Jos olisit yrittäjä palkkaisitko työttömän joka on itsensä kansaa täysin hukassa?
Ei minkään laisia unelmia, ei tavotteita, ei persoonallisuutta, ei sisältöä, ei kavereita. Eksyssissä ja ilman suuntaa harhaileva tabula rasa joka ei osaa odottaa elämältään mitää.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkään laisia unelmia, ei tavotteita, ei persoonallisuutta, ei sisältöä, ei kavereita. Eksyssissä ja ilman suuntaa harhaileva tabula rasa joka ei osaa odottaa elämältään mitää.
Miten nuo asiat edes työnantajalle kuuluu?
Yrittäjänä ainakin haliam tietää ketä ja millaista jenkilöä olen palkkaamasaa. Jos henkilö on hukassa itsensä kanssa niin se myös näkyy usein hyvin selkeästi ulospäin. Viimeistään siinävaiheessa kun puydän kertomaan jotain itsestään ja tavottaistaan. En kyllä ole sellaiseen törmännyt vielä toistaiseksi, mutta mieluiten valitsen haastateltavista ne kaikkein mielenkiintoisimmat ja persoonallisimmat tyypit.
Minkä alan yrittäjä olet? Kirjoitustaito ei näytä kuuluvan vahvuuksiisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämilläni. Ymmärränköhän jotain nyt ihan väärin. Mun mielestä sä nyt sekoitat kaksi eri asiaa: persoonaton ihminen ja eksyksissä oleva ihminen.
1. Persoonaton eli tabula rasa eli ei unelmia/tavoitteita/elämänsisältöä/kavereita, ei odota elämältä mitään. Mä oon tuollainen, meitä on todella paljon. Elän vain koska on pakko. Töitä teen vain rahan takia. Yksinkertaista: teen työt - saan rahaa. Pysyn samassa työssä pitkään koska ei mulla ole mitään syytä töitä vaihtaa ja mun kokemus on että on todella vaikea saada uusia töitä. Olen huomannut että työnantajat eivät mielellään palkkaa kaltaisiani persoonattomia ihmisiä, työnantajat inhoavat meitä, en tiedä miksi.
2. Eksyksissä oleva ihminen eli itsensä kanssa täysin hukassa eli harhailee eli "tuuliviiri". Sellainen taitaa vaihtaa töitä kuin sukkia. Eli ei kai sellaista kannata palkata kun lopettaisi työt pian kuitenkin. Mutta onko näitä paljonkin? Siis osa 20-vuotiaista on tälläisiä kyllä. Mutta oletko koskaan harkinnut palkkaavasi 30-60 vuotiaita? Vai onko sun ongelma mukamas se että myös 50 vuotiaat työnhakijat on eksyksissä ja lopettaa työt kun tuulensuunta vaihtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hlvetin tabula rasa????
Tyhjä taulu, vielä kirjoittamaton ihminen.
Tarkoitat siis imeväisikäistä? Peruskoulun hyväksytysti läpäissyt ihminen EI ole mikään tabula rasa.Imeväisikäisiä ei Suomessa saa palkata töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis imeväisikäistä? Peruskoulun hyväksytysti läpäissyt ihminen EI ole mikään tabula rasa.Imeväisikäisiä ei Suomessa saa palkata töihin.
Tyhjäksi tauluksi voidaan myös sanoa ihmistä jolta puuttuu elämnkokemusta esim arjen ja harrastusten parissa. Yleiskeilessä persoonaton. Pelkkä koulumemestys ja lukupää ei riitä jos ei pysty käyttämään ja sisäistämään oppimaansa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Nyt mä sitten vihdoin tiedän miksi pidän niin kauhean paljon naisten rinnoista enkä yhtään pidä mistään muusta. Mä oon jäänyt imeväisikään. Terveisin, persoonaton mies, tabula rasa.
Voisiko joku ystävällisesti kertoa mikä ketju tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo koskisi vain työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa mikä ketju tämä on?
Kuollut ketju jota yksi hullu yrittää väkisin pitää hengissä riitelemällä itsensä kanssa.
Voisin lyödä briljoonasta miljardista vetoa että 100% varmuudella tuollaosta ihmistä ei ole olemassakaan.
Kyllähän se on tiedossa että supliikkimiehet pääsetvät töihin, osaaminen on toisarvoista.