Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harjoittelija ahdistus

Vierailija
22.08.2018 |

Aloitetaan siitä että mulla oli nyt raskaudessa kolme eri terkkaa ja näillä sitten vielä jotkut harjoittelijat siinä mukana, valehtelematta joka toisella kertaa ainakin. Ja ultrat plus muut käynnit sairaalalla - no jep, harjoittelijathan ne toki sielläkin mukana, joskus jopa kaksi.

No ei siinä mitään, ymmärrän että pitäähän heidän saada sitä kosketuspintaa siihen ammattiin ja olla siellä oppimassa, MUTTA.. musta on tosi ahdistavaa muutenkin nuo tuon sortin käynnit missä pitää kertoa kaikki alapäävaivoistaan muihin henkilökohtaisiin asioihin, ja joskus myös olla se alapää paljaanakin. Ja sitten kun ei riitä että sen selvityksen tekee vain sille omalle tutulle terkalle vaan aina siellä joku ylimääräinen korva- ja silmäpari oppimassa. Ahdistus.

Noniin ja sitten tullaankin siihen toiseen ongelmaan. Paitsi että mulla on ongelma kertoilla puolelle kaupunkia henkilökohtaisia asioitani, niin iso ongelma on myös se että en saa sanottua että en halua niitä harjoittelijoita mukaan niihin tilanteisiin. Siinäpä olen sitten vaan kärvistellyt..

Kunnes tuli tapaus jälkitarkastus. Muutenkin menin sinne jo suurta ahdistusta tuntien, mutta enpä arvannut mitä on vastassa. Kyllä! Harjoittelija tyttönen napotti siinä terkan vieressä ja ilmoitti iloisesti hoitavansa jälkitarkastukseni. Siinä hetkessä mulla tuli mitta täyteen, hyvä etten polkenu tasajalkaa "Eieiei.. EI!!" Tyydyin sanomaan että anteeksi mutta mielellään et hoida, molemmat näytti niin loukkaantuneilta ja varmistivat olenko ihan tosissani. No kyllä maar vaan olin! Ei ole mitään mielenkiintoa kertoilla kaikkia asioitaan ihan ventovieraille, ja päälle näytellä vielä römpsäänsä että saavat siellä kilvan tutkia, opetusmielessä tietenkin. Jättisuuri ahdistus.

Olenko yksin ongelmani kanssa, vai onko täällä mahdollisesti hengenheimolaisia jotka painivat saman ahdistuksen kanssa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Minäkään en halua ylimääräisiä silmäpareja tilanteisiin, jotka koen ahdistavina. En halua harjoittelijoita mihinkään alapäähän tai hammaslääkäriin liittyvään, koska pelkään kumpaakin niin hysteerisenä, että tarvitsen jopa rauhoittavia lääkkeitä. Jos on korva kipeä tai sormi murtunut, niin silloin saa puolestani olla vaikka koko koulu katsomassa. Verikoetta on ottanut harjoittelija, mutta psyk. polilla en halunnut harjoittelijaa kuuntelemaan. Mielestäni sinulla on oikeus kieltäytyä, jos et halua harjoittelijaa mukaan. Kyllä noita potilaita riittää, joten he kyllä pääsevät harjoittelemaan ihan riittävästi, vaikka sinä kieltäydyt. Sinun ei tarvitse potea huonoa omatuntoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla