Miten pääsen töihin kun minulla on CV:ssä uupumisen/masennuksen takia aukko
Olen ihan fiksu, hommat on nekin olleet hanttihommia ja opiskelu on kesken. Näytänkin varmaan laiskalta siitä syystä etten ole pystynyt rahan vähyyden vuoksi pitämään itsestäni aivan niin hyvin huolta/olemaan huoliteltu kuin ennen , ja mitä muuten haluaisin olla. Esim kampaajakäynnit on jääneet minimiin.
Miten todistan kelpoisuuteni nyt?
Kommentit (28)
Pitämällä turpasi kiinni. Pidit välivuoden kierrellen eurooppaa
Sano että olit rauhanturvatehtävissä tai ambulanssikuljettajana Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Sano että olit rauhanturvatehtävissä tai ambulanssikuljettajana Ruotsissa.
Tai Thaimaassa uimakoulun opettajana
Vierailija kirjoitti:
Kiitos oikeasti hyvistä vastauksista. Pinnallista mutta aloitan varmaan nyt siitä kampaajasta ja opiskelun jatkamisesta. En kyllä viitsi antaa ymmärtää mitään valheellista, mutta ehkä iloisella ja huolletulla naamalla sanottuna aukkokin vaikuttaa rekrytoijalle lievemmältä? :D
Ap
Just näin. Kaikki me ollaan oltu vähän räjähtäneitä äitiyden tai sairauden tai opiskeluajan rankkuuden ja köyhyyden jäljiltä. Sitä sitten varaa kampaajan, ja käy vaikka kappahlissa tai Lindexissä ostamassa yhden siistin asun, ja yhdet siistit kengät, että pääsee ensin haastatteluun ja sitten töihin. Se on ihan normaalia. Kun on päässyt töihin ja alkaa saada palkkaa, niin vähitellen täydentää vaatevarastoa.
Minulla oli tosi pitkä aukko työhistoriassa ja ratkaisin asian siten, että laitoin vain relevantit työkokemukset muutamilta viime vuosilta ja sitten loppuun "sekä opiskeluajan töitä myyntitöissä, postissa, turkkikuskina jne." Eihän kukaan kysy siitä kun myi jäätelöä 15-vuotiaana. Mutta ilmeisesti sinun kohdallasi olet nyt juuri palaamassa työelämään? Mulla pitkä aukko oli menneisyydessä, joten sen pystyi peittämään. Ja nythän sillä ei ole enää mitään väliä kun 15+ vuotta asiantuntijatehtäviä.
Minä olin opintojen aikana masentunut ja uupunut, opinnot viivästyivät.
Valmistuttuani ja päästyäni töihin, sen ajan stressitekijät ovat kaukana takana. Olen ollut tehokas ja hyvä työntekijä, enkä ole töistä uupunut. Opiskelun epämääräisyys, tuen vähäisyys kotoa, köyhyys. Huono parisuhde uuvutti.
Kyllä CV: ssä voi olla aukko vaikka sapattivuoden tai pitkän ulkoilmailla reissailun takia. Sinänsä on todella ikävää, että vielä nykyaikanakin masennukseen ja mt-ongelmiin suhtaudutaan niin negatiivisesti, että ne vaikuttavat työnhaussa. Kuka tahansa voi sairastua, monet vain kuvittelevat olevansa immuuneja ja kuuluvansa niihin ”parempiin ihmisiin ” joita uupumukset ja mt- ongelmat eivät kosketa.
Eikö cv:ssä voi valehdella? Kirjoittaa vaan sinne tyhjään kohtaan jonkun diipadaapa-homman. Ei niistä kukaan sen enempää kysele.