Karma! Lukiossa kaveri sanoi suoraan päin näköä että olen siellä ihan turhaan koska kukaan ei päästä minua korkeakouluun
Viisi vuotta myöhemmin hän on AMK-inssi ja minä olen valmistumassa DI:ksi.
Kommentit (8)
Ei vaan on niin uuno ettei pääse, DI:ksihän valmistu ja pääsee suoraan kortistoon, ei menny paljo huti
Todella huikea karma! Toinen on valmis ja toinen valmistumassa.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mitä? Että kaikkien kolmannen asteen opinahjojen ovella siis olisi ollut vartija estämässä nimeomaan sinun pääsysi sisään? Vai miten "kukaan ei päästä"?
Koska vanhempani eivät ole akateemisia ja tämän yhden tyypin ovat. Siksi hän on katsonut minua nenän vartta pitkin.
Oletko kauankin ollut kallellaan buddhalaisuuteen?
Heh. Olisi hauskaa nähdä ydeksännellä luokalla meille opinto-ohjausta antaneen naama. - Kaverini, josta Opo oli ehdottoman vakuuttunut, ettei hänestä voi mitään ikinä tulla sellaista, jossa joutuu käyttämäänn päätään ja antoi mielikuvan, että parempi olisi, jos menisi ammattkouluun.
Ammattitaidton opo kun maalasi mielikuvan, että ammattikoulu on paikka, jonne johon lähinnä päädytää tai joudutaan (jos ei joudu suoraan vankilaan) ja kuinka kaikki oikeasti fiksut ja terävät menevät ja hakeutuvat lukioon. Toki joukko muitakin vanhempia suhtautui ammattikouluun kelvottomien ja hunsvottien paikkana, jossa ei kukaan itseään kunnioittava vanhempi antaisi lapsensa opiskella. - Tällaiseen asenteeseen olen sittemin enää törmännyt lähinnä vain tällä pasltalla.
- Mutta niin. Kaverini meni ammattikouluun mutta eipä se estänyt häntä muutamaa vuotta myöhemmin myöhemmin hakeutumasta yliopistoon, jossa hän on sittemmin jatkanut opintojaan aina tohtoriksi asti. - joskus hän on vitsaillut että voisi toki vielä käväistä lukiossa, niin saisi itselleen samanlaisen vappupäähineen kuin puolisollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mitä? Että kaikkien kolmannen asteen opinahjojen ovella siis olisi ollut vartija estämässä nimeomaan sinun pääsysi sisään? Vai miten "kukaan ei päästä"?
Koska vanhempani eivät ole akateemisia ja tämän yhden tyypin ovat. Siksi hän on katsonut minua nenän vartta pitkin.
Vaikea uskoa. Itse en muista juuri koskaan puhuneeni koulussa vanhemmistani. Ketään ei kiinnosta kavereiden vanhemmat.