Pesettekö peittonne kotikoneessa?
Meillä 8kg pyykinpesukone ja kyllä menee ääriään myöten täyteen kone, kun peiton sinne tunkee. Siis perus yhden hengen peite kyseessä, mutta pakkohan ne on välillä pestä. 60ast ja kolmasosa pesuaineen määrästä sanoo täkin pesulappu. Ja linkouksen laitoin 800 maksimi1000 sijasta.
Stana pelkään, että kosahtaa koko pyykkikone, uuteen ei ole nyt varaa.
Kommentit (13)
Kyllä pesen. Meillä myös 8kg kone. Aika uudet peitot. Ostetaan n. 5v välein uudet koska vanhat menee mielestäni linttaan. Pesen yhden kerrallaan 60 asteen pitkässä pesussa 2 kertaa vuodessa. Tyynyt pesen 3-4 krt vuodessa samalla ohjelmalla koska mieheni on yöhikoilija. Ne uusitaan n. 3 vuoden välein samasta syystä kuin peitot.
Itse olen samaa jännännyt; tosin sillä erotuksella, että en haluaisi olla se joka pyykillään särkee pyykkitupamme pyykkikoneen. (Peitto on mahtunut koneeeseen kyllä ongelmitta) - Mutta kai se (pyykkikoneen hajoaminen) menisi samaan sarjaan huonon tuurini kanssa; kun johan minulta varatettiin pyykkituvasta liinavaatteitani, kun erehdyin jättämään niitä talon kuivaushuoneeseen kuivumaan.
Pesen, untuvaohjelmalla ja hyvä on tullut
Mulla on 6kg:n kone ja hyvin sinnekin mahtuu peitto. Pesen 60 tai 90 asteessa ja 1600 kierrosta linkous.
Eihän se peitto paina kuin parisataa grammaa.
Pessyt aiemmin kyllä, nykyään en viitsi kun töissä voi pesettää niin edullisesti ja on kunnon kuivurit. Samoin muut konepestävät: tyynyt, matot, toppatakit yms.
Olen pessyt tuplapeitonkin, ja hyvin ovat koneet sen kestäneet. Untuvapeitot kestävät hyvin, tekokuiduista en tiedä.
Pesin kerran ja hajotin koko koneen. Oli normaali kone ja sellanen yhden hengen täkki (mutta aika paksu). Nykyään vien suosiolla pesulaan.
Kyllä voit pestä ja muista välillä pestä myös tyynytkin.
Olen pessyt monta keerrtaa, myös tuplapeittoja, myös tekokuituisia (allergiaperhe). Ongelmia ei ole tullut. Koneen kapasiteetti 8 kg.
Pesen. Olen aina pessyt ihan ongelmitta, pesen myös untuvapeitot. Ja linkous 1600