Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen töihin kun minulla on CV:ssä uupumisen/masennuksen takia aukko

Vierailija
24.08.2018 |

Olen ihan fiksu, hommat on nekin olleet hanttihommia ja opiskelu on kesken. Näytänkin varmaan laiskalta siitä syystä etten ole pystynyt rahan vähyyden vuoksi pitämään itsestäni aivan niin hyvin huolta/olemaan huoliteltu kuin ennen , ja mitä muuten haluaisin olla. Esim kampaajakäynnit on jääneet minimiin.
Miten todistan kelpoisuuteni nyt?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteillla: ensin näyt kaikille tutuille ja tutuntutuille, että haluuat ja pystyt. Sitten ne suosittlevat sua johonkin . Tiettyy ensin hanttihommiiin, muutta kuitenkin.

Vaihtoehtoisessti teet jonkin uudeen koulutuksen loppuun tai jonkin oman projektin lopppuun jja aloitat cv:n siitä.

Vierailija
2/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että huolehdit läheisistäsi tauon aikana. Sisaruksilla lapsia, ystävä sairaana, iäkkäät vanhemmat tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ne opinnot nyt loppuun. Sen jälkeen tee jokin toinen, vaikka pienikin asia loppuun. Silleen alat uskoa itseesi.

Vierailija
4/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole koskaan kysytty mitään cv:n pitkistä ”tauoista”.

Vierailija
5/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä pitkät aukot cv:ssä eivät ole harvinaisia. Kuka tahansa voi joutua työttömäksi.

Vierailija
6/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita naamasi ja huksensi kuntoon ja osta hyvät vaatteet työhaastatteluun. Jos ja kun aukosta tulee kysymyksiä, kerro sairastuneesi vakavasti ja olet sen vuoksi ollut poissa työelämästä. Haastattelija tulkitsee sinun sairastaneen syövän, arvostaa rohkeuttasi ja sitkeyttäsi.

Vierailija
7/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat töihin kun siellä voi uupua.

Vierailija
8/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on. En usko että koskaan pääsen muualle kun ilmaistöihin vaikka maisterintutkintokin löytyy. Humanistiselta alalta ikävä kyllä. Opiskeluoikeutta ei enää ole. Vaikea keksiä syitä jatkaa elämää tässä tilanteessa. Terapiaakaan ei luvassa.

Vierailija
9/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita naamasi ja huksensi kuntoon ja osta hyvät vaatteet työhaastatteluun. Jos ja kun aukosta tulee kysymyksiä, kerro sairastuneesi vakavasti ja olet sen vuoksi ollut poissa työelämästä. Haastattelija tulkitsee sinun sairastaneen syövän, arvostaa rohkeuttasi ja sitkeyttäsi.

Tämä on hyvä. :D Tosin moraalisesti kyseenlaista mutta mikäpä ei nykyään olisi.

Vierailija
10/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ei ole koskaan kysytty mitään cv:n pitkistä ”tauoista”.

Multa on kysytty kaksi kertaa. Mietin vastauksen jo valmiiksi kotona.

Mulla oli jakso elämässä lasten jälkeen, joita olin hoitamassa kotona jonkin aikaa, jolloin piti miettiä asioita ja mitä tältä (työ)elämältä haluaa.

Sain molemmilla kerroilla työpaikat.

Todellisuudessa menin aika reippaasti äitiyslomien jälkeen töihin mutta sitä ei työnantaja suuressa viisaudessaan cv:stä katsonut.

Vierailija
11/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä yleensä kysellä

Vierailija
12/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Ap

Vierailija
13/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään aukoista mitään kysellä. Eipä taida olla kovin laillistakaan...

Vierailija
14/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä. :D Tosin moraalisesti kyseenlaista mutta mikäpä ei nykyään olisi.

Ei minusta. Masennus on sairaus, kuka vain voi sairastua. Ei työnantajalle kuulu, mikä sairaus.

Voisihan sairaus olla myös vaikka anoreksia, sekin voi uusia. Tai reuma, tai mitä vaan, syöpä, tai muita vaivoja jotka vaativat useita leikkauksia ja niistä toipumista.

Ei kellään työnantajalla ole mitään takeita, ettei työntekijä sairastu jossain vaiheessa.

Joten minusta tämä on itse asiassa ihan oikein vastata, jos kysytään miksi cv:ssä on aukko. Voi sanoa juuri noin, että jouduit olemaan jonkun aikaa pois työelämästä sairauden takia, ja todeta sitten tyynesti ja rauhallisesti, että mutta nyt olet kuitenkin jo palannut työelämään.

Ja jätät asian silleen.

Vierailija
15/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oikeasti hyvistä vastauksista. Pinnallista mutta aloitan varmaan nyt siitä kampaajasta ja opiskelun jatkamisesta. En kyllä viitsi antaa ymmärtää mitään valheellista, mutta ehkä iloisella ja huolletulla naamalla sanottuna aukkokin vaikuttaa rekrytoijalle lievemmältä? :D

Ap

Vierailija
16/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei oo koskaan kysytty. Nyt, kun cv on aika monisivuinen aukikirjoitettuna, niin surutta niputin samanlaiset työtehtävät yhteen tyyliin

2008-2018 x työtehtävät mm. [yritysten nimiä

2012-2018 y työtehtävät

jne.

Ja sitten koulutus tietysti erikseen, samoin on esittelyteksti, kielitaito, it-osaaminen ja suosittelijat omissa sarakkeissaan. Sain cv:n vihdoin yhdelle sivulle, saa työnantajakin nopealla vilkaisulla tsekattua osaamiseni. Nää tein ammattilaisen neuvoilla canva-sivustolla, suosittelen! Sieltä löytyy valmiit mallipohjat.

Vierailija
17/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakentanut cv:ni niin, että joka vuodella on jotain. Jotkut ovat lyhyempiä pätkiä, mutta näkyy että koko ajan on ollut aktiivista yritystä.

Yhdessä kohtaa äitiysloman jälkeen oli pidempi työtön pätkä, mutta koska olin sen ajan sitten pienen lapsen kanssa kotona, selitän sen hoitovapaalla. Ei ole kyllä kukaan kysynyt.

Vierailija
18/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, että huolehdit läheisistäsi tauon aikana. Sisaruksilla lapsia, ystävä sairaana, iäkkäät vanhemmat tms.

Suora valehtelu ja keksiminen kannattaa jättää epäkypsille ja sekopäille. Asiat voi sen sijaan esittää monella tavalla ilman että valehtelee.

Vierailija
19/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että suurella osalla työnhakijoista on enemmän tai vähemmän aukkoja CV:ssä. Työttömäksi joutuminen, sairastuminen, vanhempainvapaa jne. ovat hyvin yleisiä. Haastattelijalle ei kuulu, miksi hakija on ollut poissa työelämästä. Minulta ei sitä ainakaan ole koskaan kysyttykään ja silti olen saanut töitä, vaikka aukkoja löytyy useampiakin.

Vierailija
20/28 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty vain kerran pidemmästä aukosta (haastatteluissa olen käynyt kymmeniä kertoja). Vastasin ilman selittelyjä, että olin poissa työelämästä henkilökohtaisten syiden takia. Sain kyseisen työn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän