Onnellinen
Olen 45-vuotias kahden lapsen äiti. Sain tänään tietää, että olen raskaana. Voi sitä ilon tunnetta, kun tajusin saavani vielä lapsen. Esikoinen on jo 14 vuotta ja keskimmäinen 11 vuotta. Olemme mieheni kanssa jo pitkään puhuneet, että haluaisimme vielä lapsia ja nyt se sitten tapahtui. Olisiko teillä joitakin kysymyksiä minulle? Olen niin innoissani tästä asiasta.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta vielä tahtoisit? Onnea teille.
Kiitos. Meidän ei ole enään pakko saada tämän jälkeen lisää lapsia, mutta jos saamme, luultavasti pitäisimme heidät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit vielä näin vanhana lapsia?
En pidä itseäni erityisen vanhana, joten miksi en hankkisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen miehesi on?
Mieheni on 52-vuotias.
Ap
Kuinka jotkut uskaltavat lisääntyä vielä yli 40-vuotiaana? Missä vaiheessa 40 v (ensi)synnyttäjistä tuli "normaaleja"? Eivätkö riskit vauvan terveydessä pelota nykyihmistä? Vai onko riski-ikää nostettu ja miksi?
(Ja tiedoksi, että olen 40-vuotias, ja täysin voimissani, mutta en IKIMAAILMASSA enää harkitsisi lasta. Lapsistani nuorin syntyi kun olin jo 36.)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapsesi tyttöjä vai poikia
Molemmat lapseni ovat tyttöjä, joten tahtoisin kovasti nyt pojan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka jotkut uskaltavat lisääntyä vielä yli 40-vuotiaana? Missä vaiheessa 40 v (ensi)synnyttäjistä tuli "normaaleja"? Eivätkö riskit vauvan terveydessä pelota nykyihmistä? Vai onko riski-ikää nostettu ja miksi?
(Ja tiedoksi, että olen 40-vuotias, ja täysin voimissani, mutta en IKIMAAILMASSA enää harkitsisi lasta. Lapsistani nuorin syntyi kun olin jo 36.)
Tietenkin riskit ovat suuret nyt, joten toivomme kovasti että lapsemme olisi terve. Tottakai meitä pelottaa, mutta ajatus vielä lapsista saa meidät ajattelemaan positiivisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juopottelee ja bilettää vähemmän, elää muutenkin terveellisesti niin mikä estää viiskymppistäkin lapsia hankkimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juopottelee ja bilettää vähemmän, elää muutenkin terveellisesti niin mikä estää viiskymppistäkin lapsia hankkimasta.
Näin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö lapsesi vielä tästä?
Eivät. Kerromme heille sitten, kun aika on oikea.
Ap
Montako lasta vielä tahtoisit? Onnea teille.