En kyllä ymmärrä pitkiä avioliittoja
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmillaan turvallisuus, syvä rakkaus, yhteenkuuluvuus ja ystävyys
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, eikä ole mikään mutu-tuntuma vaan kokemus: avioliitossa saman miehen kanssa 48 vuotta:D
Ja jos verrataan tätä kysymystä lapsiin liittyen, kysymys kuuluisi, miksi kasvatat lapsesi itse, etkä anna heitä adoptioon tai lähetä lastenkotiin, ei vastaus ole "en jaksaisi sitä vaippahelvettiä enää uudestaan, vaikka rakastan nykyisiä lapsiani".
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sellaista ei ymmärrä, mitä ei ole itse kokenut.
Olen tästä eri mieltä. Kyllä normaalijärkinen, joustavan ajattelukyvyn omaava ihminen ymmärtää yleensä asioita ja ilmiöitä ja niiden taustatekijöitä silloinkin kun ei ole itse kokenut tai kokemassa. Poikkeavaa taitaa olla se, ettei osaa ajatella oman boksinsa ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. En tiedä. Olisko rakkaus, kiintymys, turva, tottumus.
Jos jäisin nyt leskeksi, olisi ihan painajaismaista lähteä etsimään jonkin ajan kuluttua uutta kumppania. Tänkin palstan arvoteoriat, tinderjutut ja muut...Onneksi on oma rakas kumppani, jonka kanssa jakaa arkaluontoisimmatkin jutut.
T.Avioliittoa vasta 18 vuotta takana, sitä ennen 7 vuotta seurustelua
Nuo arvoteoriat on ktllä karmeita. Mihin jää rakkaus?
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän, koska vanhemmilla oli toisen kuolemaan päättynyt lähes 50 vuoden avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte opetella sietämään kuin yhden ärsyttäviä tapoja. Jos jatkuvasti on vaihtamassa niin aina joutuu ärtymään uusista asioista
Tämä oli uskottavin syy.
Siksi kai takana onkin yli 30 vuotta. Jos tulisi ero tai jäisin leskeksi, en ihan heti uutta äijää nurkkiini huolisi. Ja syy ei olisi suru vaan se että saisin olla itsekseni
Mikset nyt siis eroa, kun selvästi haluaisit mieluummin olla yksin kuin puolisosi kanssa?
Kyse oli tilanteesta jolloin en olisi tuon miehen kanssa. Kannattaa lukea viestit ennenkuin hyökii tuomitsemaan. Olen oppinut sietämään tuon miehen ärsyttäviä tapoja mutten halua aloittaa sitä uudestaan.
Sama juttu lasten kanssa. Ennemmin vedän itseni hirteen kuin lähden uudestaan vaippahelvettiin, mutta nykyisiä lapsia rakastan yli kaiken.
Tässähän kysyttiin, miksi ollaan pitkässä liitossa, eikä sitä, miksei eron jälkeen oteta uutta kumppania. Ei pitkälle liitolle ole oikein hyvä syy se, että uusi suhde olisi uuvuttava.
Jos minun syyni pysyä liitossa on se että siedän miehen ärsyttäviä tapoja niin miten se sun takapuoltasi kaivaa? Miksi mun pitäisi alkaa perustella miksen eroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. En tiedä. Olisko rakkaus, kiintymys, turva, tottumus.
Jos jäisin nyt leskeksi, olisi ihan painajaismaista lähteä etsimään jonkin ajan kuluttua uutta kumppania. Tänkin palstan arvoteoriat, tinderjutut ja muut...Onneksi on oma rakas kumppani, jonka kanssa jakaa arkaluontoisimmatkin jutut.
T.Avioliittoa vasta 18 vuotta takana, sitä ennen 7 vuotta seurustelua
Miksi pitäisi lähteä etsimään uutta kumppania? Olen ollut 25 vuotta naimissa, en haikailisi uutta kumppania jos jäisin leskeksi tai tulisi ero.
t. MiesKaikki lesket, jotka tunnen ja otos kattaa valitettavasti 35-80 vuotiaat pitkän avioliiton (=yli kymmenen vuotta) ovat kuitenkin halunneet jokusen vuoden kuluttua uutta kumppania.
En minäkään nyt pitkässä avioliitossa edes kuvittele, että leskeksi jäätyäni haluaisin uuden parisuhteen. Mutta niin se vain menee. Äitini on ollut leski 8 vuotta ja nyt nuoruuden rakkaus (myös leski) otti yhteyttä ja ovat todella rakastuneet ja onnellisia.
Mä taas tunnen paljon leskiä, jotka ovat yksin tarkoituksella. Kaikki eivöt halua uutta parisuhdetta, etenkin jos edesmennyt oli elämän suuri rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän, koska vanhemmilla oli toisen kuolemaan päättynyt lähes 50 vuoden avioliitto.
Minun vanhemmillani oli 56v avioliitto joka päättyi toisen kuolemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmillani oli 56v avioliitto joka päättyi toisen kuolemaan. Ap
Minun vanhemmillani on yli 50v liitto enkä ymmärrä miksi se jatkuu. Molemmat nälvii ja vähättelee koko ajan toisiaan ja valittaa meille lapsille että et arvaa mitä se nyt keksi
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmillaan turvallisuus, syvä rakkaus, yhteenkuuluvuus ja ystävyys
Lisään näihin vielä: vuosien varrella vahvistuva henkinen, emotionaalinen ja älyllinen yhteys. Rakastetun ihmisen muutosta on kiehtova seurata ja muuttuhan sitä itsekin, koko ajan. Itsetunto ja -tuntemus kasvavat kun on yhdessä kestetty hyvät ja huonot ajat, kasvatettu lapset, rähjätty ja sovittu.
20 v. takana.
Itse en ymmärrä lyhyitä liittoja, miksi edes mennään naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte opetella sietämään kuin yhden ärsyttäviä tapoja. Jos jatkuvasti on vaihtamassa niin aina joutuu ärtymään uusista asioista
Tämä oli uskottavin syy.
Siksi kai takana onkin yli 30 vuotta. Jos tulisi ero tai jäisin leskeksi, en ihan heti uutta äijää nurkkiini huolisi. Ja syy ei olisi suru vaan se että saisin olla itsekseni
Mikset nyt siis eroa, kun selvästi haluaisit mieluummin olla yksin kuin puolisosi kanssa?
Kyse oli tilanteesta jolloin en olisi tuon miehen kanssa. Kannattaa lukea viestit ennenkuin hyökii tuomitsemaan. Olen oppinut sietämään tuon miehen ärsyttäviä tapoja mutten halua aloittaa sitä uudestaan.
Sama juttu lasten kanssa. Ennemmin vedän itseni hirteen kuin lähden uudestaan vaippahelvettiin, mutta nykyisiä lapsia rakastan yli kaiken.
Tässähän kysyttiin, miksi ollaan pitkässä liitossa, eikä sitä, miksei eron jälkeen oteta uutta kumppania. Ei pitkälle liitolle ole oikein hyvä syy se, että uusi suhde olisi uuvuttava.
Jos minun syyni pysyä liitossa on se että siedän miehen ärsyttäviä tapoja niin miten se sun takapuoltasi kaivaa? Miksi mun pitäisi alkaa perustella miksen eroa?
Etkö oikeasti näe mitään ongelmaa, jos ainoa syysi pysyä liitossa on se, että olet tottunut sietämään hänen ärsyttäviä tapojaan? Minusta et tuossa vastaa millään tavalla siihen, mitä hyvää liitossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli uskottavin syy.
Etkö oikeasti näe mitään ongelmaa, jos ainoa syysi pysyä liitossa on se, että olet tottunut sietämään hänen ärsyttäviä tapojaan? Minusta et tuossa vastaa millään tavalla siihen, mitä hyvää liitossa on.
Missäs kohtaa sanoin että se on ainoa tapa? Toin esille yhden uuden näkökulman jo moneen kertaan mainittujen luottamusten ja rakkauden lisäksi