Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaippojen pesuaineet?

02.05.2006 |

Millä pesuaineilla kannattaa pestä:

*Harsot

*Bumpy-kuorivaippa

*Ruskovillan vaippahousut (Sonet?)

*Hahtuvalanka-vaippahuosut (Sonet?)

*Mikro-fleese kuivaliinat

Etikkaa harsojen huuhteluveteen?

Mitä pitää ottaa huomioon?

Pesu ennen käyttöönottoa...

Kiitos jo valmiiksi vastanneille :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ostanut jotain nestemäistä, mutta niissä kaikissa on yli 5% saippuaa (kestoja pestessä pitäisi olla alle sen 5%).

Vierailija
2/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä www.kestovaippainfo.fi ja kysele siellä tai lue tietokannasta josta löytyy pesuaineetkin lueteltuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kaikki muut paitsi villikset Daily Sensitivellä, on hyvää ja halpaa vaippapyykkiin. Pesuainetta kannattaa myös annostella vaippapyykkiin säästeliäästi.

Villikset ollaan pesty juuri tolla Sonettin pesuaineella ja pesun jälkeen käytetty Sonettin lanoliinia. Hahtuvavillikset huovutin Ruskovillan ohjeen mukaan ensimmäisen kerran kevyesti Marseille-saippualla.

Mikrofleecen kanssa kannattaa huomioida, että esimerkiksi sinkkirasva tukkii fleecen. Itsellä ei ole ollut tarvetta käsitellä tukkiutunutta fleeceä, mutta se pitäisi kai pestä Fairylla (=poistaa rasvan) ja sitten jollain Ecoverin pesuaineella (=poistaa saippuan).

Kuten edellinen kirjoittaja totesi, www.kestovaippainfo.fi sivuilta löytyy paljon tietoa. Varmasti myös paremmat ohjeet fleecen käsittelyyn. :D Sivuilla on ihan hurja määrä tietoa ja itseäni se ainakin suunnilleen pyörrytti alkuun, mutta kyllä se siitä!

Vierailija
4/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että en ole käyttänyt mitään huuhteluainetta, myöskään etikkaa. Meillä on kylläkin kuivausrumpu, johon olen heittänyt harsot. Ainakin Ruskovillan harsoista tulee kovan tuntuisia, jollei niitä rumpukuivaa (en tiedä, auttaisiko etikka tähän?).

Vierailija
5/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pessyt rv housut ja hahtuvat sonetilla ja n. joka 3 pesukerralla hoitanut lanoliinilla pesun jälkeen.

Harsot ja oikeastaan kaikki muutkin vaipat( fleece, pul, hamppu) olen koneessa pessyt joko LV kirjopyykki tai daily sensitivellä, huuhteluaineeksi olen aina laittanut etikkaa, en kyllä tiedä pehmentääkö kovasti mutta eipä ainakaan koveta..

Kaikki vaipat yleensä olen pessyt ennen käyttöönottoa, villavaippahousut ja hahtuvat täytyy pestä n. 3 kertaa että tulevat pitäviksi, muuten voi ensin tulla pissa läpi. Näitä ei sitten tarvitse pestä joka käyttökerran jälkeen vaan laittaa tuulettumaan aina käytön jälkeen joksikin aikaa, villa puhdistaa itse itsensä! Paitsi tietenkin jos niihin on tullut kakkaa niin täytyy pestä mitä pikimmin.. Mutta muuten n. kerran kuussa villahousut tarvitsee pestä. Ja aika-ajoin muista uittaa lanoliinissa!

Eipä nyt äkkiseltään tuu muuta mieleen..

Vierailija
6/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi pestä oman aikansa ja sitten on pakko vaihtaa merkkiä, koska yleensä käy niin, että vaipat alkavat haista. Ja takaisin ei tuohon merkkiin ole sitten enää paluuta. Mutta sillä mekin aloitettiin, nyt käytetään LV Coloria. Hahtuville pitää hankkia omat aineet.

Kestovaippainfon pesuainetietokannassa kannattaa tosiaan käväistä katsomassa.

Vierailija
7/7 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pesty kohta kaksi vuotta harsot, flanellit, nauhavaipat ja vaippapaperi (jos vaan pissanen) pesukoneessa 90 asteessa Bio Luvililla (tai mitä nyt on sitten kaupasta sattunut käteen, Daily Sensitiveä ostaisin minäkin jos sitä täältä landelta saisi) ja lorautettu ihan vähän etikkaa huuhteluainekoteloon. Itsetehdyt hahtuvavillahousut pestään/käsitellään disanan lanolinikäsittelyaineella aina kun koko vaihtuu, muulloin vain tuuletellaan (roikkuvat aina pyykkitelineessä, joka on vaipanvaihtopaikan vieressä) ja pestään ne kohdat joihin on tullut kakkaa oliivisaippualla ja viileällä vedellä varovasti puristelemalla. Hyvin on homma toiminut. Molemmilla äidin villahousuja pitäneillä pojilla on erittäin hyvä iho. :)