Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monellako täällä terveysvakuutus?

Vierailija
23.08.2018 |

Kaipaisin kokemuksia vakuutuksen korvaavuudesta ja kaikesta muustakin. Itsellä siis harkinnassa Lähitapiolan lääkäri/sairaalakulut, tutkimukset, hoidot ja lääkkeet maksava vakuutus hintaan 400 euroa vuosi. Hinta toki nousee vuosittain iän mukana.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, kai täällä jollakin on itsellekin terveysvakuutus. Juttua lasten vakuutuksista on usein, muttei aikuisten.

Vierailija
2/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen kokemuksia kaipaava. Tuollainen vakuutus minullakin harkinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyhän tuolla 400 eurollakin jo aika paljon yksityisellä vuodessa pikkuvaivoja valittamassa. Isommat vaivat, esim mahdollisen syövän, hoidattaisit varmaan julkisella. En maksaisi, varsinkin kun joudun käymään max 1 kerta lääkärissä vuodessa ja olen tosi harvoin kipeä.

Vierailija
4/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noissa aina on jotain pykäliä, joiden takia joutuu lopulta itse maksumieheksi. Lue ehdot ajatuksen kanssa.

Vierailija
5/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lukenut ehtoja kovasti, ja ainakin vanhemmillani on (toisen yhtiön) vakuutuksesta hyvät kokemukset. Enhän minäkään tällä hetkellä terveyden ja Mehiläisen työterveyden vuoksi juurikaan vakuutusta käyttäisi, sehän olisi toki turvaamaan vanhuutta ja eläkeaikaa.

Vierailija
6/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota. Terveys-ja sosiaaluturvaa ei tulevaisuuden suomessa enää ole.

Tarkkana omavastuiden kanssa.

Vierailija
7/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tuon takia vakuutusta olen ottamassakin.

ap

Vierailija
8/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii minulla. Aluksi pitää tehdä terveysselvitys. Kaikki vaivat mitä siihen laitat (eli sairaudet ja ongelmat, joita sinulla jo on), rajataan korvausten ulkopuolelle, kuten on ymmärrettävääkin. Loput vakuutus on korvannut hyvin.

Maksan itse kulut ensin, mutta sitten kun olen ilmoittanut ne vakuutukseen, vastaava raha on tullut melkein samantien tililleni.

Voit soittaa myös etukäteen vakuutusyhtiöön, ja kysyä, korvaako vakuutuksesi sen ja sen vaivan hoito- ja lääkekulut. Näin tiedät etukäteen, mihin varautua.

Vierailija
9/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onmutta on aika turha. Saa käyttää vain SAIRAUTEEN. Ei sairauden epäilyyn, ei välisikatarkistuksiin, ei gynekäynteihin (ellei sit ole se sairaus).

Oon maksanu sitä jo 10v turhasn kun ehkä pari kertaa oon käyttänyt. En suosittele.

Vierailija
10/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen LähiTapiolassa töissä ja huomautan, että Terveysvakuutus on eri asias kuin sairauskuluvakuutus. LähiTapiolan Terveysvakuutus on edullinen vakuutus, joka kattaa vain tutkimuskuluja siihen saakka, että saat diagnoosin. Ei siis korvata hoitoa tai lääkkeitä. Meillä on toki myös sairauskuluvakuutuksia, jotka sitten korvaavat myös hoitoa ja lääkkeitä. Sairauskuluvakuutus myönnetään terveysselvityksen perusteella.

Vierailija
11/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sairauskuluvakuutus, jonka äitini ottanut jo ennen syntymääni. Ihan hyvin se on korvannut ja pystyn käymään yksityisellä silloin kun hoitoa tarvin. Tosin 100€ omavastuu siinä on per sairaus, eli tavallisesta flunssa tmv käynnistä jossa otetaan joku verikoe tmv ja hinta on yleensä noin 180€, niin vakuutus korvaa sen 80€. Riittää ihan hyvin minulle ja käyn nykyään aina yksityisellä. En sairastele järin usein, ja edellisessä asuinkunnassa missä julkinen terveydenhuolto toimi hyvin niin kävin julkisella. Täällä Helsingissä kuitenkaan en, koska haluan suomalaisen lääkärin ja ajan samantien ja täällä se ei julkisella onnistu. En tiedä hintaa, sillä äitini maksaa vakuutuksen.

