Huomio ruokakaupan kassahenkilöt
Koulutetaanko tai muistutetaanko teillä töissä koskaan miten tavarat pitäis laittaa sinne kassapöydän päähän?
Huomaa nimittäin, että käytännöt vaihtelee tosi paljon. Osa laittaa nätisti pullot kyljelleen ja herkät tuotteet sivuun. Kuitenkin tosi usein osuu kohdalle kassoja, jotka vain laittaa kaikki sikin sokin niin, että pehmeät ruokatavarat ja pakkaukset ruttaantuu kaukalon päähän ja raskaat pullot kilisten ja kaatuillen perään.
Aika ikävää pakkailla kasseihin mm. rutussa olevia paistopisteen tuotteita ja vihanneksia.
Kommentit (24)
Minulta ei ole koskaan kassalla paskottu mitään 25 vuoden asiointini aikana.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan pitää itse pistää tavarat oikeaan järjestykseen hihnalle. Painavat ensin ja kevyet ja rikkoutumisherkät viimeiseksi. Ei ole vaikeaa.
Se voi olla vaikeaa. Jos minulla täysi kärryllinen ostoksia, niin hankalaa kaivaa ne isot limubägit sieltä jogurttien ja salaattien alta ensimmäiseksi hihnalle laitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on myös asiakkaita jotka laittavat tavarat hihnalle järkevässä järjestyksessä. Painavat/isot tuotteet ensin ja salaatit, leivät, jogurtit ym. viimeisenä. Osa asikkaista osaa myös pakata tuotteita heti kun ne on vedetty kassaan, eikä vain toljottaa tyhmänä vieressä.
Hämmentävän hyvin on opetettu siihen, että asiakas saa ajatella ja tehdä kaiken itse. Asiakaspalvelijan duuni on vaan ottaa rahat.
Ei tekisi huonoa joillekin sellanen pieni harjoitus näkökulman vaihdosta. Omassa työssäni joudun aina miettimään asioita asiakkaan näkökulmasta ja ymmärtämään, että hän ei ole tämän alan ammattilainen ja ymmärrä sen hienouksia. Hän on se, joka maksaa mulle rahaa ja mun palkan, jotta mä teen homman niin, että kaikki on just niin kuin hänen näkökulmastaan pitääkin olla.
Ei ikinä toimisi niin, että voisin hoitaa hommat vaan omasta näkökulmastani helpoimmalla tavalla ja laskuttaa. Se olisi asiakkaan viimeinen visiitti.