Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko tulevalla kaudella influenssarokotteen?

Vierailija
23.08.2018 |

Tehdään tilastoa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt 15 vuotta päiväkodissa. Välttänyt norot, influenssat, Perusflunssat ja vatsataudit.

En koe siis tarpeellisena. Mutta toisaalta mietin pitäisikö ihan muita suojatakseni. Jos olenkin oireeton taudinkantaja ja tartuttaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut enkä ota ellei ole pakko.

Vierailija
4/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan. Asun riskiryhmään kuuluvan kanssa, joten haluan pienentää riskiä, että hän saisi taudin minulta.

Vierailija
5/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Eikö päiväkodissa ole vielä rokotuspakkoa?

Vierailija
6/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota minäkään. En ole kertaakaan ottanut ja en ole muutenkaan koskaan sairaana.

Kymmeneen vuoteen en ole ollut yhden yhtä päivää sairauden takia pois töistä.

Vierailija
7/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se valinta on osaltani viety pois, se on minulle pakollinen. Opinnot kesken, kunpa olisin tiennyt tämän etukäteen, alavalinta olisi ollut toinen, sillä ei ole aikomustakaan ottaa sitä seuraavat 40v jopa vuosi. Opintojen ajan otan mutta sitten katsotaan mitä teen jatkossa kun en ota...

Vierailija
8/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never.

Vierailija
9/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ottaa, soteala. Ei tunnu kivalta. Jännittää ajatus, että tosiaan tulevat yli 40v joka vuosi pitää se pistää. Voiko sillä olla jotain vakavampia vaikutuksia, varsinkin vuosien kertyessä?

Vierailija
10/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota. Eikö päiväkodissa ole vielä rokotuspakkoa?

Saattaa olla. Itse olen nyt siirtynyt muihin töihin.

Vastasin siis tuossa aiemmin työskennelleeni pitkään päiväkodissa.

Vierailija
11/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuulun riskiryhmään.

Vierailija
12/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ottaa, soteala. Ei tunnu kivalta. Jännittää ajatus, että tosiaan tulevat yli 40v joka vuosi pitää se pistää. Voiko sillä olla jotain vakavampia vaikutuksia, varsinkin vuosien kertyessä?

Niinpä, kukapa sen tietää. Itse olen jäämässä pian äitiyslomalle opinnoista ja kyllä mielessä on pyörinyt jos hakisikin esim sosionomiksi ja vaihtaisi alaa. Sosionomi varmaan löytää todennäköisemmin työpaikan jossa ei tarvi tätä ottaa, kuin sairaanhoitaja, joka tutkinto minulla nyt siis on reilu 2/3 tehtynä. En tiedä, ei kuitenkaan ole niin paljon jäljellä enää, toisaaltä äitiysloma kuitenkin tulossa väliin ja sosionomiopintoja voisi tehdä enemmän myös etänä...

Vierailija
13/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai

Vierailija
14/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja olen ja en ota. Saa nähdä riittääkö enää töitä tehtäväksi. Päätän itse omasta kehostani!

Vierailija
15/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut milloinkaan ja en haluaisi ottaakaan.

Työskentelen kokkina, teen ruokaa myös sairaille asiakkaille.

Viime syksynä oli töissä keskustelua, että se saattaisi olla pakollinen. Onneksi se ei ainakaan vielä ollut.

Suoraan asiakkaiden kanssa tekemisissä olevat työkaverini on velvoitettu ottamaan rokote 😔

Olen lukenut rokotteiden haittavaikutuksista ja en halua haittoja, joita niistä voi seurata.

Vierailija
16/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti otan. Näin olen tehnyt jo 20vuotta.

Vierailija
17/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma. Normaalisti en ole perusterveenä ihmisenä koskaan ottanut, mutta tällä hetkellä olen raskaana (alkuvaiheessa) ja rokotustahan suositellaan raskaana oleville. Mitä muut samassa tilanteessa tekisitte?

Vierailija
18/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaatte, mielipiteitä on monenlaisia ja toimintatapoja myös. Olen hoitoalalla. En ota työpaikkani menettämisenkään uhalla influenssarokotetta joka ikinen vuosi.  Muut rokotukset olen ottanut.

En edes usko, että  maailma pelastuu, jos osalle määrätään pakkorokotuksia! Olen ollut työkuntoinen, flunssaton, mutta kroonisia, lievinä pysytteleviä vaivoja on, enkä tahdo ottaa riskiä niiden pahenemisesta influenssarokotteen seurauksena.  Poissaoloja ei välttämättä yhtään per vuosi. Olen myös huolellinen.

ap

Vierailija
19/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran keuhkokuumeen, rajun sellaisen. Viisi vrk. olin tiputuksessa sairaalassa.

Siinä syy miksi aina otan.

Vierailija
20/44 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sitä ottanut enkä  aio. Ihan ne perinteiset rokotukset uusin kun on tarvis mutta tuohon en lähde. Tilastojen mukaan tuo  rokotus ei edes auta vaan on silkkaa rahastusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän