua riisiä, halpoja vihanneksia (budjetin mukaan joku pakastesekoitus, kesäkurpitsaa, paprikaa, kaalia, porkkanaa, sipulia...) ja kanaa wokattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mahdoton yhtälö? Vinkataan toisille edullisia, herkullisia ja terveellisiä reseptejä ja tuotteita!
Miten niin "me". ethän sinä vinkannyt yhtään mitään.
Vinkataan on kylläkin suomen kielessä passiivi muoto, jossa ei kerrota tekijää. Monikon ensimmäisessä persoonassa (me) verbi taipuisi "vinkkaamme"...
Ei minullakaan mitään ruokavikkiä ole, kunhan vaan kieliopista nillitän ;)
Mä paistoin tänään pinaattilettuja. Kananmunia, (kaura-manteli)maitoa, (täysjyvä)vehnäjauhoja, ripaus suolaa ja pakastepinaattia. Olivat herkullisia tekemäni perunamuusin kanssa.
Pinaattiletut, maksalaatikko, uunimakkara, hernekeitto jne onhan noita
Itse tehdyt pinaattiletut on kyllä tosi namia! Mun suosikki, halpa ja tervellinen raaka-aine on kaali. Siitä tekee keiton, laatikon, wokkiin, salaattiin, se käy ihan kaikkeen. Ja on hyvää.
Uunijuurekset
Kasvis(sose)keitot
Linssikeitot ja curryt
Oman miehen kikulista ruiskuava elämäneliksiiri. Mies pitää minua välillä nälässä lukitsemalla jääkaapin ja tarjolla ei ole muuta kuin kermaista herkkua illalla. Pysyn hoikkana ja mies tyytyväisenä, joten en valita. Kovasti ainakaan.
Sanni 36
Uunijuurekset
Paloiteltuihin juureksiin sekoitetaan öljyä, hunajaa, timjamia, pippuria ja suolaa.
Uunissa 180-200 astetta kunnes sopivan pehmeitä.
Keitot
Puoli kiloa kanaa, kalaa, kokolihaa tai jauhelihaa.
Perunaa, porkkanaa, sipulia, ja sopivaa yrttiä. Kanaan sopii lisäksi maissi, lihakeittoon palsternakka jne.
Kasvissosekeitto
Välipalana tarjoushedelmä. Kuulostaa itsestään selvältä, mutta kannattaa tietoisesti lisätä sesonkituotteiden käyttöä.
Kananmuna proteiiniksi pari kertaa viikossa.