The Walking Dead, kausi 9 - OFFICIAL
Tehdäänkö uusi ketju tulevasta kaudesta jonka alkuun on enää vajaa 2 kk. Eli 8.10. se alkaa, Rickin viimeinen kausi, liekö koko sarjan viimeinen. Jotenkin TWD henkilöityy kuitenkin niin vahvasti Rick Grimesiin jonka ampumisesta ja koomassa heräämisestä kaikki alkaa. Kun Rick lähtee, voiko sarja enää jatkua?
Itse seuraan sarjaa enää tottumuksen vuoksi, se alkuaikojen jännitys on kadonnut. En usko että aikahyppykään tuo sitä eloa sarjaan mitä on jo viimeiset kolme kautta ( ainakin ) odotettu.
Kommentit (2043)
Onpa yllättävän vauhdikas jakso.
Omat on kiukkuisia alfalle, että hänen tyttärensä mentiin pelastamaan j a muita ei.
Michonnen poikakin näytetään.
Miksei muut juttele ku minä.
Tää on hyvä jakso! Mutta puhua nyt tekin tai lopetan olemisen tässä ketjussa.
Onpahan kökkö meininki tuolla kuiskaajien leirissä. En myöskään pääse yli tuosta Lydian näyttelijästä... Olen siinä käsityksessä, että Lydiaa kohtaan tulisi kokea myötätuntoa ja hänestä tulisi ainakin vielä tulevaisuudessa pitää - mutta hahmo on niin inhottavan näköinen (selvästi tullut äitiinsä), että en kykene. Vaikuttaa kauhealta hahmolta jonka toivoisi katoavan yhtä nopeasti kuin saapuikin. Henry taas vaikuttaa ihan turhanpäiväiseltä hahmolta ja hänen kohdallaan täysin mitäänsanomaton ulkomuoto tukee tätä. Oli myös aivan naurettavan huonoa maskityötä tässä jaksossa etenkin mitä tuli Alphaan ja muutamaan muuhun kuiskaajaan ilman niitä naamareita. Ne jaksossa t'apetut kaksi kuiskaajaa olivat vieläpä niin huonoja näyttelijöitä, mies etenkin, että ihan kuin olisi katsonut jotain kiusallista kesäteatteriesitystä.
B-luokkaiset tunnelmat oli myös siellä Alexandrian kokouksessa. Nyt on kyllä paha syöksy tällä sarjalla. Nyyh, mun suosikkiohjelma! Koko sarja on pyörähtänyt täysin väärin päin, kun ainoa suht ok oli Negan. o_O
Eipä tällaista negistelyä tekisi mieli julkaista. Mutta kun ei ole mitään hyvää sanottavaa ja keskustelu on jo valmiiksi ihan tyrehtynyt?
Miksi keskustelu on tyrehtynyt. Innostukaa toki kirjoittamaan.
Tämähän oli hyvä jakso. Näytettiin tapahtumia Aleksandriassa ja Hilltopissa ja kuiskaajien leirissä. Olen aivan tyytyväinen.
Ärsyttää kyllä sen Henryn toimet. Mokoma tyyppi vaarantaa kaikki. Olisi tarvinnut lähettää takaisin kasvattiäidilleen Carolille jo heti putkaepisodin jälkeen. Mennä nyt vapauttamaan Lyydia. Pelkkää harmia Henrystä.
Arvasin, että menee kuiskaajien leiriin hakemaan Lydiaa ja että Daryl ryntää pelastamaan. Typerä Henry aiheuttaa sodan tuolla. Mutta sitähän tässä haetaan, kun on tuotu Kuiskaajat esille. Erittäin ennalta arvattavaa heti heidän esittelynsä jälkeen. Mutta jos pois pääsevät, niin Henry heti kotiinsa. (mitä eivät tietenkään tee)
Mutta: eikö tuollainen kolmenkymmenen joukko olisi helppo t*ppaa leirissään. Esim. tuliasein. Heillä ei ole mitään muureja. Meikäläiset voisi mennä sinne joku yö itsekin zombeiksi naamioituneina.
Michonne on hukassa johtajuutensa kanssa. Mahtaako Neganista tulla johtaja lopulta. Vai siitä pikkulapsesta Judithista.
Onko selitetty, miksi Aleksandrialla ja Hilltopilla on huonot välit? Tai ainakin Michonne on huonoissa väleissä Aleksandrian kanssa? Miksi?
