Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteiden tuuma koot

Ihme kokoja
24.08.2018 |

Menin tänään ostamaan isompia housuja kun 38 housut vähän kiristelee.. hain 40 koon housua. No olikin tuumakoot ja vähän ihmeissäni niistä googlettelin ja noin suunnilleen sain selvyyden mitä kokoa sovittaa.
Lopputulos; ostin sovituksen perusteella 2 housut joista toiset oli 33 tuumaa ja toiset 29 tuumaa. Mitä ihmettä? Päällä vastasivat täysin toisiaan ehkä siksi kun toiset housut (pienemmät) oli todella venyvää kangasta. Jopa ehkä nuo pienemmät tuntuvat käytössä löysemmiltä kuin isot.
Eli summa summarum kokoon ei todellakaan voi sovittamatta luottaa.
Olin kyllä ällistynyt tästä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee muitakin kokomerkintöjä. Aina pitää sovittaa, koko ei kerro mitään.

Vierailija
2/5 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti kyllä yleensä kohdalle on sattunut vaatteita joissa koko nyt jokseenkin menee yksiin muiden kanssa. Tämä oli ihan uutta :)

Sama merkki ja sama malli silti ihme heittoa koossa. Muuta eroa ei ollut kun kangas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en tilaa mitään vaatteita netistä. Kokoihin ei voi luottaa yhtään, jopa saman kaupan tuotteissa samalla kokomerkinnällä on ihan erikokoisia vaatteita. Tai leikkaukset on niin omituisia, että vaikka koko olisi oikea, ei hihat mahdu päälle tai pohkeet lahkeisiin.

Vierailija
4/5 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuttu kerran tilasi jostain Kiinasta hienon neuleen.. oli niin pieni ettei löytynyt ihmistä kelle se ois mahtunu :) Nukelle korkeintaan..heh

Vierailija
5/5 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tosiaan hämmentävä ilmiö, että tuumakoissakin on todella isoja heittoja. Sen olen sisäistänyt aikoja sitten, että nuo 36, 38, 40 ja S, M, L -koot voivat heittää merkistä toiseen, mutta jotenkin sitä aika pitkään kuvitteli, että tuuma on tuuma, eikä voi muuttua siitä mihinkään. Mutta, mutta minullakin on tällä hetkellä farkkuja, joissa pienin tuumakoko on 25 ja isoimmissa 29 - ja kaikki ovat minulle oikean kokoisia.

Nuo 25-tuuman on aikanaan USA:sta ostetut (Banana Republicin) ja muistan sovitustilanteen edelleen: kaupan myyjä tuli kysymään, miten voisi auttaa ja minä siinä farkkujen edessä sitten kertoilin, että tuosta mallista olisin kiinnostunut ja sovittaa ajattelin. Myyjä siihen sitten, että mikäs se sinun kokosi mahtaa olla? Minä vastasin sen normaalin farkkukokoni eli 28 ja myyjä katsoi minua jotekin todella hämmentyneen näköisenä. Antoi kuitenkin 28-tuuman farkut, mutta samalla matkaan myös 27 ja 26 -koot, että jos kuitenkin näitä tarvitset. No, siinä vedin jalkaan ne 28-tuumaiset ja meinasin hukkua niihin, sitten suoraan 26-tuuman farkut ja totesin, että vähän on väljät nääkin. Varovasti sitten sietä kopista huhuilin myyjälle, että ei ois vielä pienempää kokoa. Onneksi 25 löytyi ja ne sopivat. Tämän jälkeen olen ymmärtänyt, että on tuumia ja on "tuumia" ja housut pitää aina sovittaa. Suomessa myytävissä housuissa onneksi heittoa on ollut vähemmän eli niissä nuo sopivat tuumakoot ovat olleet tähän asti välillä 27-29.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi