Miten varmistuitte etukäteen ostamanne kerrostaloasunnon äänieristyksestä?
Ettei tulis ostettua paperiseinillä varustettua kämpää
Kommentit (20)
Ylin kerros, läpitalon asunto eikä välittömiä seinänaapureita.
Yritän mennä näyttöön sellaisena aikana, kun naapurit ovat kotona. Kuulostelen kuuluuko ja mitä.
Varmistuin siten, että ostinkin kerrostaloasunnon sijasta omakotitalon.
Muuta keinoa ei valitettavasti ole, koska kerrostaloissa asuu mitä ihmeellisintä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavanomainen kerrostaloasunto :D
Joo, tätä asiaa olen miettinyt jo vuosia sitten. Monelle omistusasunto elämän isoin ostos, mutta osin joudut ostamaan sian säkissä, koska esim. asunnon melutasoon ei välttämättä pääse perehtymään etukäteen. Se naapurin bilettävä alkoholisti actionleffa-fani näet palasi lomalta kotiin vasta asuntokauppojen jälkeen eikä ollut näyttöjen aikaan metelöimässä.
Olen herkkä naapureista kuuluvalle menulle, ja painajaiseni olisi, että ostaisin asunnon ja naapurissa asuisi jollain tavalla metelöivä ihminen. Siksi asun nyt omakotitalossa, vaikka mieluiten asuisin kerrostaloasunnossa, mutta en halua ottaa riskiä, että naapurissa metelöidään.
Asuntokaupoilla pitäisi olla joku sellainen palvelu, että saisi yöpyä muutaman yön ennen lopullista kaupantekoa :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavanomainen kerrostaloasunto :D
Vastasinpahan osaltani kysymykseen :D
Miten hitossa kukaan pystyy edes asumaan noissa kerrostaloissa. Olen koko elämäni asunut OKT:ssa ja koko ajatuskin kerrostalosta hirvittää.
Juu ja kyllä olen landepaukku!
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa kukaan pystyy edes asumaan noissa kerrostaloissa. Olen koko elämäni asunut OKT:ssa ja koko ajatuskin kerrostalosta hirvittää.
Juu ja kyllä olen landepaukku!
Ja sen kyllä huomaa
Minä ostin rivariosakkeen, kun iso omakotitalo isolla tontilla tuli raskaaksi hoitaa ja asua. Ostin serkkuni rakentamasta talosta päätykolmion, jolla on vain vähän naapurin kanssa yhteistä seinää. Kerrostaloa en edes harkitsisi.
Olen koko ikäni asunut ok-talossa ja eron jälkeen ajettelen muuttaa keskustaan. Mutta just nuo äänet ym. mietityttää.
Ap. 50v
Vierailija kirjoitti:
Muuta keinoa ei valitettavasti ole, koska kerrostaloissa asuu mitä ihmeellisintä porukkaa.
Tämäkään ei ole varma keino. Ostimme uudehkon omakotitalon, jonka vieressä pieni vuokraomaotitalo. Joskus keskellä yötä heräsimme, kun viereisessä talossa SISÄLLÄ alkoi bassonjytke kolmen aikaan yöllä. Sitä jytkettä sitten kuului illasta toiseen jossain vaiheessa.
Sanoin vaimolle että ”menen tutustumaan naapurustoon”.
Todellisuudessa paukutin viereisessä huoneistossa naapurin emäntää papanaluukkuun rajusti.
Palatessani takaisin huoneistoon, jonka meinasimme ostaa, oli vaimoni edelleen yhtä hymyä.
Joko taloyhtiössä on ääntäeristävät seinät, tai sitten vaimoni nauttii muuten vaan.
Testattu ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkään ei ole varma keino. Ostimme uudehkon omakotitalon, jonka vieressä pieni vuokraomaotitalo. Joskus keskellä yötä heräsimme, kun viereisessä talossa SISÄLLÄ alkoi bassonjytke kolmen aikaan yöllä. Sitä jytkettä sitten kuului illasta toiseen jossain vaiheessa.
Öö..
Kuka on niin pöljä, että ostaa omakotitalon sellaiselta tontilta, missä naapuriin on alle kilometri matkaa?
Maalainenhesasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö..
Kuka on niin pöljä, että ostaa omakotitalon sellaiselta tontilta, missä naapuriin on alle kilometri matkaa?
No aika monen pöljän?? on ostettava ellei halua jonnekin susirajan taakse asumaan.
Lähinnä toisille on oven avaaminen ja sulkeminen niin ylivoimaista jatkuvana renaamisena.
Ei sellaista asuntoa mikä on rakennettu halvalla, eli lattiassa on ontelolaatat.
Jos talossa on paikan päällä valetut lattiat äänieristys on parempi.
Ukko35 kirjoitti:
Sanoin vaimolle että ”menen tutustumaan naapurustoon”.
Todellisuudessa paukutin viereisessä huoneistossa naapurin emäntää papanaluukkuun rajusti.
Palatessani takaisin huoneistoon, jonka meinasimme ostaa, oli vaimoni edelleen yhtä hymyä.
Joko taloyhtiössä on ääntäeristävät seinät, tai sitten vaimoni nauttii muuten vaan.
Testattu ja toimii.
Papanaluukku :D
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista asuntoa mikä on rakennettu halvalla, eli lattiassa on ontelolaatat.
Betonilaatat on valettu paikan päällä ehkä yhteen prosenttiin koko rakennuskannasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betonilaatat on valettu paikan päällä ehkä yhteen prosenttiin koko rakennuskannasta.
Niinpä, ja siksi on surkeat äänieristykset melkein kaikissa taloissa. Ihmiset eivät ole valmiita maksamaan hiljaisuudesta.
Luin kerran artikkelin talosta joka oli rakennettu mahdollisimman hiljaiseksi. Se tuli niin kalliiksi, ettei juuri kukaan ollut valmis maksamaan niin paljon.
Miksi pitäisi erikseen varmistua siitä?