Vauvan nimeksi Jaakkima
Mieheni haluaa antaa tulevalle poikavauvalle nimeksi Jaakkima. Nimi tulee hänen isoisoisältään. Olen sitä mieltä, ettei tuo ole sopiva nimi. Mitä mieltä te olette? Yritänkö vielä kääntää mieheni pään?
Kommentit (31)
Kyllä tuo on mun mielestä ihana nimi. Itsellä on käsityöoluita harrastava mies ja haluaa pojalle nimeksi Ipa Pale Ale...
Jaakkima on nimi siinä missä muutkin. Nimipäivää Jaakkima viettää Akin kanssa.
Utu-putu.... Joo, minustakin Jaakkima on parempi. Se on sentään perinteikäs nimi, ja teillä siinä nimessä olisi myös tarina ja historiaa takana.
Vierailija kirjoitti:
Todella hieno nimi, yksi parhaista tällä palstalla eaillä olleista.
Esillä olleista. Kautta aikojen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on mun mielestä ihana nimi. Itsellä on käsityöoluita harrastava mies ja haluaa pojalle nimeksi Ipa Pale Ale...
Höpö höpö. En usko, ellei miehesi ole juuri 18 vuotta täyttänyt.
Ei taida mennä nimilautakunnassa läpi, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaakkima kyllä löytyy ihan nimipäiväkalenterista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaakkima kyllä löytyy ihan nimipäiväkalenterista
Tuo on totta. Jos nimi löytyy kalenterista niin nimilautakunnan hyväksyntää ei tarvita. Kun nimi laitetaan kalenteriin niin sillä on jo nimilautakunnan hyväksyntä
Mun käsittääkseni se on ortodoksien käyttämä nimi mutta jos miehesi isoisä oli Jaakkima muttei ortodoksi niin siitä vaan. Ihan hieno nimi. Hellittelymuoto on muuten Aki.
Kaakkima on parempi