Nimi vauvalle; auttakaa te nimiasiantuntijat
Moikka!
Meille on syntymässä ensi vuonna vauva <3
Itse olen jo pienestä tytöstä asti miettinyt mitä nimiä haluaisin antaa joskus tuleville lapsilleni.
Tässä alla olisi lista niistä tyttöjen ja poikien nimistä, joista tykkään. Ehdotelkaa minulle uusia nimiä tai näistä kirjoittamistani nimistä sopivia kokonaisuuksia. Sukunimi tulee olemaan melko perinteinen suomalainen sukunimi.
Tytöt (etunimi)
Fanni
Pihla
Saara
Tilda
Tilde
Moona
Sylvi
Sohvi
Eedit (Edith)
Tytöt (toinen nimi)
Esteri
Aliisa
Amanda
Kristiina
Ellen
Emilia
Pojat (etunimi)
Paavo
Toivo
Aatto
Aarre
Kosti
Topias
Sulo
Vilho
Pojat (toinen nimi)
Matias
Lauri
Johannes
Luukas
Aleksanteri
Olen aina pitänyt vähän harvinaisemmista nimistä, mutta nuo taitaa kyllä olla melkein kaikki nykyään aika suosittuja ja siksi olenkin vähän hukassa asian kanssa. Mistään Jessica, Jennika, Janniina, Luna, Nico, Jimi- tyylisistä en pidä ollenkaan.
Kiitos jo etukäteen jos jaksatte auttaa <3
Kommentit (36)
Eedit Amalia
Tilda Esteri
Jouka Aleksanteri
Frida Annika
Pihla Aliisa
Saara Esteri
Tilda Helena
Helka Kristiina
Maini Elviira
Sylvi Lovisa
Sofi Ellen
Edith Aurora
Paulus Oskari
Tuomo Akseli
Aatto Joonatan
Aarre Ilmari
Altti Matias
Kaspar Johannes
Topias Aukusti
Sulevi Lauri Nikolas
Verne Julius
Kaikki muut on ihan hyviä, paitsi Tilde.
MIKSI tämä ketju saa olla täällä??!! Kun itse tein nimiketjun , se siirrettiin Nimipalstalle. Eihän siihen kukaan siellä vastannut. Tämäkin ketju kuuluu sinne.
Fanni-nimeä en antaisi,tarkoittaa englanniksi pimppiä. Jos lapsi lähtee isompana vaikka ulkomaille vaihtoon... Muut kauniita, erityisesti Tilda ja Toivo <3 Eedit on kaunis mutta siinä rasitteena ettei tiedä ensikuulemalta miten kirjoitetaan (Eedit/Edith/jopa Eedith? jne.)
Saara Esteri/Emilia ja
Topias Aleksanteri ovat omat suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Toinen nimi on myös etunimi. Ihan vain tiedoksi ap:lle ja miksei kaikille niille muillekin, jotka kuvittelevat etunimen tarkoittavan vain ensimmäistä nimeä.
Ai että, sinä se oletkin vasta eri fiksu :D
Tiedän kyllä, että toinen nimi on myös etunimi. Halusin vain eritellä viestissäni, mitä nimiä olin ajatellut ihan ensimmäiseksi nimeksi eli kutsumanimeksi ja mitä nimiä toiseksi nimeksi.
Terveisin aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassakaan mitään vtun "nimiasiantuntijaa".
Ei kannata lasta tehdä, jos ei järkeä edes nimen keksimiseen.Toivottavasti saat apua omaan huonoon oloosi.
Terveisin aloittaja
Höpsis, mulla mitään huonoa oloa ole eikä ongelmiakaan.
Mut sulla tuntuisi olevan...😁Tietysti noin, jos suunnatonta typeryyttäsi et ongelmaksi laske. Minä sinuna laskisin.
Hear hear!
Eevi Meliina
Lila Auroora
Helmi Amanda
Minja Meri-Tuuli
Miia Alexandra
Minttu Susanna
Eero Juhani
Oiva Juhana
Arvo Anselmi
Aslak Simeon
Topias Kalevi
Milo Viljami
Ihania nimiä aloittajan listassa! Meillä esikoinen on Eedit.
Mikä mielestänne sopisi Eeditin pikkuveljelle nimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ihania nimiä aloittajan listassa! Meillä esikoinen on Eedit.
Mikä mielestänne sopisi Eeditin pikkuveljelle nimeksi?
No vaikka Jeremias
Ihania vaihtoehtoja.
Tilda Aliisa (tai Tilda Aleksandra)
Toivo Aleksanteri
Sopivat vielä toisiinsakin niin, että jos teette miehesi kanssa vielä toisenkin niin tulee hyvät nimet :D