Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan liikkeet masussa

03.05.2006 |

Apua! Olen ihan hädissäni! Olen nyt vkolla 27+6, eikä vauvan liikkeet tunnu juuri hipaisuja kovempaa. Ja liikkeet ovat muutenkin tosi harvinaisia, ehkä pari kertaa päiväs tunnen jotain pientä. Olen tosi huolissani, et onko vauvalla kaikki kunnossa. Rakenneultras olen käynyt vkol 20 ja vauval oli kaikki päällisinpuolin kunnossa. Eilen oli neuvola ja siel kuunneltiin sydänäänet. Mut vauva vaan ei liiku juuri lainkaan.

Kun odotin esikoista niin hänen liikkeet olivat aivan toisenlaisia, paljon voimakkaampia. Muistan sen siitä, kun olen kirjoittanut joka vkolla jotain tuntemuksia yms. ja näillä vkoilla esikoinen potki niin kovaa, et monesti meinas pissat tulla housuun.

Nyt kysyisinkin teiltä muilta, et onko teillä ollut tälläistä ongelmaa joko tässä raskaudes tai edellisis? Ja kun vauva syntyi, oliko sillä kaikki kunnossa?

Mä menisin ultraankin, mut kun meidän paikkakunnalla ei sellaista järjestetä kun alkuraskaudes ja sit ois mentävä toiseen kaupunkiin yksityiselle, joka taas maksaa maltaita. Mut kohta on pakko varata yksityiselle aika, kun huoli on tosiaan niin suuri. Neuvolassakaan ei otettu mitään kantaa, kun kysyin asiasta. Kun sydänäänet kuitenkin löytyi...

Olen aivan huolesta sekaisin...:(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hieman sama huoli, mutta olen ajatellut, että istukka on edessä tai lapsonen on muutenkin rauhallisempi kuin esikoinen. Jos ultrissa kaikki ok ja sydänäänet kuuluu niin kaiken pitäisi olla ok. Lapsethan ovat niin erilaisia, toiset rauhallisempia kuin toiset. Ja kokokin vaikuttaa. Yleensä toinen lapsi on isompi eikä mahdu niin melskaamaan.

Vierailija
2/2 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut! Minulla molemmat olleet hiljaisia hiihtäjiä, tämä vielä hiljaisempi kuin esikoinen. Tämä vasta nyt ihan lopussa ruvennut tosissaan mylläämään. Olen moneen kertaan ollut tosi huolissani, kahteen otteeseen nyt loppuraskaudessa käynyt polilla käyrilläkin. Kaikki onneksi aina ollut hyvin!

Mulla oli lääkäri rv 26, silloin kysyin lääkäriltä noista liikkeistä. Sanoi, että kunhan joka päivä jotakin tuntuu. Sitten joskus rv 30:n jälkeen voi ruveta tekemään liikelaskentaa. Onko sulle tuttua?

Esikoinen harvinaisen eläväinen tapaus, vaikka masussa olikin rauhallinen. Tämä masulainenkin pitkään vietti hiljaiseloa, mutta kaiken kyllä pitäisi olla kunnossa, ultrien mukaan ainakin. Eli siitä ei ainakaan kannata mitään johtopäätöksiä vetää!

Istukan paikkakin voi vaikuttaa, mulla näissä molemmissa raskauksissa istukka ollut edessä. Ainakin alussa vaimentaa liikkeitä kovasti.

Mä olin kanssa kauheassa stressissä noitten liikeitten kanssa, ja välillä huolestun vieläkin. Tuntui, että kaikki muut tuntevat hirveän myllerryksen jostain rv20 asti, eivät saa nukkutua jne. Ei mulla semmoista, tosiaankaan! Tohon rv 30 asti kuulostelin, että jotakin vipinää tunnen joka päivä. Siitä eteenpäin olen (jos on ollut hiljaista) kuunnellut liikkeitä päivittäin pariin otteeseen. (Yleenä aamuisin ja iltaisin, kun ehtii rauhoittua pitkälleen ja kuulostella.)

Mutta hyvää raskautta sulle!

Tilpehööri (40+6 ja nyt ovat liikket jo aika vahvoja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla