Perheenäiti Sirpa saa jatkuvasti kuulla, kuinka rumat hänen kasvonsa ovat geenivirheen takia
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/perheenaiti-sirpa-saa-ku…
Aika järkkyä tekstiä :O
Kommentit (90)
On minullekin tullut kommenttia ulkonäöstä, mutta ei sentään tuohon tyyliin. Ihan järkyttävää.
Ihmisissä on paljon vihaa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeaa uskaltaa tehdä lapsi, kun 50% todennäköisyydellä periyttää sairauden, ja oma lapsuus/nuoruus oli ilmeisesti täyttä h*vettiä sairauden vuoksi.
Treacher-Collins voi ilmetä hyvin monenlaisena. Osalla kasvojen poikkeavuudet ovat niin pienet että niitä ei edes huomata ja ihminen ei edes itse tiedä hänellä se olevan. Toisilla taas on hyvinkin vakavia epämuodostumia kasvoissa. Suurin osa sijoittuu näiden väliin.
Aika yleistä on että kun syntyy Treacher-Collins-vauva ja lähdetään selvittämään asiaa yms. niin löydetäänkin sama syndrooma toiselta vanhemmalta. Muoto on vain ollut niin lievä että siitä ei ole koskaan tiedetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten perusluonne on olla toisia naisia vastaan ja tehdä liittoutumia jota kuta vastaan ja toisaalta mielistellä miehiä.
Miesten luonne on evoluution takia erityisen ryhmähenkinen, eikä ketään syrjitä. Miehet tulevat toimeen keskenään ja tukevat toisia uroksia tässä vaikeassa maailmassa.
Jos et ole nähnyt poikien kiusaavat poikia koulussa tai miesten syrjivän toisia miehiä, taidamme elää eri maailmassa.
Tätä Sirpaahan kiusasivat jopa aikuiset miehet!
Mites tämä nyt sopii av:llä yleisesti hoettuun "totuuteen", että vain huippuhyvännäköset ihmiset voivat saada rakastavan suhteen, kaikilla muilla kyse on tyytymisestä...
"Paikalla notkuneet nuoret miehet kohdistivat huomionsa Sirpaan, runsaiden kirosanojen kera. He tarttuivat kärryistä ja aloittivat karkeiden, järkyttävien solvausten tulvan.
Itkua nieleskelevä Sirpa pyysi päästämään irti, selitti, että hänellä on lapsi autossa. Siitä huuto vain yltyi: lapsi, tollasella!"
Mun mielestä tuo oli ehkä jopa pahin. Olet arkisesti ruokaostoksilla ja lauma miehiä hyökkää haukkumaan ja repimään kärryistä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti hänelläKIN on mies... hoh hoijaa. T oikeasti ruma nainen joka ei ole koskaan saanut miestä
Edelleenkään miehet ei ole pinnallisia.
Mutta miehet kuitenkin ottavat asiakseen nimitellä ja pilkata tuntemattomia ulkonäön vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
"Paikalla notkuneet nuoret miehet kohdistivat huomionsa Sirpaan, runsaiden kirosanojen kera. He tarttuivat kärryistä ja aloittivat karkeiden, järkyttävien solvausten tulvan.
Itkua nieleskelevä Sirpa pyysi päästämään irti, selitti, että hänellä on lapsi autossa. Siitä huuto vain yltyi: lapsi, tollasella!"
Mun mielestä tuo oli ehkä jopa pahin. Olet arkisesti ruokaostoksilla ja lauma miehiä hyökkää haukkumaan ja repimään kärryistä...?
Niinpä. Miesten kanssa saa pelätä myös fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmiset ilkeitä, kuinkahan hyvin nukkuvat yönsä?
No mitäs luulisit? Jos ei ole kykyä empatiaan niin veikkaan, että nukkuvat todella hyvin. Ihan sama juttu se on eläinrääkkääjien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti hänelläKIN on mies... hoh hoijaa. T oikeasti ruma nainen joka ei ole koskaan saanut miestä
Edelleenkään miehet ei ole pinnallisia.
Mutta miehet kuitenkin ottavat asiakseen nimitellä ja pilkata tuntemattomia ulkonäön vuoksi?
Se on niin että koskaan ei pidä yleistää mitään asiaa. Ei voi sanoa "miehet eivät ole pinnallisia" vaan "KAIKKI miehet eivät ole pinnallisia" ja sama koskee myös naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä nyt sopii av:llä yleisesti hoettuun "totuuteen", että vain huippuhyvännäköset ihmiset voivat saada rakastavan suhteen, kaikilla muilla kyse on tyytymisestä...
No onko Sirpan mies huippuhyvännäköinen? Miehet hokevat tuota, ja he tarkoittavat sillä vain miehiä.
Jos Sirpan mies ei ole huippuhyvännäköinen, av-pappojen totuus on oikeassa.
Ensin valittaa että elämä on ollut yhtä helvettiä ruman naaman takia ja sitten väkertää kolme lasta joilla on 50% mahdollisuus samaan?
Kolme tervettä lasta todennäköisyys 12,5%, joten onneksi tässä on ollut onnea.
Mun mielestä aivan tavallisen näköinen nainen. Jos hän tulisi kaupassa vastaan, en kiinnittäisi sen enempää huomiota kuin muihinkaan. Lapsena ehkä silmät etäällä toisistaan, mutta ruma? Ehei.
Miten aikuiset ihmiset voivat käyttäytyä toista aikuista kohtaan noin törkeästi??? Lapsilta vielä ymmärrän, mutta en salli. Miksi siellä ei ole puututtu riittävän kovalla kädellä??
Mä olen todennäköisesti aika tavis ulkonäöltäni mutta kun jäin miettimään keneltä olen negatiivisia kommentteja saanut niin kyllä ne on olleet kaikki miehiä. Pääasiassa niitä kuuli teininä ja nuorena aikuisena:
-huomauteltiin finneistä, kauhisteltiin isoa jalkaa (kengänkoko 40), pilkattiin ihokarvoja (jos esim. säärissä sänkeä), haukuttiin rintojen muotoa ym.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen todennäköisesti aika tavis ulkonäöltäni mutta kun jäin miettimään keneltä olen negatiivisia kommentteja saanut niin kyllä ne on olleet kaikki miehiä. Pääasiassa niitä kuuli teininä ja nuorena aikuisena:
-huomauteltiin finneistä, kauhisteltiin isoa jalkaa (kengänkoko 40), pilkattiin ihokarvoja (jos esim. säärissä sänkeä), haukuttiin rintojen muotoa ym.
Sama. Minua kiusattiin ulkonäöstä yläasteella muutamia kertoja ja aina kyseessä olivat pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minua kiusattiin ulkonäöstä yläasteella muutamia kertoja ja aina kyseessä olivat pojat.
Minua kiusasivat peruskoulun ajan sekä pojat että tytöt, mutta yläasteella ainoastaan pojat kävivät fyyisesti kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä opimme:
1. Landella asuu inhottavia ihmisiä
2. Naisenkin kannattaa olla aktiivinen
3. Miehet eivät ole niin pinnallisia
No näin helsinkiläisenä täytyy sanoa, että pahimmat ja julmimmat ihmiset olen tavannut täällä, kotikaupungissani.
Vierailija kirjoitti:
Ne miehet olisi pitänyt ampua siihen paikkaan. Mitä maailma tekee tuommoisilla saastapaskoilla? Ei mitään.
Oikeasti, mitä v*ttua?!?!? Millainen ihminen pilkkaa geenivirheen vuoksi??? Millainen idiootti pilkkaa ylipäätään ketään ulkonäön vuoksi, mutta vielä silloin kun on päivänselvää että poikkeava ulkonäkö johtuu geenivirheestä?!? Ovatko nämä kiusaajat jotenkin älyllisesti jälkeenjääneitä? Ja vielä lukioikäiset ja sitäkin vanhemmat!?
Tuo läheisen kommentti oli myös sairas. Kukahan mahtoi olla tämä "läheinen"? Itse katkaisin moiseen p*skiaiseen välit.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt, että vika ei olekaan ulkonäössä, vaan luonteessa?
Tuli vaan tästä kommentistasi mieleen...
Joo. Katsoin kuvaa eikä siitä oikein saa selvää miltä nainen näyttää vakavana. Mutta osaan heti sanoa kaksi tuntemaani ihmistä jotka ovat taviksia ja huomattavasti pahemman näköisiä.