Flunssa - lääkkeet lentokoneeseen?
Hei! Oon lähdössä ulkomaille ja nyt iski kauhea flunssa. Saanko ottaa käsimatkatavaroihin reseptivapaita lääkkeitä esim bafuciniä, finrexiä ja sinkkisuihketta ( 100ml neste joten se menee litran minigrip-pussiin)
Ja pitääkö noissa olla alkuperäiset pakkaukset ja tuoteselosteet tallessa? Ainakin ton sinkkisuihkeen pakkauksen heitin jo roskiin..
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla alkuperäisessä pakkauksessa. Sitä paitsi sairaana ei saa matkustaa. Jotkut yhtiöt ovat tosi tiukkoja tästä.
Niin aattelit että mun matka evätään pienen flunssan takia? :D eiköhän se oo ihan asiakkaan päätös lähteekö reissuun vai ei
Saa ottaa tavallisia lääkkeitä mukaan. Itselläni on aina pienessä pussukassa kaikkea buranasta närästyslääkkeisiin jne.
Valopää AP, ihmisten reissuja on evätty aivastelun takia tai sen takia, että käy ennen koneen lähtöä kahdesti vessassa. jos on pienikin sairasepäily, ei pääse koneeseen. Voi olla, että pääset, mutta pidä mielessä, ettet välttämättä pääse.
T. Lentoemäntä
Eihän flunssaan tartte lääkkeitä edes.
Saat ottaa. Suosittelen myös Nasolinia tai vastaavaa koneeseen. Voit ottaa erillisen muovipussin nestemäisille lääkkeille.
Itselläni on harvemmin mitään pakkauksia mukana kun vievät turhaan tilaa. Riippuu tosin siitäkin minne matkustaa, jos määränpää tai pelkkä välilaskukin olisi esim. jossain Arabiemiraateissa niin olisin kyllä vähän tarkempi. Mutta vaikea nähdä että jostain perus-Buranasta ja Bafucinistä tulisi ongelmia missään.
Vierailija kirjoitti:
Valopää AP, ihmisten reissuja on evätty aivastelun takia tai sen takia, että käy ennen koneen lähtöä kahdesti vessassa. jos on pienikin sairasepäily, ei pääse koneeseen. Voi olla, että pääset, mutta pidä mielessä, ettet välttämättä pääse.
T. Lentoemäntä
No höpö höpö mistään normiflunssasta evätään, olisi aika kallista ja vaikeaa säätämistä myös lentoyhtiöille jos syynättäisiin kaikkia aivastelijoita ja nenänniistäjiä. Älä AP stressaa.
Mulla todettiin 2 pv ennen lentoa keuhkoputken tulehdus. Sain lääkäriltä Duact-reseptin ja se helpotti oloa kummasti. Lentoasemalla kukaan ei ollut kiinnostunut mun lääkkeistä, eikä voinnista.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Oon lähdössä ulkomaille ja nyt iski kauhea flunssa. Saanko ottaa käsimatkatavaroihin reseptivapaita lääkkeitä esim bafuciniä, finrexiä ja sinkkisuihketta ( 100ml neste joten se menee litran minigrip-pussiin)
Ja pitääkö noissa olla alkuperäiset pakkaukset ja tuoteselosteet tallessa? Ainakin ton sinkkisuihkeen pakkauksen heitin jo roskiin..
Ota hopeavettä
Vierailija kirjoitti:
T. Lentoemäntä
No hohhoijaa. Itse olen kahdesti lentänyt kuumeessa ja joskus koneessa oksennellutkin. Ja aivastelusta ei muka lennolle pääsisi? Aika vaikeaa on sitten allergikkojen matkustaa.
Itse olen pärjännyt pikkuflunssassa lentokoneessa Otrivin Mentholin ja imeskeltävien sinkkitablettien kanssa. Lisäksi mulla on ollut vahvoja kurkkupastilleja imeskeltäväksi.
Toi sinkki kannattaa aloittaa heti, kun on vähänkin flunssan oireita. Toimii huonommin silloin, kun on tauti kunnolla päällä. Pahemmassa flunssassa en kyllä lentäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lentoemäntä
No höpö höpö mistään normiflunssasta evätään, olisi aika kallista ja vaikeaa säätämistä myös lentoyhtiöille jos syynättäisiin kaikkia aivastelijoita ja nenänniistäjiä. Älä AP stressaa.
Jep taitaa olla vähän liikaa kukkia hatussa tällä ”lentoemännällä” täällä.
Pitää olla alkuperäisessä pakkauksessa. Sitä paitsi sairaana ei saa matkustaa. Jotkut yhtiöt ovat tosi tiukkoja tästä.