Vierailija
12/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on terveysvakuutus (sairaskuluvakuutus) Pohjolasta. Otin sen muutama vuosi sitten kun sen sai ilman omavastuuta, nykyisin uusissa vakuutuksissa taitaa olla 50e tai 100e omavastuu per vakuutuskausi. Maksaa alle 200e vuodessa ja oon saanut moninkertaisena jo takaisin vaikken ihan hirveesti sairastakaan.

Vierailija
13/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysvakuutusta ei ole olemassakaan. Tosin Amerikassa joku on vakuuttanut äänensä ja rintansa, että tulojen vähetessä vakuutus kattaa menetetyt tulot. 

Tarkoitit siis vakuutusta sairaanhoitokulujen varalle. Noissa on jokin omavastuu, mutta isomman sairauden iskiessä varmasti hyötyäkin on, jos lääkäri määrää julkisen puolen leikkauksiin tms. Leikkauksia tehtäneen yksityiselläkin puolella. Kela kyllä maksaa noistakin viuluista isot osat, kuten työpaikkaterveydenhoidostakin. 

Lapsellani oli ns. lapsivakuutus, joka piti ottaa ennen syntymää. Joskus päästiin yksityiselle hakemaan diagnoosi ja jopa lapsenhoitovapaata, vaikka vakuutusta ei periaatteessa olisi tarvinnutkaan.

Vierailija
14/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko harkita kuitenkin myös pelkkää omaehtoista säästämistä? Eli avaa tilin, jolle tallettaa kuukausittain tietyn summan sairauskuluja varten. Näin ei ole sidottu vakuutusten ehtoihin, eikä tarvitse täytellä korvausanomuksia, vaan rahat voi nostaa käyttöön heti tarpeen mukaan. Vakavat sairaudet hoidetaan joka tapauksessa julkisella puolella.

Vierailija
15/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. vanhana jos tulee useampia leikkauksia yksityisellä jonottamatta, voi kulu olla helposti jopa 50 000 euroa kerralla, joten kyllä vaan kannattaa ennemmin olla vakuutus kuin tilille säästellä! Säästämällä vaikka tuon 400 euroa vuodessa tilille  lääkäreitä varten, ei kyllä tehdä juuri mitään.

Vierailija
16/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. vanhana jos tulee useampia leikkauksia yksityisellä jonottamatta, voi kulu olla helposti jopa 50 000 euroa kerralla, joten kyllä vaan kannattaa ennemmin olla vakuutus kuin tilille säästellä! Säästämällä vaikka tuon 400 euroa vuodessa tilille  lääkäreitä varten, ei kyllä tehdä juuri mitään.

Mahdollisten tulevien leikkausten takia vakuutusta ei ainakaan kannata ottaa. Jos on todellinen tarve leikkaukselle, julkiselle pääsee aina. Julkisella puolella on myös turvallisempaa mennä leikkaukseen, koska lääkärit leikkaa paljon ja ovat kokeneempia. Julkisella puolella potilas hoidetaan viimeisen päälle turvallisesti, yksityisellä aika on rahaa, joten kainki "ylimääräinen" on karsittu.

Vierailija
17/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut syövän ja vaikka mitä sen jälkeen, todellakin uskon että lopputulos olisi ollut parempi jos olisi ollut vakuutus. On tuurista kiinni, onnistuuko hoito hyvin julkisella, terveys on sellainen asia ettei sitä kannata jättää arvan varaan. Monesti olen katunut, ettei ollut vakuutusta.

Vierailija
18/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisten tulevien leikkausten takia vakuutusta ei ainakaan kannata ottaa. Jos on todellinen tarve leikkaukselle, julkiselle pääsee aina. Julkisella puolella on myös turvallisempaa mennä leikkaukseen, koska lääkärit leikkaa paljon ja ovat kokeneempia. Julkisella puolella potilas hoidetaan viimeisen päälle turvallisesti, yksityisellä aika on rahaa, joten kainki "ylimääräinen" on karsittu.[/

Hah!! Olen odotellut leikkaukseen pääsyä kaksi vuotta. Julkisella eka raahasivat tutkimuksia ja leikkausjonoon laittoa, nyt jonossa, mutta hoitotakuukin on mennyt jo umpeen.

Vierailija
19/24 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sairausvakuutus, en ole kuullutkaan terveysvakuutuksesta.

Vierailija
20/24 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa ehdottomasti ottaa. Työskentelen kiertävänä hoitajana ja kaikki asiakkaat toivovat ottaneensa vakuutuksen ennen sairastumistaan. Kun maito on jo kaatunut niin ei sitä enää saa.