Miksi Foxplayssa ei ole eilistä jaksoa!?
Henry on ärsyttävin hahmo sarjassa pitkään aikaan.... argh! Alpha on kyllä karu nainen... ehkä se kuiskailu ja suht mairea ääni, vastapainona karulle ulkonäölle ja vielä karummille toimille, saa aikaan kylmiä väreitä. hrr.
Kauden vikassa jaksossa varmaan vihdoin selviää tuo miksi Michonne on huonoissa väleissä Alexandrian kanssa... ärsyttää kyllä kun monia asioita venytetään ihan liiaksi. Muuten eilen oli ihan hyvä jakso... tapahtumia riitti, ihmeen paljon.
Mitä eilen tapahtui jakson alussa 15 Min. En ehtinyt heti katsomaan. Miten vauvalle kävi?
Osaako joku kertoa, montako jaksoa on vielä jäljellä? Montako jaksoa on tässä kaudessa. Jotenkin tuntuu, että nämä puolikkaat kaudet ovat ärsyttäviä. Onko 4 jaksoa vielä ja yhteensä 16?
Sain eilisestä jaksosta sen käsityksen, että huonot välit johtuvat ainakin osittain siitä, että Michonne haluaa puolustaa omiaan eli Alexandriaa. Hän ei halua tehdä sellaista yhteistyötä, jossa Alexandria tai sen asukkaat voivat vahingoittua. Hän olisi valmis majoittamaan muut Alexandriaan ja siten pitämään kaikkien puolia yhdessä, mutta muut (Kingdom) eivät halua muuttaa pois kotoaan ja ovat siten Michonnen näkökulmasta oman onnensa nojassa ja valintansa itse tehneet. Matkustaminen on vaarallista ja sitä hän pyrkii välttämään. Ilmeisesti Rickin katoaminen on saanut hänet pelkäämään maailmaa muurien ulkopuolella?
Kenen lapsi se rautakäden (äh, en millään muista hänen nimeään... se mies, jonka puoliso kuoli jo aiemmin ja kuka nyt näytti viihtyvät Jesuksen kanssa) luona asuva pikkutyttö on alunperin? Tykkään siitä, että tällä kaudella on ollut ihan alleviivaavan paljon näitä ottolapsikuvioita, joissa kasvattivanhempia kutsutaan äidiksi ja isäksi. <3 Kertoo siitä, että maailma on muuttunut, vanhemmuuden käsite on laajentunut luontevasti jne. Inhimillistä ja kertoo siitä, että rakkaus ei ole kuol'lut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eilen tapahtui jakson alussa 15 Min. En ehtinyt heti katsomaan. Miten vauvalle kävi?
Osaako joku kertoa, montako jaksoa on vielä jäljellä? Montako jaksoa on tässä kaudessa. Jotenkin tuntuu, että nämä puolikkaat kaudet ovat ärsyttäviä. Onko 4 jaksoa vielä ja yhteensä 16?
Vauvaa ei näytetty. Se vietiin Hilltoppiin edellisessä jaksossa. Ei tuossa alussa mitään ihmeempää tapahtunut kuin loppujakson aikana... Kuiskaajat vaelsivat leiriinsä ja siinä se.
Mä olen kuvitellut, että Michonnen ja hilltoppilaisten surkeet välit johtuu Neganista. Michonne on Rickiä tukenut, kun Negania on vankina pidetty.
Hilltoppilaiset mm. Maggie halusi ta p p aa Neganin, ei säilöä Carlin muistolle.
Vierailija kirjoitti:
Sain eilisestä jaksosta sen käsityksen, että huonot välit johtuvat ainakin osittain siitä, että Michonne haluaa puolustaa omiaan eli Alexandriaa. Hän ei halua tehdä sellaista yhteistyötä, jossa Alexandria tai sen asukkaat voivat vahingoittua. Hän olisi valmis majoittamaan muut Alexandriaan ja siten pitämään kaikkien puolia yhdessä, mutta muut (Kingdom) eivät halua muuttaa pois kotoaan ja ovat siten Michonnen näkökulmasta oman onnensa nojassa ja valintansa itse tehneet. Matkustaminen on vaarallista ja sitä hän pyrkii välttämään. Ilmeisesti Rickin katoaminen on saanut hänet pelkäämään maailmaa muurien ulkopuolella?
