Paljon lainaa vois saada 2200 e/kk palkalla?
Kommentit (38)
Ja sh palkka on aivan törkeän matala vastuuseen nähden. Olin julkisella puolella, siellä vain vuorotyötä tarjolla eikä vakipaikasta toivoa. Toki palkka hieman parempi.
Ap
Riippuu monesta asiasta, onko sinulla säästöjä esim 10000-20000e, takaajia, tai jotain muuta omaisuutta esim mökki/huvila jolla voisi olla joku järkevä arvo.
Nordea ja OP on varmaan ne joista helpoiten lainaa saa. Ehkä jotain 110000e-150000e
Asiaan vaikuttaa myös se että oletko ensiasunnonostaja vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä/takaajia? Vaikuttavat paljon.
Ja mikä on se ihmisten pakkomieli kertoa palkasta bruttona? Eiks o tärkein mitä tulee tilille eikä mitä lukee jossain lapussa?
AINA palkasta puhuttaessa puhutaan bruttopalkasta!
Vain matalaälykkyysosamääräinen ei ymmärrä tätä.
Okei, oma veroprosentti on 14% ihan tiedoksi. Entäs sun?
Siis minimissään tarvitset 5% ostohinnasta ihan silkkaa käteistä. Ja varainsiirtovero tuohon päälle. En kyllä ymmärrä miten pystyt edes noin pienellä palkalla elättämään kolme teiniä. Toisekseen, tarve suurelle asunnolle alkaa olla loppusuoralla, joten siirtäisin katseen siihen kun lapset ovat jo omillaan (tai ehkä enää 1 lapsi kotona) ja alkaisin säästää jotta voin siinä kohtaa ostaa pienen kaksion.
Auton ostaminen silloin kun asuu vielä vuokralla, on sulaa hulluutta. Auton ylläpito on niin kallista, että se vääjäämättä lykkää mahdollisuutta päästä omistusasuntoon kiinni. Olet tehnyt asiat väärässä järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Satasen pikavipin saatat saada, jos on luottotiedot kunnossa.
Saa puoltakin pienemmällä palkalla jos luottotiedot kunnossa.
?? Jopa 500 euroa, enemmänkin.
En asu vuokralla. Auto on aivan pakko olla täällä, missä asumme, jo äitini ja vanhojen tätieni hoidon takia. olemme jo vuosia asuneet sukulaisilta käyttöömme saadussa vanhassa omakotitalossa, josta maksan vain käyttökulut. Nyt haluaisin vihdoin omaan asuntoon. Lapsilla ei ole omia huoneita, mikä teinejä kiristää paljon. Nuorin meni juuri seiskalle. En itsekään tiedä miten tuolla palkalla pystyy perheen elättämään kun on laina maksettava, mutta töitä ainakin on tarjolla. Teen säännöllisen epäsäännöllisesti keikkaa toki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja sh palkka on aivan törkeän matala vastuuseen nähden. Olin julkisella puolella, siellä vain vuorotyötä tarjolla eikä vakipaikasta toivoa. Toki palkka hieman parempi.
Ap
Totta, silti jaxuhalit sulle, jo pelkkä alanvalinta kertoo että olet sydämen asialla ❤👍
Kiitos, tuo jaxukommentti lämmittää ❤
Säästäminen näillä tuloilla on vaikeaa, kun lapsistakin saan vain kelalta minimielarit. Lasten isä asuu ulkomailla.
Oletko ap trolli vai ihan tosissaan?! Siis teillä ei jää mitään säästöön, ja asuminen on pelkkien kulujen hinnalla. Ei teillä ole siis senttiäkään varaa laittaa lainaan, sillä kulut joudutte maksamaan omastakin. Ei kukaan voi olla noin pöljä, eihän?
Vierailija kirjoitti:
En asu vuokralla. Auto on aivan pakko olla täällä, missä asumme, jo äitini ja vanhojen tätieni hoidon takia. olemme jo vuosia asuneet sukulaisilta käyttöömme saadussa vanhassa omakotitalossa, josta maksan vain käyttökulut. Nyt haluaisin vihdoin omaan asuntoon. Lapsilla ei ole omia huoneita, mikä teinejä kiristää paljon. Nuorin meni juuri seiskalle. En itsekään tiedä miten tuolla palkalla pystyy perheen elättämään kun on laina maksettava, mutta töitä ainakin on tarjolla. Teen säännöllisen epäsäännöllisesti keikkaa toki.
Ap
Jos olet tällä hetkellä maksellut vain käyttökuluja, niin sulla täytyisi olla rahaa säästössä. Jos ei ole, niin todennäköisesti et pysty lainojakaan makselemaan...
Toki nyt jotain on säästössä, mutta ei mitään Kymppitonneja. En ole pöljä enkä idiootti, kiitos vaan kovasti. Kaksi korkeakoulututkintoa on. Tällä hetkellä asumiskuluja noin 400 €/kk, ja sitä kyllä olisi varaa vielä kasvattaa. En ymmärrä miten olen pöljä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee lyhennettyä työaikaa, palkka on tuo yksityisellä. En pysty vuorotyötä juurikaan tekemään, jotain keikkaa silloin tällöin. Lasten lisäksi oma muistisairas äiti hoidettavana. Säästöjä ei ole, mutta kirjallinen lupa käyttää äitini omakotitaloa vakuutena (olen ainoa lapsi joten ei ole muiden perinnöstä pois...)
Ap
Miksi et mene julkiselle? Mä saan itse 2168€ periaatteessa ilman koulutusta.
AMK-koulutuksella 2200 on pyhäinhäväistys.
Tämä maa on täynnä häväistyjä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä/takaajia? Vaikuttavat paljon.
Ja mikä on se ihmisten pakkomieli kertoa palkasta bruttona? Eiks o tärkein mitä tulee tilille eikä mitä lukee jossain lapussa?
AINA palkasta puhuttaessa puhutaan bruttopalkasta!
Vain matalaälykkyysosamääräinen ei ymmärrä tätä.
No juu, 4000 kuin kerron niin keskipalkkaha toi. Sit kuin mainitsen että 3100 jää tilille niin yhtäkki kääntyyki päät.
En ajatellut ensin kertoa ettei kukaan tunnista, mutta koska minua pidetään idioottina kerron, että ensin olin ennen alanvaihtaja 2 v työttömänä ja sitten sairastuin syöpään, joten säästöt hupenivat siinä. Vaikuttaakohan sairastettu syöpä miten lainan saantiin?
Vierailija kirjoitti:
Toki nyt jotain on säästössä, mutta ei mitään Kymppitonneja. En ole pöljä enkä idiootti, kiitos vaan kovasti. Kaksi korkeakoulututkintoa on. Tällä hetkellä asumiskuluja noin 400 €/kk, ja sitä kyllä olisi varaa vielä kasvattaa. En ymmärrä miten olen pöljä?
Ap
Menet pankin sivuille ja täytät paperit niin sillähän se selviää.
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut ensin kertoa ettei kukaan tunnista, mutta koska minua pidetään idioottina kerron, että ensin olin ennen alanvaihtaja 2 v työttömänä ja sitten sairastuin syöpään, joten säästöt hupenivat siinä. Vaikuttaakohan sairastettu syöpä miten lainan saantiin?
Ennen alanvaihtoa, pitäisi lukea, ja olen ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap
400 euroa saat varata jo vastikkeeseen. Eli lainanmaksuvara on se, mitä jää OIKEASTI kuussa säästöön. Ei se mitä kuvittelet säästäväsi.
Esim 100 tonnin laina vie nykykoroilla noin 500e kuussa. Jos teillä on 500e kuussa ylimääräistä rahaa, pitäisi säästöjäkin olla esim parin vuoden ajalta se 10tonni. Tämä on myös tulojen puolesta ehdoton maksimi mitä pankki teoriassa antaisi, jos säästöön nyt jäisi 500e eikä muita lainoja olisi.
100 tonnilla tuskin saatte kummoista asuntoa neljälle hengelle. Eli käytännössä mitään mahdollisuutta oman ostamiseen ei ole.
Paljonko nyt menee asumiseen ja säästöön?