Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Askarruttaako jokin asia lemmikissä?

Vierailija
24.08.2018 |

Toimin eläinten kouluttajana ja hoitajana, lähinnä työskentelen koirien ja kissojen kanssa. Voisin vastata muutamaan kysymykseen näin tylsän perjantain kunniaksi. Eli jos sinulla on (lähinnä lemmikeihin) liittyviä kysymyksiä, voin vastata niihin muutaman vuoden ammatillisella kokemuksella eläinten parissa. En ole kaikkitietävä, mutta voin antaa jotain vinkkejä ja vastauksia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kissat protestoida jos palvelu ei pelaa tai se muuttuu?

Vierailija
2/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako Feliway oikeasti stressiin? Olen muuttanut ja nyt taas pidän liuotinta seinässä kuukauden ajan. Minua se rauhoittaa, koska sen pitäisi auttaa, mutta liekö totta? Rahaa se ainakin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako Feliway oikeasti stressiin? Olen muuttanut ja nyt taas pidän liuotinta seinässä kuukauden ajan. Minua se rauhoittaa, koska sen pitäisi auttaa, mutta liekö totta? Rahaa se ainakin maksaa.

Kissoista siis kyse.

Vierailija
4/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, pitääpä yrittää käyttää hyväksi, kun en ole googlettamalla löytänyt edes vastaavia kokemuksia saati selitystä: Mistä voi johtua, että Feliway/Feliway Friends -haihduttimella tuntui olevan lähes päinvastainen vaikutus kissaan kuin markkinoinnin ja tuotteen toimimisteorian mukaan pitäisi olla?

Minulla on siis kaksi nuorta, leikattua kollia, jotka ovat aina tulleet hyvin toimeen keskenään. Tutustuivat/ystävystyivät parissa vuorokaudessa, kun nuorempi tuli kotiin, ja ovat sen jälkeen olleet erottamattomat. Nyt alkukesästä muutimme uuteen asuntoon ja varmuudeksi ja sopeutumista nopeuttamaan hankin sekä perinteiset Feliwayt (1 per kerros) että uudet Friendsit (1 per kerros) seinään pösöttämään. Sen sijaan, että uuteen kotiin muutto olisi mennyt konflikteitta, vanhempi alkoi toisinaan sähistä ja murista nuoremmalle, eikä halunnut tätä lähelleen tai seuraansa esimerkiksi nukkuessa. Laitoin kaiken muuttostressin piikkiin, kunnes nuo haihdutinnesteet alkoivat olla lopuillaan ja irrotin ne seinästä. Ja kas - seuraavasta päivästä eteenpäin kaikki oli kuin ennenkin: kissat parhaita kavereita keskenään, ei enää murinoita tai sähinöitä, nukkumaan mahduttiin taas yhdessä, kissat jopa ovat taas omia vilkkaita itsejään (en edes tajunnut, kuinka apaattisia olivat normaaliin verrattuna ennen kuin palasivat entiselleen).

Eli mitäs hittoa? Miksi Feliway ei toiminut, vaan ainoastaan aiheutti apaattisuutta ja kränää? Ja onko kellään muulla vastaavaa kokemusta?

Vierailija
5/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kissat protestoida jos palvelu ei pelaa tai se muuttuu?

En ajattelisi toimintaa protestoimisena. Kissat ovat lopulta aika herkkiä otuksia - toiset herkempiä kuin toiset. Eli ihan varmasti palvelun puuttuminen tai muuttuminen voi aiheuttaa "ongelmakäyttäytymistä" tietyissä tilanteissa, vaikka kissa ei "päättäisi protestoida."

AP

Vierailija
6/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feliwaysta: En ole kuullut negatiivia kommentteja aineesta/laitteesta. Se on ollut myös itselläni muuton ja uuden kissan kotiutumisen yhteydessä käytössä, enkä huomannut ainakaan mitään haittavaikutusta. Senhän pitäisi sisältää kissaa rauhoittavaa feromonia, en tiedä, voisiko jotkin kissat reagoida kyseiseen tuoksuun "väärin". Jos se vaikka aktivoi välittäjäaineita erilaisella tavalla kuin muilla kissoilla. Vähän samalla idealla kuin vain osa kissoista reagoi kissanminttuun..?

AP

Vierailija
7/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 6,8 kg kiloinen kahdeksanvuotias kollikissani oikeasti liian lihava..?

Vierailija
8/8 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 6,8 kg kiloinen kahdeksanvuotias kollikissani oikeasti liian lihava..?

Voi olla tai voi olla olematta. Minun kollikissa painaa noin 5 kiloa ja on hoikahko/sopiva. Hyvän ystävän kolli painaa noin 8,5 kiloa ja on juuri sopiva. Minun kolli on luonnostaan pienehkö ja ystävän kolli kooltaan iso ja rakenteeltaan roteva. Eli ruumiinrakenne vaikuttaa todella paljon ihannepainoon.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi