Otatko tulevalla kaudella influenssarokotteen?
Kommentit (44)
lastentarhanopettajat on syytä velvoittaa ottamaan rokote
otan niin kuin joka vuosi. Kuulun myös riskiryhmään alentuneen vastustuskyvyn vuoksi
ei koskaan ole tullut mitään rokotteesta .
influenssan olen sairastanut, en halua sitä toiste. Oli rankempi kuin keuhkokuume.
hyvinvointi kirjoitti:
lastentarhanopettajat on syytä velvoittaa ottamaan rokote
myös opettajien tulisi ottaa rokote
Minusta sen tulisi olla jokaisen vapaasti valittavissa, eikä ketään tulisi velvoittaa ottamaan työpaikan menetyksen uhalla. Käyttäköön sitten vain hengityssuojaa influenssakauden ajan esim potilastyössä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan sitä ottanut enkä aio. Ihan ne perinteiset rokotukset uusin kun on tarvis mutta tuohon en lähde. Tilastojen mukaan tuo rokotus ei edes auta vaan on silkkaa rahastusta.
Linkkaatkos sen tilaston vielä, jossa rokotus ei auta.
jos lastentarhanopettaja ei ota rokotetta, hän ei ole oikealla alalla...
En ota enkä ottanut silloinkaan, kun perhepiirissä oli vanhuuttaan riskiryhmään kuulunut henkilö. En vain käynyt hänen luonaan, jos olin vähänkin sairaan oloinen. Kun kävin, pesin muutenkin aina käteni huolella, ennen kuin koskin esim. ovenkahvoihin. En yskähdellyt, aivastellut enkä puhunut sylkiroiskuen. Pidin flunssakaudella kahden metrin välimatkaa, jos ei ollut tarvetta olla lähempänä. En riskeeraa omaa terveyttäni ottamalla itselleni turhia rokotuksia! En kannata rokotuspakkoa hoitajillekaan.
omainen
Todellakin otan ja paheksun sellaisia jotka ovat immuunirajoitteisten ihmisten kanssa tekemisissä eivätkä ota. Kuten esim 28. Influenssaa voit tartuttaa myös oireettomana, kai sinä sen ymmärrät! Tietenkään et jää kiinni, jos se teidän immuunipuutteinen omainen / hoitolapsi / potilas saa sen influenssan sinulta, jos olet ollut oireeton, mutta se ei vähennä moraalista taakkaa.
Itse en edes hoida potilaita mutta kuljen työni puolesta paljon sairaaloissa ja haluan suojata siellä olevia syöpäpotilaita, kroonisia sairauksia sairastavia lapsia jne. Olen itse perusterve mutta en halua itsellenikään influenssaa.
29:n syyllistäminen ja syyllistyminen ovat ihan vihoviimeisiä juttuja nykymaailmassa. Tottakai omaiseni tiesi, että en ottanut rokotusta. Ei hänkään ottanut.
Mistä tiedät miten immuunirajoitteisia ja/tai kroonisesti sairaita ihmisiä on jopa hoitamassa toisia ja silti pakkorokotusten alaisena? Ei hoitajilta kysytty ennen valmistumista ammattiin, että tahdotko ottaa tämän rokotteen 40 v työurasi ajan ja rakastaa sitä kuin työtäsi, vaikka oma terveytesi siitä saattaisi kärsiäkin? Rokotuspakko on tuore, ei sitä ennen ole ollut.
Entä jos kuuntelen kehoani huolellisesti? Olisikohan muidenkin parempi kuunnella kuin vain ottaa jokainen piikki ja olla ansaitsemassa rahaa työnantajalle puolikuntoisenakin? Olen sairastanut influenssan. Sain sen työhönmenomatkalla silloin, kun yksi ihminen aivasti lähelläni. Nenääni kutitti välittömästi ja kahden tunnin kuluttua nousi jo korkea kuume. Menin kotiin sairastamaan toivottavasti ennen kuin tartutin ketään. Eikö oikeasti ole muita sairauksia, joista huolestua enemmän kuin influenssasta? Menin omaiseni luokse aina niin, että oli tuntien varoa-aika mahdollisista altistumisista. Mielestäni influenssarokotteita tuottavalla taholla ei ole tällä hetkellä mitään annettavaa minulle, kun rokotteet eivät anna edes pidempiaikaista suojaa! Rokotettukin voi tartuttaa oireettomana!
28. ja omainen
Kaikkien hoitajien rokottaminen on liioittelua, mutta syöpäpotilainen yms kanssa pidempiaikaisesti työskentelevät, jotka eivät käytä koko aikaa suojia, voisivat ottaa vapaaehtoisen rokotteen. Sopivia töitä täytyisi olla riittävästi tarjolla myös ei rokotetuille.
Puhutaan vain influenssarokotteesta, joka pistetään joka vuosi.
En tiedä. En ole ennen ottanut, mutta sain nyt kesällä diagnoosin, jonka takia kuulun riskiryhmään. Olen todella harvoin missään nuhassakaan, mutta taidan ottaa rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja olen ja en ota. Saa nähdä riittääkö enää töitä tehtäväksi. Päätän itse omasta kehostani!
sinä otat jos käsketään...
Otan, kuten olen ottanut viimeiset 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
29:n syyllistäminen ja syyllistyminen ovat ihan vihoviimeisiä juttuja nykymaailmassa. Tottakai omaiseni tiesi, että en ottanut rokotusta. Ei hänkään ottanut.
Mistä tiedät miten immuunirajoitteisia ja/tai kroonisesti sairaita ihmisiä on jopa hoitamassa toisia ja silti pakkorokotusten alaisena? Ei hoitajilta kysytty ennen valmistumista ammattiin, että tahdotko ottaa tämän rokotteen 40 v työurasi ajan ja rakastaa sitä kuin työtäsi, vaikka oma terveytesi siitä saattaisi kärsiäkin? Rokotuspakko on tuore, ei sitä ennen ole ollut.
Entä jos kuuntelen kehoani huolellisesti? Olisikohan muidenkin parempi kuunnella kuin vain ottaa jokainen piikki ja olla ansaitsemassa rahaa työnantajalle puolikuntoisenakin? Olen sairastanut influenssan. Sain sen työhönmenomatkalla silloin, kun yksi ihminen aivasti lähelläni. Nenääni kutitti välittömästi ja kahden tunnin kuluttua nousi jo korkea kuume. Menin kotiin sairastamaan toivottavasti ennen kuin tartutin ketään. Eikö oikeasti ole muita sairauksia, joista huolestua enemmän kuin influenssasta? Menin omaiseni luokse aina niin, että oli tuntien varoa-aika mahdollisista altistumisista. Mielestäni influenssarokotteita tuottavalla taholla ei ole tällä hetkellä mitään annettavaa minulle, kun rokotteet eivät anna edes pidempiaikaista suojaa! Rokotettukin voi tartuttaa oireettomana!
28. ja omainen
Influenssa ei idä kahdessa tunnissa.
En. Huolehdin käsihygieniasta, kierrän köhivät kaukaa, pysyn kaukana kaikista lapsista (noista elävistä tauti-inkubaattoreista) ja syön probiootteja.
Otan. Perheessä on nyt keuhkosairas henkilö. Mutta olen ottanut satunnaisesti aiemminkin, en joka vuosi.