Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, jotka jätätte lapsen polkupyörät, pulkat yms päiväkodin kärrykatokseen...

Vierailija
23.08.2018 |

...voisitteko ystävällisesti jättää sen tilan kärryille, nyt kun taas sateet ja lumisateet alkavat?

Pyörät ja pulkat eivät mene miksikään sateessa, katos on vain kärryjä varten. Jos itse tulet ekana aamulla, voi näyttää siltä, että tilaa on ruhtinaallisesti, mutta ei koskaan ole. Kärrytkään eivät meinaa yleensä mahtua ainakaan niissä kahdessa päiväkodissa, joissa itse olen vaikuttanut.

Laittakaa muutenkin siis kärryt AIVAN vieri viereen ja pyörät, pulkat yms katosten viereen, esim pyörätelineeseen. On hirmu kurja yhden alkaa aamukiireessä.n siirtelemään kaikkia kärryjä ja viittä fillaria saadakseen oman kärryn paikalleen. Ihmisillä on tapana aina jättää vähän väliä viereiseen kärryyn ja laittaa vielä jarrut päälle. Se aika ja vaiva, minkä joudun näkemään, kun avaan kuraisia jarruja ja siirtelen kärryjä lähelle toisiaan, harmittaa. Itsellä vielä myös ranteet kipeänä pikkulasten hoidon ja kantelun jäljiltä.

(Ja ei, en tule aamulla taistelemaan tilasta ekana, koska meillä on eri aikataulu taas meidän työpaikkojen mukaan, lapset tuodaan vähän myöhemmin ja haetaan viimeisenä, näin sovittu johdon kanssa. Ei tämä oikeastaan ole kellonaikakysymys muutenkaan, kyllä se tila loppuu ihan siinä aamullakin,)

Kiitos. :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ymmärrän paremmin miten jotkut pääkaupunkilaiset ihmettelevät muiden intoa viedä lapsi autolla päikkyyn. Kyllähän jo tuo, että rattaat voisi jättää päiväkodille, olisi suuri helpotus. Täällä ne pitää ottaa mukaansa töihin tai kävelyttää lasta lapsen tahtia ilman rattaita. Tai mennä autolla.

Siinä ei olla ajateltu perheitä, tai sitten matkat on niin pitkät, että ihmiset kulkee autolla kuitenkin. Autolla suurin osa vie pääkaupunkiseudullakin.

Vierailija
22/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko pääkaupunkiseudulla lastenrattaita oikeasti kärryiksi? Kuulostaa hassulta. Lukeeko siinä kärryparkissa että kärryparkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kun kerroitte ton varkaus-option, ei ole tullut mulle mieleen. Onpa kurjaa. Mutta eihän katos sitä kyllä estä, jos joku ihan tosissaan noita pöllii. Fillari kuitnekin kannattais lukita, ei mulle tulis mieleen jättää lukitsematta. Ei sitä tietty saa varastaa, vaikkei oliskaan lukittu, mutta itse en sitä jäis odottelemaan.

Jos päiväkodeista varastetaan, kertokaa siitä johdolle ja yrittäkää esittää ratkaisuja. Jotain mihin ne sais kiinni. Kaikkein paras olis lukittu varasto, johon mahtuis kärryt ja pyörät ja pulkat. Kaikkialle ei mahdu, mutta moneen paikkaan mahtuis.

Ap

Vierailija
24/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tässä keksustelussa näitä tyyppejä, jotka on jotenkin vihaisia tästä. Ihan asiaa tää on ja just valaisee tilannetta niille, jotka ei ole tulleet ajatelleeksi,

Ja kuten AP kirjoitti, ei tää kyllö edes ole aikaisin tulemisen kysymys, tilaa on niukalti. Eikä se pointti ole se, että ekat ehtii, kun aina jpnkun kärryt ei mahdu. Kai tässä haetaan sitä, että KAIKKIEN kärryt mahtuu suojaan. Ja just noin, kuin AP neuvoi eli että laitetaan alunperin ne tiiviisti vierekkäin. Niihin 15cm väleihin uppoaa nopeesti yhden kärryn tila eikä ole kenenkään velvollisuus järkätä sitä katosta, itsellä ainakin aina kiire bussiin ja töihin.

Enkä tajua teitä, jotka tuutte inisemään, että teillä ei ole katosta, että kyllä sitten muidnekin pitää pilata kärrynsä ulkosäilytyksellä. Miten te pystytte ottamaan henkilökohtaisesti sen, että joku yrittää, että kaikilla olis hyvä olla ja pitää myös omaa puoltaan?

Ainakin meillä kärryjen on kestettävä monelle lapselle. Ulkona säilyttäminen ei tee niille hyvää. Se on ihan selvä asia.

Vierailija
25/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko pääkaupunkiseudulla lastenrattaita oikeasti kärryiksi? Kuulostaa hassulta. Lukeeko siinä kärryparkissa että kärryparkki?

Elämä, ootko kuullut sellaisen hankkimisesta?

Tiedoksi myös, nyt kun veemäiseksi alennun tässä, että helsinkiläiset ei asu missään pääkaupunkiseudulla tai varsin paljon edes käy siellä. Me asutaan Helsingissä.

Vierailija
26/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa missä puhutaan kärryistä.

Vierailija
27/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa sen asenteen että se kärrykatos ei ole nimenomaan sinua tai minua varten, se vain on, niin ei tule mitään ongelmaa.

Sitten voi joko aikaistaa saapumistaan päiväkotiin, hommata sateenaroille kamppeille sadesuojan tai keskustella asiasta ystävälliseen sävyyn kaikkien katoksen käyttäjien kanssa.

Mite otin asenteen, että katos on vain minua varten? Se on kaikkia varten. En minä kenenkään tilaa siellä vie, kenenkään kärryjä pois sieltä ota. Ne huolimattomasti sinne asetteleijat sen sijaan vievät minun tilan, siitä on kyse.

"Sitten voi aikaistaa saapumistaan". Luepa uudelleen, ei voi. Kaikki me emme ole konttorissa 9-17 töissä, itse asiassa varsin moni ei ole. Ja juuri siksi en näe muita vanhempia kovin paljoa, keskustelemme kyllä paljonkin ja varsin ystävällisesti, kun tapaamme ja kyläilemme toistemme luona. Olen korkeasti koulutettu ihminen ja työni on sellaista, että kukaan teistä ei halua minun jättävän sitä tekemättä sitten, kun kunnon hätä iskee. Joten älä tule lässyttämään minulle aikaistamista. Sama pätee lapsen isään. Tule itse myöhemmin keskustelemaan minun kanssani.

En koe, että ehdotukseni on keneltäkään pois. Kaikkein vähiten se on pois niiltä, joilla ei ole jostain omituisesta syystä mitään kärrykatosta. Helsingissä on, koska täällä suurin osa ihmisistä vie lapset kävellen tai julkisilla. Puhun kantakaupungista, muualla en ole käynyt kurkkimassa, kertaakaan en itse asiassa ole nähnyt kenenkään autolla vievän tai tuovan ja se on minusta hyvä, mutta tajuan, että muissa kaupungeissa julkinen liikenne ei ole järjestetty yhtä hyvin.

Ja todellakin laitan suojan, ei se muuta kovina päivinä juuri mitään.

Vierailija
28/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että kärry-sana provosoi. On teillä turhaa aikaa kaikkeen. Miten sitten taivuttaisitte, rataskatos, kuulostaa minusta aika hölmöltä.

Ja kyllä, ne on rattaat, kärryt, same difference. Vaunut ihan vain vauva-ajalta.

Vierailija
29/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vien lapsen ensimmäisenä, mutta myös haen ensimmäisenä. Yritän laittaa rattaat niin, että saan ne poiskin. Joku aina työntää ne perälle. Siirrän siis koko lössin edestä pois. Jos liikutatte rattaita, niin älkää paljon.

Kyllä siirrän niitä niin paljon, että saan omani sisälle. Tähän ehkä auttaisi, jos laittaisit kärryt ihan seinän tai toisen kärryn viereen, siis melkein aivan kiinni. Silloin ehkä riittää tilaa niin, ettei kenenkään tarvitse siirrellä vaunuja. Voin vakuuttaa, etten haluaisi koskeakaan kenekään rattaisiin, on muutakin tekemistä kuin alkaa niitä siinä liikutella,

Vai sinunko mielestä esim. yövuoroa tekevien vanhempien lasten rattaiden pitää saada kastua joka päivä ja teidän rattaat ei? (Ystäväni on kätilö ja vie yövuorojen jälkeen lapsen vähän myöhemmin ja puhunut tästä samasta ilmiöstä. Itse olen keskivertosaapuja ja lähtijä, niin tunnistan vain osan tästä ongelmasta, mutta uskon koko homman.

Voithan jättää rattaasi siihen koko katoksen viereen, niin kukaan tuskin koskee. Jos kerran sillä ei ole väliä, säilyttääkö taivasalla vai ei, niinkuin ilmeisesti ajattelet.

Vierailija
30/38 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että kärry-sana provosoi. On teillä turhaa aikaa kaikkeen. Miten sitten taivuttaisitte, rataskatos, kuulostaa minusta aika hölmöltä.

Ja kyllä, ne on rattaat, kärryt, same difference. Vaunut ihan vain vauva-ajalta.

Puhuisin varmaan vain katoksesta. Ja saa kai sitä sanat kiinnostaa, tuntuu että nyt provosoidutaan provosoitumisen ilosta kun kuvitellaan että joku on provosoitunut.

Vierailija
31/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa sen asenteen että se kärrykatos ei ole nimenomaan sinua tai minua varten, se vain on, niin ei tule mitään ongelmaa.

Sitten voi joko aikaistaa saapumistaan päiväkotiin, hommata sateenaroille kamppeille sadesuojan tai keskustella asiasta ystävälliseen sävyyn kaikkien katoksen käyttäjien kanssa.

Onpa tyhmä kommentti.

Se katos kun nimenomaan on KAIKKIA varten, ei vain ekana saapuvia varten.

Ja miten sä keskustelet kaikkien käyttäjien kanssa? Missä todellisuudessa kaikki tulee samaan aikaan ja parveilee siinä kiireettä odotellen keskustelutuokiota? Puolet ei kuitenkaan lue jotain tiedotuksia, mistään, missään formaatissa.

Pahimpia näissä on miehet, joilla ei kaiketi käy mielessä, että jollakin on hartiat kipeät ja muutenkin vähän vo8maa, että se kymmenen vaunun siirtely tuntuu pahalta.

Ja tietysti kaikilla on sateensuoja rattaissa. Ei se ikinä aukottomasti suojaa kas kun siinä nimenomaan just on se aukko sitä lasta varten.

"Sitten voi aikaistaa saapumistaan". Ai siitäkö tulee lisää tilaa sinne katokseen? Justhan tässä mietitään, miten se tila riittäisi kaikille eikä vain itselle ja ainoa mahdollisuus siihenon, että kaikki laittavat tiiviisti ne vaununsa sinne. Aikaisin tulijat just jättää ne miten sattuu ihan kuin muita ei maailmassa olisikaan.

Ja sitten ihmisillä on eri aikataulut, eri pituiset matkat, erilaiset työajat, erilaiset matka-ajat, erikokoiset perheet erilaisine aamuineen jne.

Tää ihmistyyppi, joka tarjoaa aina ratkaisuksi tällaista "en yritä ymmärtÄ sun vaikeuksia, vaan tuhahdan että no tee eri lailla", on empatiakyvytön ja itseään täynnä. Tule ite myöhemmin, jos et ketran voi ekana hikipinkona ottaa tilantarvetta huomioon ja parkkeerata siivosti,

Vierailija
32/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sadesuoja rattaiden päälle päiväksi ja vaunuverho estämään lumen pääseminen rattaisiin.

Vierailija
33/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän päiväkodissa ole mitään pyörätelineitä tai muita paikkoja johon sen pyörän voisi jättää. Sinne katokseen on ohjeistettu laittamaan.

Vierailija
34/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli aikanaan rahaa palkata lastenhoitaja kotiin ei tarvinnut tarhaan talo oli siivottu ruuat odotti kun kotiin pääsi..

Vierailija
35/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap puhua tuosta asiasta siellä teidän omassa päiväkodissa. Ei täällä palstalla valittaminen auta mitään. On niin erilaisia päiväkoteja, osassa ei ole mitään kärrykatoksia ollenkaan, osassa taas on tilaa niin hyvin että ne rattaat mahtuu kyllä, osassa ei juuri kukaan tuo rattailla.... Sen teidän oman päiväkodin henkilökunta voi asiaan vaikuttaa, miettiä vaihtoehtoinen säilytyspaikka niille pulkille ja ohjeistaa juuri sen päiväkodin vanhempia miten ne olisi hyvä laittaa.

Vierailija
36/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän päiväkodissa ole mitään pyörätelineitä tai muita paikkoja johon sen pyörän voisi jättää. Sinne katokseen on ohjeistettu laittamaan.

... ja harvoin siellä kenenkään muun pyörää tai rattaita edes on. Pulkkia muutama talvisin. Pienten puolella taas näyttäisi olevan jokuset rattaat, ei pyöriä.

Vierailija
37/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaskuhalit!

Vierailija
38/38 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmä kommentti.

Se katos kun nimenomaan on KAIKKIA varten, ei vain ekana saapuvia varten.

Ja miten sä keskustelet kaikkien käyttäjien kanssa? Missä todellisuudessa kaikki tulee samaan aikaan ja parveilee siinä kiireettä odotellen keskustelutuokiota? Puolet ei kuitenkaan lue jotain tiedotuksia, mistään, missään formaatissa.

Pahimpia näissä on miehet, joilla ei kaiketi käy mielessä, että jollakin on hartiat kipeät ja muutenkin vähän vo8maa, että se kymmenen vaunun siirtely tuntuu pahalta.

Ja tietysti kaikilla on sateensuoja rattaissa. Ei se ikinä aukottomasti suojaa kas kun siinä nimenomaan just on se aukko sitä lasta varten.

"Sitten voi aikaistaa saapumistaan". Ai siitäkö tulee lisää tilaa sinne katokseen? Justhan tässä mietitään, miten se tila riittäisi kaikille eikä vain itselle ja ainoa mahdollisuus siihenon, että kaikki laittavat tiiviisti ne vaununsa sinne. Aikaisin tulijat just jättää ne miten sattuu ihan kuin muita ei maailmassa olisikaan.

Ja sitten ihmisillä on eri aikataulut, eri pituiset matkat, erilaiset työajat, erilaiset matka-ajat, erikokoiset perheet erilaisine aamuineen jne.

Tää ihmistyyppi, joka tarjoaa aina ratkaisuksi tällaista "en yritä ymmärtÄ sun vaikeuksia, vaan tuhahdan että no tee eri lailla", on empatiakyvytön ja itseään täynnä. Tule ite myöhemmin, jos et ketran voi ekana hikipinkona ottaa tilantarvetta huomioon ja parkkeerata siivosti,

Mitä luulet, pyöriiköhän tuo kommentin kirjoittaja tällä palstalla vielä? Neljä vuotta myöhemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi