kotiliesi-lehden laastarimainos " tytöt rakastavat hempeää hello kittyä, paikkaa pienen pojan haava batman-laastarilla"
Mitä mieltä? Mielestäni typerää lokerointia. Esim. Oma tyttöni 5v ottaisi varmasti ennemmin tuon batman-laastarin.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä? Mielestäni typerää lokerointia. Esim. Oma tyttöni 5v ottaisi varmasti ennemmin tuon batman-laastarin.
Ehkä oma tyttösi ottaisi ennemmin Batman-laastarin, mutta tuskin tekisi asiasta sen kummempaa draamaa jonkin mainoksen takia. Aikuiset loukkaantuu.
Miten ihmiset jaksaa pahoittaa mielensä kaikesta?
Vierailija kirjoitti:
Ihme, että tässä kaikestakohu-maassa vielä tuollainen on tehty.
Parempaa mainosta = jää paremmin ihmisten mieliin sen kohun kanssa kuin ilman sitä :D
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun melkein kaikki tytöt ottavat ennemmin Hello Kittyn ja melkein kaikki pojat Batmanin.
Miksi kukaan ei ajattele sitä promillen vähemmistöä kaikille suunnatussa mainoksessa!
Noni! Seisooko Aino jo laastari kourassa?
Ei tuosta tarvi mieltä pahoittaa, mutta onhan tuo nyt ihan helvetin vanhanaikaista. "Lapsille kivat hello kitty- ja Batman-laastarit" ajais ihan saman asian ilman turhanpäiväistä sukupuolittamista.
No onhan se turhaa alleviivata että kenen pitää ottaa mikäkin. Päiväkodissa moni pikkupoika tykkää kissoista ja saattaa haluta sen hello kittyn ELLEI joku sano että heehee, se on tyttöjen laastari.
PK:n täti
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta tarvi mieltä pahoittaa, mutta onhan tuo nyt ihan helvetin vanhanaikaista. "Lapsille kivat hello kitty- ja Batman-laastarit" ajais ihan saman asian ilman turhanpäiväistä sukupuolittamista.
Just näin. "Pitääkö lapsesi enemmän Batmanista vai Hello kittystä?" Ihan saman asian ajaisi.
Nykyään pitää olla jo mustia laastareita ettei vain loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitää olla jo mustia laastareita ettei vain loukkaa.
Eipäs vaan sateenkaaren värisiä.
Mun poika fanitti hellokittyä sina 8v ikään asti. Päiväkodissa juoksi hello kitty sukkahousuissa ja paidassa, oli hello kitty reppu ja lippis. Koulussa vielä ekaluokalla jatkoi sitkeästi. Topulla alettiin sitten jo kiusaamaan.
Mutta siis kummallisinta oli että muut äidit (siis aikuiset!) kommentoivat minulle että miten ihmeessä annat pojan käyttää hello kitty sukkahousuja.
Tietenkin annoin, poika tykkäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oma tyttösi ottaisi ennemmin Batman-laastarin, mutta tuskin tekisi asiasta sen kummempaa draamaa jonkin mainoksen takia. Aikuiset loukkaantuu.
Minä muistan että lapsena olisin usein halunnut jotain pojille suunnattua, mutta en kehdannut sanoa koska se oli pojille. En tiedä sitten olenko/olinko ainoa sellainen nössö, mutta en vain ymmärrä mikä pointti sillä sukupuolen mukaan jakamisella on. Kyllä kaikki osaavat etsiä itselleen mieluisia juttuja riippumatta siitä mitä jalkojen välistä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan että lapsena olisin usein halunnut jotain pojille suunnattua, mutta en kehdannut sanoa koska se oli pojille. En tiedä sitten olenko/olinko ainoa sellainen nössö, mutta en vain ymmärrä mikä pointti sillä sukupuolen mukaan jakamisella on. Kyllä kaikki osaavat etsiä itselleen mieluisia juttuja riippumatta siitä mitä jalkojen välistä löytyy.
Sama mulla, kyllä sillä oli iso merkitys oliko joku asia ääneen luokiteltu tytöille vai pojille. Olisin esim. halunnut lukea 3 etsivää -kirjasarjaa mutta kun kirjastonhoitaja oli suositellut sitä pojille ja Neiti etsivää tytöille niin en sitten kehdannut valita vastoin "ohjetta".
Vierailija kirjoitti:
Mun poika fanitti hellokittyä sina 8v ikään asti. Päiväkodissa juoksi hello kitty sukkahousuissa ja paidassa, oli hello kitty reppu ja lippis. Koulussa vielä ekaluokalla jatkoi sitkeästi. Topulla alettiin sitten jo kiusaamaan.
Mutta siis kummallisinta oli että muut äidit (siis aikuiset!) kommentoivat minulle että miten ihmeessä annat pojan käyttää hello kitty sukkahousuja.
Tietenkin annoin, poika tykkäsi!
Vanhemman tehtävä ei ole antaa lapsille kaikkea sitä mikä lapsista on kivaa, kuten karkkia ja jäätelöä päivittäin.
Vanhemman tehtävä on kasvattaa lapsi oppimaan yhteiskunnan tavoille, jotta lapsi tulee pärjäämään elämässä omien jalkojensa varassa.
Ne markkinoidaan niin, koska ENEMMISTÖ tytöistä haluaa kittyn ja ENEMMISTÖ pojista haluaa batmanin. Nämä lapset haluavat ne, koska ovat luontaisesti suuntautuneet niihin. Ei kasvatuksen tai ympäristön paineiden takia.
Anna tyttöjen olla tyttömäisiä ja poikien poikamaisia. Lakatkaa viemästä lapsilta iloa ja ylpeyttä heille luontaisesti tulevasta käytöksestä. Samaan aikaan rinnalle mahtuvat ne sääntöjen poikkeukset. Annetaan heille tilaa olla juuri sellaisia kuin haluavat.
Kasvaratte häiriintyneitä lapsia, kun ette anna heidän nauttia ja olla ylpeitä omasta sukupuolestaan. He alkavat hävetä ja peittää sitä mikä tuntuisi heistä luonnolliselta.
No nämä tämän hetken sensitiivisten lasten vanhemmat nauroi mulle koulussa 90-luvulla, koska halysin luistella hokkareilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan diltä, että halveksut tyttöjä, jotka pitävät pinkistä ja Hello Kittystä, ja olet mielessäsi, että tyttösi ei näistä pidä.
Tämä on juuri se, mitä inhoan feminismissä. Se on saanut minut tuntemaan, että kaikki ns. naisellisuus minussa on hömpötystä.
Ja sitten kaikki nuo naiskiintiöt ym. Ne tuovat olon, että naiseus on jonkinlainen vamma, minkä vuoksi tarvitsen etumatkaa.
Jestas nykypäivän lapsista kasvaa sekopäisiä, kun niillä on tuollaisia ap: eitä vanhempina.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Nämä on niin hauskoja nämä yksinkertaiset feministit ketkä kiukuttelee tällaisista jutuista ja samanaikaisesti ovat pro isl.am, mikä on maailman naisvihamielisin uskonto.
Ihme, että tässä kaikestakohu-maassa vielä tuollainen on tehty.