Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä täytyy olla hienot ja kalliit astiastot?

Vierailija
22.08.2018 |

Olen ihmetellyt summia, joita lähipiirissänikin käytetään erilaisiin astiastoihin. Itse syön ikean astiastosta, enkä valita. Astiasto on kaunis, ja tämän vuoden mallistoa. Voin myydä sen sitten, kun haluan siirtyä seuraavaan mallistoon. Ja se on halvempaa kuin yhden arvokkaan astiaston 1 kahvikuppi...

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on markettien edullista kaisa raita astiasarjaa. Astiat on arkisia ja valkoisia. Täydennän niitä kauniilla tarjoiluastioilla vuodenaikaan sopien. Kauniita kahvikuppeja olen löytänyt hemtex- liikkeestä. Juhliin katamme ihan vain raitakaisa kahvikupit asetteineen, kun vieraita on enemmän.

Olen haaveillut alkavani säästää juhla-astiastoa, kun lapset on isompia. Pienten lasten kanssa voi jotenkin rennommin, kun pöydillä ei ole satojen eurojen edestä iittalaa tai villeroy boschia joulunakaan. Tai minä voin.

Eikä mulle annettu lahjaksi teemaa tms. teini-ikäisenä. Opiskelukämppäänkin sain vain vanhempieni ja mummin vanhoja astioita ja pidin sitä ihan normaalina. En oikeastaan astioita edes kaivannut.

Kyllä minusta edullisellakin astiastolla saa aikaan kauniin kattauksen.

Valkoiseen on helppo yhdistää: juhlien teemaan sopiva pöytäliina, servetit, kukkia ja kynttilöitä. Lasten juhlissa on ollut kertakäyttöisiä popcorn ym laatikoita lempihahmoon liittyen. Aikuisten juhliin on joitain vuodenaikaan sopivia: kesällä juhannusruusukuvioinen teepannu, tarjoilulautanen ja sokerikuppi sekä läpinäkyviä tarjoiluastioita/valkoisia kulhoja. Jouluna joulutähti-punatulkku-kuvioisia tarjoiluastioita sekä punaisia kulhoja. Pääsiäiseen keltaisia tarjoiluastioita ja syksyllä oranssia sekä vaahteranlehtikuvioita. Joitain tarjoiluastioita ollaan saatu lahjaksi ja käytämme myös niitä.

Mä kyllä ymmärrän heitä, jotka saa iloa astioista, joita ovat vuosia keränneet, saaneet hää ja rippilahjaksi. Mutta se yli sadan euron muumimuki meni kyllä isosti yli mun ymmärryksen. Niitten arvoa en tajua.

Vierailija
42/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne välttämättä omia? Postissa joskus työskennelleenä huomasin että hienoja astiasarjoja/mattoja/verhoja ym tilailtiin ennen juhlia ja sitten palautettiin juhlien jälkeen samoissa laatikoissa. Teippikään ei ollut monella snobiressukalla rahaa vaan lykättiin paketit repsottaen tiskille. Noloa vai säälittävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mistäkin nauttii.

Astioita käytetään joka päivä.

Ne kannattaa valita huolella.

Vierailija
44/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainot, kartiot, taigat ja teemat, nämähän ne on melkein jokaisen kaapissa. Ja tietenkin muumit! Kuin lampaat ostetaan samaa...

Nokun ei ole. Ittala ei missään tapauksessa täytä otsikossa mainitun hienon ja kalliin astiaston tunnusmerkkejä. Itse hommaan astiastot ulkomaanmatkoilta. Ihan nätisti  lähettävät kauppiaat tavarat hyvin pakattuina Suomeen.

Vierailija
45/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt summia, joita lähipiirissänikin käytetään erilaisiin astiastoihin. Itse syön ikean astiastosta, enkä valita. Astiasto on kaunis, ja tämän vuoden mallistoa. Voin myydä sen sitten, kun haluan siirtyä seuraavaan mallistoon. Ja se on halvempaa kuin yhden arvokkaan astiaston 1 kahvikuppi...

Ikean skeidaan en koskisi tikullakaan.

Pulju on niin vastenmielinen ettei sinne edes halua mennä. Eikä ole aihettakaan.

Vierailija
46/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainot, kartiot, taigat ja teemat, nämähän ne on melkein jokaisen kaapissa. Ja tietenkin muumit! Kuin lampaat ostetaan samaa...

Nokun ei ole. Ittala ei missään tapauksessa täytä otsikossa mainitun hienon ja kalliin astiaston tunnusmerkkejä. Itse hommaan astiastot ulkomaanmatkoilta. Ihan nätisti  lähettävät kauppiaat tavarat hyvin pakattuina Suomeen.

italialaiset, portugalilaiset, englantilaiset on hyviä

Vierailija
47/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsastan sanaa hieno - ainakin jos se tarkoittaa kallista merkkiä.

Minulle kauneus on tärkeämpää kuin hienous. Astioiden ulkonäollä on väliä. Hankin astioita jotka miellyttävät silmää ja joita on ilo katsella - joka päivä. Ruokakin näyttää paljon paremmalta kauniilta astioilta tarjottuna (ja juomat kauniista laseista!). Pidän myös siitä että astiat ja lasit sopivat hyvin yhteen muotojensa ja väriensa puolesta, samaa sarjaa ei tarvitse olla. Astiakaapistani löytyy lähinnä Iittalaa, mutta myös muita sieltä täältä hankittuja yhteen sopivia osia, jopa muutamia Ikean laseja.

Vierailija
48/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtäkään, joka keräilis jotain tiettyä astiastoa. Haiskahtaa mummojen ja mummomaisten naisten jutuilta? Onko ryijyt kans seinällä? :D

Et tainnut tietää, että ryijyt on muotia nyt 😃

Oon nähnyt tosi hienojakin ryijyjä, jopa mummoilla.

Vierailija
49/61 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä löytyy, hyviä astioita. Ainakin täältä Porvoosta.

Vierailija
50/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä nyt tiedä onko yhtään parempaa se, että sinä (ehkä) ostat halpisastiastoja toisensa perään. Turhaa kuluttamista ja shoppailua. 

Juuri putosi kallis merkkiastia kuivauskaapista. Harmittaa. Jostain syystä halvat kestää.

Vierailija
51/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin ostaa mieltymyksien ja kukkaronsa mukaan ,jos mahdolisuus. Minäkin ostaisin,mutta ei mahdolisuutta. Joten kahvini juon Ikean mukista ja ihan hauskaa olisi juoda muumi mukista. Jos siinä olisi viellä Pikku-myyn kuva.TV-minulla vain 32 tumaa.Ilolla katselisin TV joka 50-60 tumaa.Ei vaan mahdolisuus hankia ja en silti kadehdi heitä ,joilla se on.Sama koskee kodin sisutus ymm.Kukin kotinsa laitaa itselle ja omien varojen mukaan,kuin puketuu!

Vierailija
52/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pitkään Ikean todella halvat ruokalautaset, sekä syvät että matalat. Maksoivat ostaessa muistaakseni 60 snt kappale. Niitä oli isot pinot, jottei lopu kesken. Olivat todella hyvät arkiastiat.

Nyt sitten ne alkoivat näyttää lopultakin kuluneilta ja naarmuisilta, ja kun muutimmekin sopivasti, päätin ostaa uudet. Ikealta en nyt löytänyt mitään minkä olisin halunnut, enkä arabialtakaan. Ihastuin sitten Marimekon astioihin ja ne on kyllä kivat. Onhan ne hintavia, mutta olkoot.

Vierailija
53/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin illallisten järjestämisen kaveriporukalle kun muilla oli kalliit häälahjaksi saadut astiastot ja kristallit. Minulla työttömänä vain kirpparikamaa. Kirpparilta löytää kauniita halvalla. Tykkään itse ja nautin kauneudesta. Eriparia kattaus on kiinnostavaa ja luovaa. Vaihtui kaverit. 196

Vierailija
54/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat astiat olleet vuosia ja sitten uusia kun vanhat menee rikki. Haluaisin suosia suomalaisia, mutta ei enää ole helppoa.  Yhteinäsyyttä haluan, mutta muuten en satsaa niihin enkä uusi vain siksi, että haluaisin.  Ne on käyttöä varten, ei esittelyä.  

Vierailija
55/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha V&B astiasto arkiastioina ja Ikean Skyn parempana (käytetään kyllä tätäkin joka viikko). Toi Ikean on vaan niin kaunis ja hyvälaatuinen. ei naarmun naarmua 15v käytön jälkeenkään

Vierailija
56/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin illallisten järjestämisen kaveriporukalle kun muilla oli kalliit häälahjaksi saadut astiastot ja kristallit. Minulla työttömänä vain kirpparikamaa. Kirpparilta löytää kauniita halvalla. Tykkään itse ja nautin kauneudesta. Eriparia kattaus on kiinnostavaa ja luovaa. Vaihtui kaverit. 196

Meillä on mökillä arabian vanhoja eriparilautasia kirpparilta astiastona. 20 kpl matalia eikä 2 samanlaista. Ihan täydellistä

Vierailija
57/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä nyt tiedä onko yhtään parempaa se, että sinä (ehkä) ostat halpisastiastoja toisensa perään. Turhaa kuluttamista ja shoppailua. 

Juuri putosi kallis merkkiastia kuivauskaapista. Harmittaa. Jostain syystä halvat kestää.

Ilmeisesti kivitavaraa eikä aitoa posliinia?

Vierailija
58/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähemmän rahaa tai sattuu nyt vaan tykkään Ikean astioista niin silloin kannattaa ostaa Ikeaa. Jos rahaa on reippaammin ja joku kalliimpi astiasto tekee hyvälle mielelle niin sitten ostaa sellaisen. 

Vierailija
59/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut arvostavat laatua ja heillä on varaa maksaa siitä, joten miksi ei. Kuka haluaa mihinkin panostaa. Esteetikkona itse panostan kauniisiin ja myös arvokkaisiin astioihin ja muihin käyttöesineisiin, saan niistä suurta nautintoa. Hekään eivät välttämättä ymmärrä juuri sinun kulutustottumuksiasi, joskin älykäs ymmärtää että maailmaan mahtuu.

Vierailija
60/61 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminiinisesti ajattelevat koketeeraa astiastoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi