Naiset, jotka puhuu pahaa muista selän takana
Oletteko koskaan miettineet miten tämä vaikuttaa a. Yleiseen ilmapiiriin b. Kohteena olevien elämään?
Nyt herätys, oikeasti voitte pilata työpaikan viihtyvyyden, jonkun uran tai perheen. Tai kaikki. Ärsyttää niin paljon, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin olisitte hiljaa. Kuulopuheiden ja omien huonojen kokemusten jauhaminen on niin turhaa! Välillä kannattaa katsoa peiliinkin. Ja jos on ihan pakko valittaa niin valittakaa suoraan kohteelle.
Eipä mulla muuta, toivottavasti joku ajattelee ensi kerralla kaksi kertaa ennen kuin alkaa marisemaan.
Kommentit (6)
Totta. Kannattaako? Myös miehet yhtälailla.
Niin? Tuollainen käytös on naiselle yhtä luonnollista kuin vaikka hengittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen törmännyt tähän vain naisvaltaisilla työpaikoilla tai naisryhmissä. Jos esim 10 työikäistä näistä on vuoden keskenään hoitamassa jotain niin aivan varmasti tauoilla pomot on silmätikkuna, puhutaan että joku hoitaa hommansa huonosti ja palkatkin on varmasti 1000e huonommat kuin vastaavat toisen ryhmän palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen törmännyt tähän vain naisvaltaisilla työpaikoilla tai naisryhmissä. Jos esim 10 työikäistä näistä on vuoden keskenään hoitamassa jotain niin aivan varmasti tauoilla pomot on silmätikkuna, puhutaan että joku hoitaa hommansa huonosti ja palkatkin on varmasti 1000e huonommat kuin vastaavat toisen ryhmän palkat.
Minulla on naisvaltainen työpaikka ja naiset toimivat noin. Miehet pysyttelevät noista keskusteluista niin etäällä kuin voivat. Eivät siis ota kantaa puoleen tai toiseen, vaikka heiltä kuinka vaaditaan mielipidettä.
Minulla on nyt 3 tuttavaa joutuneet tuon pahantahtoisuuden kohteeksi. Yksi masentui ja joutui sairaslomalle, yksi sai varoituksen ja yksi irtisanottiin. Eri firmoissa kyllä. Hyvät entiset kaverisuhteet nollautui kun tuollainen kampanjointi alkoi, mikään työ ei sujunut kun lähtökohtaisesti he olivat väärässä. Kaikki esimiehiä naisporukoille, 2 miestä ja 1 nainen. Säälittää kun kaikki ovat hyviä tyyppejä.
TUTTUA, VARSINKIN HOITOALALLA....