Rasittavin muumihahmo
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Pikku Myy. Yhtä ärsyttävä, kuin ne keski-ikäiset räväkät naiset, jotka samaistuvat Myyn suorapuheisuuteen ( huonoon käytökseen).
Pikku Myyn suosio Suomessa kertoo sen, että Suomessa naisissa arvostetaan rohkeutta ja itsenäisyyttä. Nuiden kahden ominaisuuden takia Pikku Myy on ollut suosikkini, vaikka on hänessäkin huonot puolensa, mutta osaa hän pyytää anteeksikin.
Minään Niiskuneitinä suomalainen nainen ei ole koskaan voinut olla edes huonossa asemassa ollessaan, vaan perunoita piti kuokkia kuten miestenkin.
Siis aivan jokainen, kaamea Janssonin tyyli piirtää. Kakkapökäleelläkin on suurempi esteettinen arvo, kuin Toven tekeleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Pikku Myy on minusta rasittava siksi, että hän ei ole hienotunteinen ja siksi, että joskus hän on vahingoniloinen. Varmaan sisimmässään Pikku Myy on ihan hyväntahtoinen, mutta hänen pitäisi oppia vähän hillitsemään temperamenttiaan :D
Pikku Myy kyllä osaa pyytää anteeksi verrattuna Haisuliin ja osaa olla kilttikin välillä. Haisuliin teot menevät rikollisuuden puolelle kuten pankin ryöstö, kun taas Myy keppostelee. Pikku Myy on kuulunut suosikkeihini sen energisyyden takia. Se on samanlainen ADHD kuten minäkin.
Oletko räväkkä keski-ikäinen nainen?
En, enkä ole edes keski-ikää vielä lähestymässäkään. Olen 23-vuotias. Enkä ole "totuuden nimissä" pilkkaamassa tai nöyryyttämäsaä ketään, mutta osaan pitää puoleni. Yhdistän itsessäni kauneuden (millaisesta Myy ei tosin välitä) ja toimintakyvyn, enkä ole kirkumassa ja juoksemassa pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku Myy. Yhtä ärsyttävä, kuin ne keski-ikäiset räväkät naiset, jotka samaistuvat Myyn suorapuheisuuteen ( huonoon käytökseen).
Pikku Myyn suosio Suomessa kertoo sen, että Suomessa naisissa arvostetaan rohkeutta ja itsenäisyyttä. Nuiden kahden ominaisuuden takia Pikku Myy on ollut suosikkini, vaikka on hänessäkin huonot puolensa, mutta osaa hän pyytää anteeksikin.
Minään Niiskuneitinä suomalainen nainen ei ole koskaan voinut olla edes huonossa asemassa ollessaan, vaan perunoita piti kuokkia kuten miestenkin.
Niin ja perunoitahan ei voi kuokkia olematta huonokäytöksinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan jokainen, kaamea Janssonin tyyli piirtää. Kakkapökäleelläkin on suurempi esteettinen arvo, kuin Toven tekeleillä.
Tässäpä hupaisa taidekriitikko :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Pikku Myy on minusta rasittava siksi, että hän ei ole hienotunteinen ja siksi, että joskus hän on vahingoniloinen. Varmaan sisimmässään Pikku Myy on ihan hyväntahtoinen, mutta hänen pitäisi oppia vähän hillitsemään temperamenttiaan :D
Pikku Myy kyllä osaa pyytää anteeksi verrattuna Haisuliin ja osaa olla kilttikin välillä. Haisuliin teot menevät rikollisuuden puolelle kuten pankin ryöstö, kun taas Myy keppostelee. Pikku Myy on kuulunut suosikkeihini sen energisyyden takia. Se on samanlainen ADHD kuten minäkin.
Mutta miksi se saa olla niin ilkeä, eikä kukaan puutu siihen? Pikku Myy saa laukoa mitä tahansa ilkeyksiä ja kiusata toisia, eikä kukaan sano mitään. Saa olla ilkeä, koska on niin pieni, vai?
Tämähän pätee pikku koiriin tosielämässä. Saavat olla jopa aggressiivisia, koska ovat pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja perunoitahan ei voi kuokkia olematta huonokäytöksinen.
Ei muumeista oikein löydy sellaista suomalaista perinteistä perunankuokkijanaista.
Pikku-Myy. Kauhukakara joka ei osaa käyttäytyä tai kunnioittaa muita ja sen ääni on ärsyttävä.
Reippailija-Hemuli. Söi muumitalon hillot viimeistä lusikallista myöten.
Vierailija kirjoitti:
Pikku Myy. On muka niin pirteä ja menee vaikka läpi harmaan kiven ja sitä lähes palvotaan vaikka oikeesti on tosi ilkeä ja varsinkin Nipsua kohtaan jopa nöyryyttävä.
Tätä juuri olen ihmetellyt. Olen suuri Muumi-fani ja mielestäni kirjojen ja sarjakuvien rikkaus ovat juuri erilaiset, epätäydelliset hahmot. Silti hämmästelen, miten joku voi pitää Myytä jonkin sortin idolinaan. Ei minusta ole mikään vahvuuden, itsenäisyyden tai muun hienon merkki, että puhuu toisille rumasti. Mietin, olisiko naisen rooli ollut hahmoja tehdessä ollut vielä niin avuton ja alisteinen, että Myyn töykeä käytös oli joku raikas tuulahdus. Nykyisin huonokäytöksisiä naisia ja miehiä on niin paljon, että se on vain tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkumyy oli ehdolla vuoden satusuomalaiseksi, mutta hävisi yoisella sijalla Allu Tuppuraisen Rölli-Peikolle. Suomalaisissa viehättää jokin näissä peikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Myy. Kauhukakara joka ei osaa käyttäytyä tai kunnioittaa muita ja sen ääni on ärsyttävä.
Kauhukakara aikuisesta mymmelistä? Pikkumyy sentään on syntynyt ennen Nuuskamuikkusta ja Nuuskis on arviolta joku 20-30 väliltä. Mutta ärsyttävin hahmo on mieleståni Primadonna.
Pikku Myy, rasittava kiusaaja ja kimittäjä.
Minulla lopahti eräs suhde alkuunsa, kun kävi ilmi että mies inhosi yli kaiken Piisamirottaa ja minulla on Piisamirotta olkapäässä, "typerä nainen" tekstin kera :D Mies mumisi jotain että yleensä naisilla on Myy-tatuinnit ja vastasin, etten halua mokomaa kimittäjää iholleni. Oli aika jäätävä tunnelma niillä yksillä ainokasilla treffeillä jotka väkisin vietiin loppuun...
Minä samaistun Pikku Myyhyn vain, koska olen lyhyt ja aito punapää minkä lisäksi purin aina lapsena kaikkia. Mutta ärsyttää hahmo välillä minuakin, enkä ole ottanut Pikku Myy-tatskaa vaikka moni on sitä ehdotellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku Myy. On muka niin pirteä ja menee vaikka läpi harmaan kiven ja sitä lähes palvotaan vaikka oikeesti on tosi ilkeä ja varsinkin Nipsua kohtaan jopa nöyryyttävä.
Tätä juuri olen ihmetellyt. Olen suuri Muumi-fani ja mielestäni kirjojen ja sarjakuvien rikkaus ovat juuri erilaiset, epätäydelliset hahmot. Silti hämmästelen, miten joku voi pitää Myytä jonkin sortin idolinaan. Ei minusta ole mikään vahvuuden, itsenäisyyden tai muun hienon merkki, että puhuu toisille rumasti. Mietin, olisiko naisen rooli ollut hahmoja tehdessä ollut vielä niin avuton ja alisteinen, että Myyn töykeä käytös oli joku raikas tuulahdus. Nykyisin huonokäytöksisiä naisia ja miehiä on niin paljon, että se on vain tylsää.
Ottaen huomioon, minä vuonna Muumit kirjoitettiin, niin voi pitää paikkansa. Onneksi nykyään voi olla samaan kaunis, mutta ei mikään avuton. Teen kuitenkin kotityöt, mutta samaan aikaan ole aktiivinen toimija, enkä huutamassa miestä apuun.
Mä puhun nyt kirjojen hahmoista, en piirrettyjen, koska ne ei ole tuttuja.
Mun mielestä kaikki muumihahmot ovat omalla tavallaan rasittavia. Sehän niissä hienoa onkin: Tove Jansson on mestarillinen ihmiskuvaaja. Kaikilla hahmoilla on ärsyttävät piirteensä, koska niin ihmisilläkin on.