Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio ruokakaupan kassahenkilöt

Vierailija
23.08.2018 |

Koulutetaanko tai muistutetaanko teillä töissä koskaan miten tavarat pitäis laittaa sinne kassapöydän päähän?

Huomaa nimittäin, että käytännöt vaihtelee tosi paljon. Osa laittaa nätisti pullot kyljelleen ja herkät tuotteet sivuun. Kuitenkin tosi usein osuu kohdalle kassoja, jotka vain laittaa kaikki sikin sokin niin, että pehmeät ruokatavarat ja pakkaukset ruttaantuu kaukalon päähän ja raskaat pullot kilisten ja kaatuillen perään.

Aika ikävää pakkailla kasseihin mm. rutussa olevia paistopisteen tuotteita ja vihanneksia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opastan uudet kassat aina tähän toimintamalliin. Ikäväkseni olen huomannut että perehdytysaikana tulee hurjan paljon asiaa ja jostain syystä juuri tämä asia ei tunnu menevän uusien kassojen muistiin. Koko ajan saa olla muistuttamassa jos itse huomaa että kaikki asiakkaan tavaran lasketaan hihnaa pitkin päätyyn, tyyliin eka 10 jugurttia ja Karhu-salkku surutta perään ja hihna pyörii. Eihän siitä kaunista jälkeä tule. Yleensä kun kun kesä on ohi, ovat kesäkassat alkaneet muistamaan tämän, mutta eipä siitä silloin enää paljon iloa ole.

Vierailija
2/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös asiakkaita jotka laittavat tavarat hihnalle järkevässä järjestyksessä. Painavat/isot tuotteet ensin ja salaatit, leivät, jogurtit ym. viimeisenä. Osa asikkaista osaa myös pakata tuotteita heti kun ne on vedetty kassaan, eikä vain toljottaa tyhmänä vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opastan uudet kassat aina tähän toimintamalliin. Ikäväkseni olen huomannut että perehdytysaikana tulee hurjan paljon asiaa ja jostain syystä juuri tämä asia ei tunnu menevän uusien kassojen muistiin. Koko ajan saa olla muistuttamassa jos itse huomaa että kaikki asiakkaan tavaran lasketaan hihnaa pitkin päätyyn, tyyliin eka 10 jugurttia ja Karhu-salkku surutta perään ja hihna pyörii. Eihän siitä kaunista jälkeä tule. Yleensä kun kun kesä on ohi, ovat kesäkassat alkaneet muistamaan tämän, mutta eipä siitä silloin enää paljon iloa ole.

Hyvä vastaus, aloittelijoilta tuon vähän paremmin ymmärtääkin, vaikka harmittaa se silti. Omassa lähikaupassa osa vanhoistakin kassoista laittaa kaikki surutta pyörivälle hihnalle ja pystyasennossa.

Vierailija
4/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on myös asiakkaita jotka laittavat tavarat hihnalle järkevässä järjestyksessä. Painavat/isot tuotteet ensin ja salaatit, leivät, jogurtit ym. viimeisenä. Osa asikkaista osaa myös pakata tuotteita heti kun ne on vedetty kassaan, eikä vain toljottaa tyhmänä vieressä.

Tuo on hyvä pointti, yritän yleensä laittaakin raskaat ensin. Pakkaaminen nopean kassan tahtiin voi olla joskus vähän hankalaa, kun tuotteet menee pöydän toiseen laitaan ja tavaraa on paljon. Samalla pitäs olla maksuvälineetkin valmiina, ettei tarvi hidastella. Mieluummin pakkaan rauhassa ja toivon, että kassakin huomioisi tavaran lajittelua omalta osaltaan.

Vierailija
5/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan pitää itse pistää tavarat oikeaan järjestykseen hihnalle. Painavat ensin ja kevyet ja rikkoutumisherkät viimeiseksi. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
6/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on vaikka 4 tuotetta vierekkäin hihnalla, niin useamman kerran kassa on ottanut ne pehmeät paistopisteen tuotteet ja vihannekset ensin ja laittaa menemään päätyyn. Sitten pari raskasta pullo perään. Sinne murskautuu kivasti vastakkaisen puoleisen laarin perään. Sapettaa, mutta ei viitsisi alkaa urputtamaankaan.

Vierailija
7/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on vaikka 4 tuotetta vierekkäin hihnalla, niin useamman kerran kassa on ottanut ne pehmeät paistopisteen tuotteet ja vihannekset ensin ja laittaa menemään päätyyn. Sitten pari raskasta pullo perään. Sinne murskautuu kivasti vastakkaisen puoleisen laarin perään. Sapettaa, mutta ei viitsisi alkaa urputtamaankaan.

No älä laita niitä vierekkäin vaan peräkkäin. 

Vierailija
8/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerran suuta osaa avaa niin jatka vaan itkemistä sitten

Vierailija
9/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan pitää itse pistää tavarat oikeaan järjestykseen hihnalle. Painavat ensin ja kevyet ja rikkoutumisherkät viimeiseksi. Ei ole vaikeaa.