Hyvä huomio sulla tuo, että Rickin k*olema sai varmaan Michonnen pelkäämään ulkomaailmaa. (toisaalta päästää Judithin kulkemaan vapaasti ulkona aivan yksin) Mua kyllä vähän karmii, kun kutsuu Michonnea äidikseen, kun äitinsä oli Lori.
Vaikutti tosiaan siltä, että Kingdomin väki ärsyttää Michonnea, kun eivät suostu muuttamaan heille ja silti pyytävät ruokaa. Ja matka on ilmeisesti Aleksandriasta hankala markkinapaikalle. (onko markkinat Hilltopissa? Vai missä?)
Mutta miksi Michonneen suhtauduttiin suorastaan ikävästi Hilltopissa? Michonne ei meinannut uskaltautua edes menemään sinne. Mistä tuossa voisi olla kysymys. Ei ainakaan ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvaa ei näytetty. Se vietiin Hilltoppiin edellisessä jaksossa. Ei tuossa alussa mitään ihmeempää tapahtunut kuin loppujakson aikana... Kuiskaajat vaelsivat leiriinsä ja siinä se.
Kiitoksia paljon
Olipa pliisujakso.
Alpha sai odotetusti vastustusta johtamis tavastaan. Hän hoiti sen kuten odottaa voi.
Kuten muutkin todenneet Henry on rasittava.
Mitä näin tylsästä jaksosta voi muuta sanoa.. B
Betan pitkä nahkatakki oli jotenkin silmiinpistävä. Joo, hänellä on tyylinsä, mutta tuskin se takki kovin käytännöllinen olis irl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio sulla tuo, että Rickin k*olema sai varmaan Michonnen pelkäämään ulkomaailmaa. (toisaalta päästää Judithin kulkemaan vapaasti ulkona aivan yksin) Mua kyllä vähän karmii, kun kutsuu Michonnea äidikseen, kun äitinsä oli Lori.
Vaikutti tosiaan siltä, että Kingdomin väki ärsyttää Michonnea, kun eivät suostu muuttamaan heille ja silti pyytävät ruokaa. Ja matka on ilmeisesti Aleksandriasta hankala markkinapaikalle. (onko markkinat Hilltopissa? Vai missä?)
Mutta miksi Michonneen suhtauduttiin suorastaan ikävästi Hilltopissa? Michonne ei meinannut uskaltautua edes menemään sinne. Mistä tuossa voisi olla kysymys. Ei ainakaan ruuasta.
Mä veikkaan että asia liittyy jotenkin Maggien katoamiseen. Oliskohan Maggie viety väkisin? Hilltopista pyydetty apua mutta Michonne kieltäynyt osallistumasta "muitten sotiin"?
Ärsyttää, että Darylista on tullut niin aktiivinen ja näkyvä hahmo. Hän on suosikkini, mutta oli parempi sellaisena lurkkijana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuvitellut, että Michonnen ja hilltoppilaisten surkeet välit johtuu Neganista. Michonne on Rickiä tukenut, kun Negania on vankina pidetty.
Hilltoppilaiset mm. Maggie halusi ta p p aa Neganin, ei säilöä Carlin muistolle.
Ehkä välit sitten johtuvat Neganista, kun muuta selitystä ei ole annettu. Maggie yritti mennä Aleksandriaan t*ppamaan Neganin. Rick sai siitä vihiä ja yritti ehtiä estämään tämä. Sitten tuli matkalla sinne se siltakohtaus, jossa Rick katosi (helikoptereiden matkaan). Oikeastaan ennemmin Michonne voiis olla vihainen Maggielle eikä toisin päin. Michonne ajattelee Rickin k*olleen yrittäessään pelastaa Negan Maggielta.
Kummaa tosin, että Hilltopissa ollaan vihamielisiä Michonne lle, kun Maggiekaan ei enää ole paikalla. Ja minusta niillä ei ollut huonot välit ennen aikahyppyä.
Daryllin koira Koira on mun uusin suosikkihahmoni koko sarjassa. Koko ajan tosin pelottaa että sille tapahtuu jotakin pahaa... :(
Sama juttu silloin aikoinaan sen Kingdomin tiikerin kanssa, vai oliko kyseessä leijona, en muista enää...
Koira hakee nuolet.