Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kotiliesi-lehden laastarimainos " tytöt rakastavat hempeää hello kittyä, paikkaa pienen pojan haava batman-laastarilla"

Vierailija
23.08.2018 |

Mitä mieltä? Mielestäni typerää lokerointia. Esim. Oma tyttöni 5v ottaisi varmasti ennemmin tuon batman-laastarin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle siis hk tai bm, pojalle vain bm, koska ei pojat käytä hk laastaria. Mikä taas ongelma?

Vierailija
22/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kotiliesikin on kyllä vanhanaikainen nimi. Pitäisi muuttaa Pyrolyysiuuniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun melkein kaikki tytöt ottavat ennemmin Hello Kittyn ja melkein kaikki pojat Batmanin.

Miksi kukaan ei ajattele sitä promillen vähemmistöä kaikille suunnatussa mainoksessa!

Ei tässä ole kysymys siitä kuinka moni valitsee mitäkin, vaan siitä, että opeteaan mallia: Työille Hello Kitty ja pojille Batman

T. tyttö, joka kävi katsomassa batman-autoa näyttelyssä asiakseen

Vierailija
24/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä? Mielestäni typerää lokerointia. Esim. Oma tyttöni 5v ottaisi varmasti ennemmin tuon batman-laastarin.

Ehkä oma tyttösi ottaisi ennemmin Batman-laastarin, mutta tuskin tekisi asiasta sen kummempaa draamaa jonkin mainoksen takia. Aikuiset loukkaantuu.

Minä muistan että lapsena olisin usein halunnut jotain pojille suunnattua, mutta en kehdannut sanoa koska se oli pojille. En tiedä sitten olenko/olinko ainoa sellainen nössö, mutta en vain ymmärrä mikä pointti sillä sukupuolen mukaan jakamisella on. Kyllä kaikki osaavat etsiä itselleen mieluisia juttuja riippumatta siitä mitä jalkojen välistä löytyy.

Sama mulla, kyllä sillä oli iso merkitys oliko joku asia ääneen luokiteltu tytöille vai pojille. Olisin esim. halunnut lukea 3 etsivää -kirjasarjaa mutta kun kirjastonhoitaja oli suositellut sitä pojille ja Neiti etsivää tytöille niin en sitten kehdannut valita vastoin "ohjetta".

Minun lapsuuteni pelasti monellakin tapaa pikkukylän kirjastonhoitaja. Vahva ja viisas nainen, joka ei luokitellut kirjoja sukupuolen mukaan.

Vierailija
25/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Kotiliesikin on kyllä vanhanaikainen nimi. Pitäisi muuttaa Pyrolyysiuuniksi.

Kotiliesi on muutenkin muuttunut huonoksi tusinalehdeksi. Kaipaan sitä sydämellisyyttä ja tietotaitoa, joka oli tarjolla siihen aikaan kun se tuli tädilleni.

Vierailija
26/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun melkein kaikki tytöt ottavat ennemmin Hello Kittyn ja melkein kaikki pojat Batmanin.

Miksi kukaan ei ajattele sitä promillen vähemmistöä kaikille suunnatussa mainoksessa!

Ei tässä ole kysymys siitä kuinka moni valitsee mitäkin, vaan siitä, että opeteaan mallia: Työille Hello Kitty ja pojille Batman

Niin, ihan oikeaa mallia opetetaan.

Sinä kuulut siihen promilleen.

Vierailija
27/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti asia kuitenkin on noin.

Mutta huomatkaa, siinä ei sanota että "joka ikisen tytön nyt vain on pakko rakastaa hempeää Hello Kittyä, ja poka ei ole oikea heteropoika ellei ehdottomasti halua Batman-laastaria."

Vierailija
28/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihan oikeaa mallia opetetaan.

Sinä kuulut siihen promilleen.

Sellaista ei ole kuin "oikea malli" . Sitä paitsi poikatyttösiskoni ei känyt katsomassa autoa, vaikka hänellä oli poikien rillit, poikien pyörä jne. Eikä btmanistä jne. tykkääminen tee lapsesta poikamaista, teen ihan samalla tavalla "tyttöjen" juttuja kuin "poikien" juttuja. Yhtenä päivänä ristipistoja ja toisena sahailua, säilyypi tasapaino :p

On esimerkiksi älytöntä olla opettamatta tytöille työkalujen käyttöä, koska ensimmäiseen omaan asuntoon muuttaessa lamput pitää osata vaihtaa, kiinnittää pyykinpesukone, porailla reikiä seinään, käyttää ruuvinväännintä jne. Nuo ovat päivänselviä asioita, jotka eivät riipu sukupuolesta vaan asunnon tarpeesta.

Opettakaa vanhemmat lapsia vaihtamaan pyöränrenkaat itse niin säästyy pitkä penni. Itselleni ei opetettu (enkä vaihdehässäkän purkamisen takia ole sitä vielä itse opetellut) ja kesässä menee usempi kumi puhki. Hirveä rahanmeno aivan suotta. Noh, joku päivä vielä tuonkin opettelen :D

Vierailija
29/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poika fanitti hellokittyä sina 8v ikään asti. Päiväkodissa juoksi hello kitty sukkahousuissa ja paidassa, oli hello kitty reppu ja lippis. Koulussa vielä ekaluokalla jatkoi sitkeästi. Topulla alettiin sitten jo kiusaamaan.

Mutta siis kummallisinta oli että muut äidit (siis aikuiset!) kommentoivat minulle että miten ihmeessä annat pojan käyttää hello kitty sukkahousuja.

Tietenkin annoin, poika tykkäsi!

Vanhemman tehtävä ei ole antaa lapsille kaikkea sitä mikä lapsista on kivaa, kuten karkkia ja jäätelöä päivittäin.

Vanhemman tehtävä on kasvattaa lapsi oppimaan yhteiskunnan tavoille, jotta lapsi tulee pärjäämään elämässä omien jalkojensa varassa.

Lapsi, jolla on munaa/kohtua vastustaa massaa, seisoo todellakin paremmin omilla jaloillaan kun sellainen, joka kerjää teoilleen lauman hyväksyntää.

Vierailija
30/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsisin ihan tavallisen laastarin. Vihaan bätmäniä ja hellokittyä. :( Ääripäitä molemmat.

Vierailija
31/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poika fanitti hellokittyä sina 8v ikään asti. Päiväkodissa juoksi hello kitty sukkahousuissa ja paidassa, oli hello kitty reppu ja lippis. Koulussa vielä ekaluokalla jatkoi sitkeästi. Topulla alettiin sitten jo kiusaamaan.

Mutta siis kummallisinta oli että muut äidit (siis aikuiset!) kommentoivat minulle että miten ihmeessä annat pojan käyttää hello kitty sukkahousuja.

Tietenkin annoin, poika tykkäsi!

Vanhemman tehtävä ei ole antaa lapsille kaikkea sitä mikä lapsista on kivaa, kuten karkkia ja jäätelöä päivittäin.

Vanhemman tehtävä on kasvattaa lapsi oppimaan yhteiskunnan tavoille, jotta lapsi tulee pärjäämään elämässä omien jalkojensa varassa.

Lapsi, jolla on munaa/kohtua vastustaa massaa, seisoo todellakin paremmin omilla jaloillaan kun sellainen, joka kerjää teoilleen lauman hyväksyntää.

Juu, kannattaa siis kasvattaa lapsesta koulukiusattu hello kitty -sukkahousuinen nuori mies.

Vierailija
32/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukut väärää puuta siinä mielessä, että ei se lehti ole sitä mainosta laatinut, vaan laastarin valmistaja / markkinoija. Lehdet ovat riippuvaisia mainoksista, joten niiden on hyväksyttävä palstoilleen typeriä mainoksia. Ilman mainoksia lehdet olisivat joko vain muutaman sivun kokoisia tai sitten tuhottoman kalliita.

Vierailija
33/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne markkinoidaan niin, koska ENEMMISTÖ tytöistä haluaa kittyn ja ENEMMISTÖ pojista haluaa batmanin. Nämä lapset haluavat ne, koska ovat luontaisesti suuntautuneet niihin. Ei kasvatuksen tai ympäristön paineiden takia.

Anna tyttöjen olla tyttömäisiä ja poikien poikamaisia. Lakatkaa viemästä lapsilta iloa ja ylpeyttä heille luontaisesti tulevasta käytöksestä. Samaan aikaan rinnalle mahtuvat ne sääntöjen poikkeukset. Annetaan heille tilaa olla juuri sellaisia kuin haluavat.

Kasvaratte häiriintyneitä lapsia, kun ette anna heidän nauttia ja olla ylpeitä omasta sukupuolestaan. He alkavat hävetä ja peittää sitä mikä tuntuisi heistä luonnolliselta.

No juuri tästä syystä mainoksessa ei ole tarpeen sanoa erikseen tytöille tai pojille, vaan antaa valinnan tapahtua luonnostaan (silloin kun vanhemmat antavat päättää). Turha mainita erikseen, kummalle sukupuolelle laastari on.

Vierailija
34/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on porukalla ongelmat

Vierailija
35/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurin osa tytöistä valitsee joka tapauksessa vaaleanpunaista, silloin on turhaa erikseen kertoa, että se on tyttöjen väri.

Vierailija
36/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vanhanaikaista ja ihan turhaa sukupuolten kahtiajakoa. Jos tuollainen tulisi vastaan jossain lapsille suunnatussa lehdessä, vetäisin kyllä herneen nenään ja soittoa lehden toimitukseen.  Aivan turhaan tuputtaa lapsille lisää näitä "tytöt on pinkkejä ja  pojat sinisiä" ajattelutapoja. Mutta aikuisille suunnatusta lehdestä en mieltäni pahoittaisi. 

Vierailija
37/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömäksi mennyt tämä sukupuolineutraalisössötys. Kohta varmaan mekko- ja hamemainoksissakin on oltava miehiä keikistelemässä helmat hulmuten, jotta te olette tyytyväisiä. Kautta aikojen SUURIN OSA söpöjen vaaleanpunaisten tavaroiden tykkääjistä on ollut pikkutyttöjä. Jos oma lapsesi poikkeaa tästä valtavirrasta, niin se on voi, voi.

Ihme kun yhä voi olla sellainen liike kuin Dressman, joka vieläpä tekee ja mainostaa vaatteita ainoastaan miehille. Kuvitelkaa miten törkeää nykyaikana. :DD Ihan sama juttu tässäkin. Ehdottomasti suurin osa pukujen käyttäjistä nyt vaan sattuu olemaan miehiä ja yhtälailla suurin osa prinsessa- ym. söpöhärpäkkeistä tykkäävistä lapsista on tyttöjä, EI POIKIA. Jokainen poiketkoon itse yleisestä normista jos tahtoo ja kestää mahdollisen häpeän, mutta on typerää vääntää asiat toisiksi kuin ne pääsiallisesti ovat!

Vierailija
38/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikin lapsena sekä tyttöjen että poikien leluilla ja minusta tuli hyvinkin naisellinen nainen.

Suurin osa pojista tykkää autoista ja tytöt nukeista, näin se vaan menee. Toki kukaan ei siitä rikkoonnu jos välillä menee toisin päin. Kohua en ymmärrä? Mainoksella tavoitellaan aina ns. Suurta yleisöä.

Vierailija
39/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pitää olla jo mustia laastareita ettei vain loukkaa.

Mustat laastarit olisi minusta ihan kivoja.

Vierailija
40/47 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älyttömäksi mennyt tämä sukupuolineutraalisössötys. Kohta varmaan mekko- ja hamemainoksissakin on oltava miehiä keikistelemässä helmat hulmuten, jotta te olette tyytyväisiä. Kautta aikojen SUURIN OSA söpöjen vaaleanpunaisten tavaroiden tykkääjistä on ollut pikkutyttöjä. Jos oma lapsesi poikkeaa tästä valtavirrasta, niin se on voi, voi.

Ihme kun yhä voi olla sellainen liike kuin Dressman, joka vieläpä tekee ja mainostaa vaatteita ainoastaan miehille. Kuvitelkaa miten törkeää nykyaikana. :DD Ihan sama juttu tässäkin. Ehdottomasti suurin osa pukujen käyttäjistä nyt vaan sattuu olemaan miehiä ja yhtälailla suurin osa prinsessa- ym. söpöhärpäkkeistä tykkäävistä lapsista on tyttöjä, EI POIKIA. Jokainen poiketkoon itse yleisestä normista jos tahtoo ja kestää mahdollisen häpeän, mutta on typerää vääntää asiat toisiksi kuin ne pääsiallisesti ovat!

Dressmanin mainokseen on ehdottomasti saatava rekkalesbo kävelemään hidastettuna miesten puvussa!