Se on ihan totta, niin kuuluukin. Mutta jos kassalla on mahdollisuus vaikuttaa asiaan vaikka vähäisten ostosten takia, niin voisi valita ne raskaat ensin, laittaa kumoon ja työntää kevyet tuotteet pois hihnalta sivuun. Ei sekään ole kovin vaikeaa?

Vierailija
10/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä olisikin kassan tehtävä? Olen pitänyt ihan itsestään selvyytenä että ihan itse ladon hihnalle ensin tölkit, pullot, perunat, omenat, banaanit ym painavat ja viimeisenä jugurttipikarit, salaatit, kananmunat ym helposti rikkoontuvat. Haluan nimittäin pakatakin kasseihin ensin painavat ja päälle kevyet.

Olen hieman hämmentynyt ettei kaikki muutkin tee näin... 😯

Vierailija
11/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerran suuta osaa avaa niin jatka vaan itkemistä sitten

Tykkäätkö sä töissä siitä, että joka toinen asiakas alkaa urputtamaan? Kassatyö on raskasta ja kiireistä, en viitsi ryhtyä hidasteeksi ja mielenpahoittajaksi.

Vierailija
12/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä opetetaan kaikki ja palkkaus 9€/h n. 10 tuntia viikossa. Ja sootanan tehokas täytyy olla. Voit kuvitella kuinka tästä yhtälöstä syntyy ammattilaisia.

Vierailija
13/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä olisikin kassan tehtävä? Olen pitänyt ihan itsestään selvyytenä että ihan itse ladon hihnalle ensin tölkit, pullot, perunat, omenat, banaanit ym painavat ja viimeisenä jugurttipikarit, salaatit, kananmunat ym helposti rikkoontuvat. Haluan nimittäin pakatakin kasseihin ensin painavat ja päälle kevyet.

Olen hieman hämmentynyt ettei kaikki muutkin tee näin... 😯

Minulla oli kerran 1,5 l Vichy, lehtisalaatti ja paistopisteen pullat. Kaikki vierekkäin hihnalla. Arvaa missä järjestyksessä ne päätyi laarin päätyyn. Ajattelisin, että kassahenkilökin on ajatteleva ihminen. Ketjun alussa joku fiksu totesikin, että koulutetaan kyllä, mutta ei mene aina jakeluun.

Vierailija
14/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tahallani kaljat sipsien ja patonkien päälle niille asiakkaille ketkä eivät tervehdi ja laittavat pyörivät tuotteet väärin päin hihnalle että ne pyörivät viivakoodilukijan ohi ja joudun onkimaan tuotteet väärältä puolelta.

Vierailija
15/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä laita niitä vierekkäin vaan peräkkäin. 

Siis eikö kassahenkilöllä ole sun mielestä aivoja ja ammattitaitoa?

Vierailija
16/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista huomaa, että täällä kirjottelee lähinnä ne, joiden mielestä itsessä ei ole mitään vikaa, mutta asiakas on aina väärässä ja syyllinen. 😂

Vierailija
17/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen naiskassa sanoi tylysti "laita tämä kassalle" ja ojensi väkisin metallisen todella painavan, kylmän ja suuren "toiselle kassalle" kyltin. Jotkut myyjät juoksevat koko ajan asiakkaiden perässä kuin olisi varas, yli-innokkaasti. Vartijat taas rivissä kassojen päässä tuijottaen tai kulkevat rinnakkain, katsovat hyvin pitkään, samalla puhuen radiopuhelimiinsa kuin agentti. Onpa se "lämmin" tervetulotoivotus kun kauppaan menee. Kerran kaivoin laukusta lompakkoa -muutaman sekunnin ajan- hyllyjen välissä, niin nuori naismyyjä ilmoitti siitä miesvartijalle joka tuli hyllyjen päähän katsomaan ja puhui samalla radiopuhelimeen. Ennen ei ollut tälläistä, en tiedä miksi kaupassakäynnistä on tullut tätä

Vierailija
18/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan tahallani kaljat sipsien ja patonkien päälle niille asiakkaille ketkä eivät tervehdi ja laittavat pyörivät tuotteet väärin päin hihnalle että ne pyörivät viivakoodilukijan ohi ja joudun onkimaan tuotteet väärältä puolelta.

Nyt saan hyvän syyn olla tervehtimättä ja puhumatta kassalla. Kiitos tästä.

Vierailija
19/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörivät tuotteet väärinpäin hihnalle? Yritän seuraavan kerran katsoa hihnan alussa olevia ohjeita.

Vierailija
20/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tää suomalainen palvelukulttuuri. Asiakaspalvelija on pelkkä rahastusrobotti ja muuten asiakas hoitaa itse kaiken työn ja palvelun. Sitten ulkomaanlomalla saa suomalainen ihmetellä, että ompas ihanaa ja ystävällistä palvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän