Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö olkaimettomia (hää)pukuja ole mahdollista saada sopiviksi?

Vierailija
21.08.2018 |

Taasen kesähääkautena on asiaa saanut ihmetellä - miksi kaikkien on saatava välttämättä se "kainalopuku", jota sitten kiskotaan koko häiden ajan, aina ja kaikkialla? Kiskaisu puvun kainaloista molemmin käsin, vaivautunutta itsensä vilkuilua ja parin minuutin päästä uusi kiskaisu, vilkuilua, kiskaisu jnejnejne. No, käyhän sekin ohjelmanumerosta, laskea kuinka monta kertaa morsian kiskaisee kainalopukua vaikkapa 10 minuutissa ja on vaivaantuneen ja jotenkin epämukavan oloinen kiskaisujen välillä.

Ottamatta kantaa siihen, että about 70% kainalopuvun käyttäjistä olisi jo ylipainonsa ja siitä johtuvan tursuamisen vuoksi kannattanut valita muunmallinen puku itselleen viehättävämpänä vaihtoehtona (puku kun ei tee hoikan huippumallin näköiseksi jos ei sen näköinen jo valmiiksi ole vaan korostaa sitä, että sellainen ei ole), eikö sitä todellakaan ole mahdollista tehdä/teettää/korjauttaa sopivaksi = sellaiseksi, että se pysyy päällä ilman jatkuvaa nostelua? Vai onko nämä jotakin halpisrääsyjä, joita ei voi laaduttomuuden vuoksi ompelijalla korjauttaa sopiviksi jos eivät sitä valmiiksi ole?

Samaan aikaan kun intoillaan niistä häistään, pukeudutaan kuitenkin pukuun jossa oleminen näyttää epämukavalta jo vieraistakin ja kaikesta päätellen myös on sitä kun morsiamen pääaasiallinen homma on nostella pukuaan vaivautuneen näköisenä, about joka vieraiden kättelyn välissäkin :D

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hihattomat puvut saa kaikki näyttämään riippurintaisilta. Musta on kuitenkin ihan sama minkälaisen häämekon nainen vetäisee päälleen. Ne on omat häät ja siinä ei kenelläkään pitäisi olla nokan koputtamista.

Vierailija
2/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut noiden olkaimettomien hääpukujen viehätystä. Ensinnäkin ne tosiaan sopii vain tosi hoikille, joilla ei pursuile rasvaa kainaloista ja selästä. Ja ne pitää muokata just sopiviksi ettei ne valu, mutta ei myöskään näytä siltä että morsianparka ei pysty hengittämään. Suomalaiset on vielä jotenkin erityisen tottumattomia avonaisiin ja hienoihin mekkoihin, ei osata kantaa niitä luontevasti, ja siksikin naiset näyttää ahdistuneilta ja nykii niitä pukujaan ylöspäin taukoamatta. Se on piinallista katsottavaa hienoksi tarkoitetuissa juhlissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kesällä katsonut paljon noita hääpukuohjelmia. Olkaimettomuus alkaa näköjään mennä muodista, morsiamet näyttävän valitsevan aika usein pukuja, joissa on olkaimet ja jopa hihat.

Vierailija
4/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kesällä katsonut paljon noita hääpukuohjelmia. Olkaimettomuus alkaa näköjään mennä muodista, morsiamet näyttävän valitsevan aika usein pukuja, joissa on olkaimet ja jopa hihat.

Halleluja!

Toivottavasti samalla saa ne junttitatuoinnit piiloon.

Vierailija
5/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun pukuni ainakin pysyi nykimättä aivan hyvin, kun se mittatilaustyönä sopivaksi tehtiin. Olen tosin hoikka.

Vierailija
6/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen miettinyt.. mistä nuo puvut ostetaan, kun luulisi, että jos ne jostain hääpukuliikkeestä on haettu, että siellä myyjäkin jo sanoisi, että tuota pukua täytyy korjata tai se ei käy ollenkaan sun vartalon muodoille? Koska kyllä kait noita pystyy muokkamaan niin, että ne oikeasti pysyvät ylhäällä oli kuinka isot rinnat hyvänsä? Vähintään korsetilla?

Vierailija
7/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pukuni oli tyköistuvasti ommeltu, ja siinä oli kunnon norsunluut pitämässä ryhtiä. Sivussa oli piilossa vetoketju. Kertaakaan ei tarvinnut nostella sitä ylös. 

Vierailija
8/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia puhut!

Ja sama ongelma vanhojen tanssi -mekoissa. Olkaimettomia, joita nyitään koko ajan ylöspäin.

Vierailija
9/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset alusvaatteet saavat vaatteet istumaan hyvin. Kunnollisia alusvaatteita ei saa mistään henkkamaukoista kympillä.

Teettämällä saa varmasti sopivan puvun. Myös laadukkaat valmispuvut, joissa on otettu huomioon korjailuvara, saa ompelijalla sopiviksi.

Itsetuntokin on tärkeä. Jos sitä ei ole, kiskotaan niin kainalopukua, minihametta kuin kaula-aukkoakin. Josta tulee aiheellinen kysymys, miksi pukeutua niin tiukkaan, lyhyeen tai avonaiseen vaatteeseen, että siinä kokee olonsa epävarmaksi ja sitä on kiskottava kun ei selkeästi ole sellaisille vaatteille vaadittavaa itsevarmuutta.

Vierailija
10/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä  olen nähnyt tämmöisen toimivan. Nainen oli todella hoikka, pienirintainen ja luonnostaan hyvä  ryhtinen. Kantoi mekkoa kauniisti. Muilla se on ollut tuota epätoivoista kiskomista.

Vierailija
11/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana että naiset eivät voi sen vertaa osoittaa sitoutumistaan ja kunnioitusta että laihduttaisivat häitä varten, vaan pitää leikkiä prinsessaa vaikka allit valahtaa melkeen vyötärölle asti ja mies kiusaantuneena koittaa hymyillä kuvissa.

Vierailija
12/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hihattomat puvut saa kaikki näyttämään riippurintaisilta. Musta on kuitenkin ihan sama minkälaisen häämekon nainen vetäisee päälleen. Ne on omat häät ja siinä ei kenelläkään pitäisi olla nokan koputtamista.

Joo on, mutta luulisi niissä omissa häissään haluavan olevan hauskaa ja muutakin tekemistä kuin keskittyä itseensä ja pukunsa kiskomiseen vaivautuneen näköisenä. Vieraanakin jo katsoo, että voivoi kun tuolla on huonosti istuva ja varmaan epämukava vaate kun sitä on koko ajan tolleen kiskottava jatkuvasti.

Ei voi olla kauhean hauskaa kun häätanssinkin aikana parikymmentä kertaa on kiskottava pukua. Häävideollakin kiinnittää eniten huomiota jatkuva puvunkiskonta.

Mutta omat häät on ja puku, ei siinä mitään.

Vierailija
13/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuten olla myös ihan vartalonmallikysymys, mikä pysyy päällä ja mikä ei. Voisin kuvitella, ettei minulla pysyisi olkaimeton mekko päällä vaikka olisin hoikassa kunnossakin (nyt on muutaman kilon yli normaalipainon). Riippurinnat ja tasapaksu (lähes vyötärötön) vartalo ei varmasti ole olkaimettomalle mekolle oikein hyvä yhdistelmä. Pysähtyis varmasti vasta sitten, kun mekon vyötärö ottais kiinni takapuoleen.

Että kiitos ei minulle olkaimettomia toppeja, mekkoja eikä liivejä.

Vierailija
14/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin myös aikanani olkaimettomia pukuja. Olin hoikka, mutta isotissinen. Minulla ei niinkään ollut asun päälläpysymisongelmaa - kunhan se puvun kangas on riittävän jäykkää yläosasta, ja puku istuu riittävän tiukasti, niin kyllä se tissien kohtakin ylhäällä pysyy. Mutta: yleensä ne puvut jäivät höröttämään rumasti yläreunastaan, koska mulla on sen malliset tissit että on pitkään ihan lattanat, sitten yhtäkkiä isot G-kupin pallot. Kaikki kokeilemani olkaimettomat puvut oli suunniteltu sellaisille, joiden rinta nousee jo aika ylhäältä, tasaisesti kohti kärkeä. Mulla yläosa jäi kauas irti rintakehästä mikä oli todella rumaa. Samaa ongelmaa näkee TLC:n hääpukuohjelmissa monilla, ja osaa se ei tunnu haittaavan.

Vierailija
15/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kainalopuku" tarvitsee alleen todella hyvät rintaliivit. 

Ja niitten kohdalla moni morsmaikku päättää säästää, "kyllä nää 2 vuotta sitten lindexiltä ostetut on ihan hyvät vielä".

Vierailija
16/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaimeton mekko vaatii päällä pysyäkseen hyvät luut ja oikean koon. Puku kuuluu ankkuroida suoliluihin lantiolla! Jos puku on väärän kokoinen, se valuu koko ajan!

Vierailija
17/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Itselläni oli aikoinaan vanhojen tansseissa olkaimeton mekko ja vielä kookkaat rinnat. Ensinnäkin jämäkkä yläosa oli itsestäänselvyys (tukiluut) ja lisäksi ompelija sääti sen juuri minulle sopivaksi. Ei tullut nyittyä ylöspäin yhtä ainutta kertaa eikä kyllä tursunnutkaan mistään. Ja siis rintani tosiaan olivat tuohon aikaan jotain 65H.

Vierailija
18/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pukuni oli tyköistuvasti ommeltu, ja siinä oli kunnon norsunluut pitämässä ryhtiä. Sivussa oli piilossa vetoketju. Kertaakaan ei tarvinnut nostella sitä ylös. 

Jep, kunnolliset olkaimettomat on todella jämäköitä, niin että ne pysyvät "pystyssä" ilman edes naista sisällä, vaikka lattialla. Vähän korsettimaisia rakenteeltaan. Joko todella jämäkkä kangas ja nyöritys/vetoketju tiukalla tai tosiaan ihan luita tukena.

Ei ne kevytkankaiset tosiaan voi oikein pysyä ilman olkaimia millään ylhäällä kun vähänkin liikkuu.

Vierailija
19/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä  olen nähnyt tämmöisen toimivan. Nainen oli todella hoikka, pienirintainen ja luonnostaan hyvä  ryhtinen. Kantoi mekkoa kauniisti. Muilla se on ollut tuota epätoivoista kiskomista.

Fakta on, että vain ja nimenomaan hoikilla "kainalopuvut" näyttävät hyviltä ja useimmiten myös istuvat. Olisiko syynä se, että puvun voi tehdä tarpeeksi tiukaksi timmiä kroppaa vasten. Lihavilla ja ns. löysillä taas se "löllö" antaa periksi siinä löllyessään ja puku valahtaa tai ainakin siltä se tuntuu.

Lihavathan kiskovat esim. farkkujaankin koko ajan. Jokin siinä "löllössä" on sellaista, että vaatteet eivät sen päällä napakasti pysy, vaikka olisivat tiukkojakin.

Vierailija
20/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi muuten olla myös ihan vartalonmallikysymys, mikä pysyy päällä ja mikä ei. Voisin kuvitella, ettei minulla pysyisi olkaimeton mekko päällä vaikka olisin hoikassa kunnossakin (nyt on muutaman kilon yli normaalipainon). Riippurinnat ja tasapaksu (lähes vyötärötön) vartalo ei varmasti ole olkaimettomalle mekolle oikein hyvä yhdistelmä. Pysähtyis varmasti vasta sitten, kun mekon vyötärö ottais kiinni takapuoleen.

Että kiitos ei minulle olkaimettomia toppeja, mekkoja eikä liivejä.

Tämä.

Kun kaikki vaatteet eivät käy kaikille, vaikka olisivat kuinka muodikkaita. Ja vaikka malli mainoksessa, kaveri ja oma siskokin olisivat näyttäneet hyvältä tietyssä vaatteessa, ei se tarkoita että itsekin näyttäisi. Siinä se ongelma juurikin on, että ostetaan se kiskottava kainalopuku kun halutaan nähdä itsensä sen näköisenä kuin kokoa 34 oleva 180-senttinen metrijalkainen mallikaunotar kyseisen hääpuvun mainoskuvassa eikä ymmärretä (tai haluta ymmärtää), että kokoa 40 oleva 165-senttinen persjalka ei näytä samalta vaikka puku on sama.

Sama pätee moneen muuhunkin, vaikkapa lantiofarkut olivat muoti, jota oli kaikilla ja niinpä tuolla näkyi  matalan farkunvyötärön peittäviä roikkuvia isoja maharöllyköitä. Lantiofarkut ovat hyvännäköisiä, edellyttäen että niiden käyttäjä on hoikka tai edes normaalipainoinen.

Tämähän ei tarkoita, etteikö ylipainoinenkin voisi näyttää hyvältä. Voi toki, mutta ei pukeutuessaan vaatteisiin, joiden tyyli, mitoitus ja istuvuus on tehty hoikille. Sellaisissa ylipainoinen näyttää vain entistäkin ylipainoisemmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi