Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset puhuvat aina töistä?

Vierailija
22.08.2018 |

Tai no kyllä ulkomaalaisetkin tätä tekee mutta ei ihan niin usein. Lähes aina pitää mainita se työ keskustelussa jotenkin.. "olen pois töistä tänään" "nyt on lomaa" "oliko sulla jo lomat?" "töissä tässä oon" "tänään olin töissä" .... miksi se pitää lähes aina erikseen mainita tai kysellä? Mua ei kiinnosta puhua tai kuulla töistä niin ärsyttää kun muut yrittää aina liikuttaa sen keskustelun siihen. Eikö muka oo muita mielenkiintoisempia aiheita? Ymmärrän jos joku olisi innoissaan töistään yms. kertoisi jotain mut tommonen turha mainitseminen ja vatvominen en ymmärrä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan tee tuota. Jos joku kysyy töistä, vastaan, että siinä se ja sillä sävyllä, ettei kiinnosta keskustella vapaa-ajalla näistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt.

Yleensä se on juuri naiset jotka treffeillä aina ottavat koulutuksen/työpaikan aiheeksi.

Arvioisin että noin 95% varmuudella nainen kysyy että mitä teet työksesi ja sen jälkeen vielä koulutuksen jos mies ei sitä mainitse erikseen.

Vierailija
4/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisko siitä että melkein 1/3 ajasta kuluu töissä.

Vierailija
5/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo aihe puhua, siitä yleensä löytyy jotain sanottavaa sen sijaan, että tulisi kiusallisia hiljaisuuksia.

Vierailija
6/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt.

Yleensä se on juuri naiset jotka treffeillä aina ottavat koulutuksen/työpaikan aiheeksi.

Arvioisin että noin 95% varmuudella nainen kysyy että mitä teet työksesi ja sen jälkeen vielä koulutuksen jos mies ei sitä mainitse erikseen.

Mulla taas niin että miehet kysyvät. Tuntuu jopa deal-breakerilta :D

Vierailija
7/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneehän 1/3 ajasta nukkumisessakin mutta ei siitä paljoa yleensä puhuta?

Vierailija
8/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla töistä suomalainen alleviivaa olevansa kunnon kansalainen.

Muita vastaavia aiheita ovat terveellisen ruoan syömien ja treenaaminen.

Entisaikaan hyvä ihminen kävi kirkossa joka sunnuntai ja koko kylänväen piti nähdä se, Nykyään mallikansalainen ilmoittaa somessa tehneensä em. kunnon kansalaisen perustehtävät.

Vierailija
9/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kotona puhuta työasioista, eikä kotiasioista töissä.

Kaksi ihan eri maailmaa.

Tuskin teistäkään kukaan viitsii vatvoa työasioita puolisonne kanssa.

Vierailija
10/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset luulee että ihmisen arvo mitataan sillä mitä työtä se tekee, ja kun ei tee työtä ollenkaan, niin sillon ei oo oikein ihminenkään. Tai näin on kuviteltu, itse kyllä pidän itseäni ihan ihmisenä, vaikken työelämässä ole koskaan ollut mt-ongelmien takia.

Vierailija
11/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan hyvä ihminen kävi kirkossa joka sunnuntai ja koko kylänväen piti nähdä se, Nykyään mallikansalainen ilmoittaa somessa tehneensä em. kunnon kansalaisen perustehtävät.

Kumma kyllä en paljoa kuule terveellisen ruoan syömisestä tai treenaamisesta puhuttavan, enemmänkin juuri tuosta työstä.

Ja ihmetyttää miksi joku kokisi tarpeelliseksi jotenkin todistella muille olevansa kunnon kansalainen?

Vierailija
12/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuuhan jotkut unistaan.

Nukkuessa ei tajua ajan kulua ja silloin ei juurikaan tapahdu mitään mistä kertoa.

Vierailija
13/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt.

Miksi luulet sen olevan deal-breaker?

Itse olen ainakin sellainen mies jolle on aivan yhdentekevää mitä nainen tekee työkseen, kunhan elättää itsensä.

Muistan kerran yhdet treffit joiden aikana naisen ainoa kysymys oli että mitä teet työksesi ja lopputreffien ajan hän ei kysynyt enää mitään.

Vierailija
14/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä en paljoa kuule terveellisen ruoan syömisestä tai treenaamisesta puhuttavan, enemmänkin juuri tuosta työstä.

Ja ihmetyttää miksi joku kokisi tarpeelliseksi jotenkin todistella muille olevansa kunnon kansalainen?

Vilkaisepa etenkin naisten Instagram- ja Facebook -tilejä. Siellä ei mitään muuta olekaan kuin jokapäiväisiä selfietä kuin sattumalta takapuoli pystyssä treenivaatteissa ja ruokakuvia, mitä hipsterisapuskaa on tänään syöty.

Niin minuakin ihmetyttää, miksi ihmiset haluavat alleviivata niin kovasti olevansa trendikkäitä "hyviä ihmisiä", joilla on oikeat (virallisen totuuden mukaiset) mielipiteet. Ehkä se on pienimmän riesan tie.

Vierailija
15/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt.

Miksi luulet sen olevan deal-breaker?

Itse olen ainakin sellainen mies jolle on aivan yhdentekevää mitä nainen tekee työkseen, kunhan elättää itsensä.

Muistan kerran yhdet treffit joiden aikana naisen ainoa kysymys oli että mitä teet työksesi ja lopputreffien ajan hän ei kysynyt enää mitään.

Koska mies on kaikonnut kun olen vastannut? Ei tietenkään kaikki miehet ole sellaisia, mutta kyllä se tuntuu olevan tärkeä kysymys todella monelle miehelle nykyään jostain syystä. Noh, jyvät akanoista.

Vierailija
16/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisepa etenkin naisten Instagram- ja Facebook -tilejä. Siellä ei mitään muuta olekaan kuin jokapäiväisiä selfietä kuin sattumalta takapuoli pystyssä treenivaatteissa ja ruokakuvia, mitä hipsterisapuskaa on tänään syöty.

Niin minuakin ihmetyttää, miksi ihmiset haluavat alleviivata niin kovasti olevansa trendikkäitä "hyviä ihmisiä", joilla on oikeat (virallisen totuuden mukaiset) mielipiteet. Ehkä se on pienimmän riesan tie.

Joo tiedän että instagramissa noin yms. mutta tarkotin tässä sitä kun keskustellaan tuttavien tai etenkin uusien tuttavuuksien kanssa että miksi pitää aina lähes heti vatvoa töistä vaikka ei olisi mitään rakentavaa tai hyvää sanottavaa siitä. Ja sitten kysellään aina siitä, niinkuin työ olisi ihmisen toinen nimi.

Vierailija
17/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuuhan jotkut unistaan.

Nukkuessa ei tajua ajan kulua ja silloin ei juurikaan tapahdu mitään mistä kertoa.

Niin, mutta miksi siis töistäkään koetaan niin tarpeelliseksi väkisin jauhaa kun niistäkään ei yleensä ole mitään positiivista kerrottavaa.

Vierailija
18/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ärsyttävä naapurin akka, ei osaa muuta puhua kuin että: Meillä töissä sitä ja tätä.

Vierailija
19/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset luulee että ihmisen arvo mitataan sillä mitä työtä se tekee, ja kun ei tee työtä ollenkaan, niin sillon ei oo oikein ihminenkään. Tai näin on kuviteltu, itse kyllä pidän itseäni ihan ihmisenä, vaikken työelämässä ole koskaan ollut mt-ongelmien takia.

Tota ajatusmaailmaa en itsekään ymmärrä.

Älä anna muiden määritellä itseäsi, pidä tuo asenne. :)

Vierailija
20/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suomalaisilla ei ole sanottavaa kulttuuria - eli tyhjäpääkansa - se kulttuuri on hävitetty - kalevALEssa jäänteitä jostain - nyt ei ole kuin kiusakulttuuri ja  olen kunnon luterilaiskansalainen - olen työssä - kulttuuri. koko kulttuuri ihan paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä