Voiko kuukautiset stressata alkamaan? Kun monesti stressireaktio ne oikeesti käynnistää. Tietääkö kukaan?
Olis tässä tulossa yks tilanne, johon en missään nimessä tahdo kuukautisia. Voisinkohan synnyttää samanlaisen stressireaktion jo ennen tuota päivää, jotta ne alkaisivat? Kaikki varmaan tietää tämän, miten usein stressi oikeesti käynnistää ne.
Kommentit (7)
Joo, nimenomaan sellasiin matkojen alkuun ja muiden suurien päivien aamupäivään ne usein sijoittuu, totta!
No jos joku korrelaatio stressin ja menkkojen välillä on, se on toisinpäin. Stressi estää kehon normaalia toimintaa eikä päinvastoin. Itsellä kuukautiset myöhästyivät esimerkiksi kirjoitusten alla, kun jännitti. Fyysinen ja psyykkinen rasitus saa kehon ajattelemaan, ettei raskautuminen ole nyt hyvä juttu ja kuukautiset voivat jäädä kokonaankin välistäkin.
Käy hakemassa kuukautisten siirtoon tarkoitettuja pillereitä. Mä oon hakenut niitä lomamatkan takia.
Varmaan olet stressannut, koska kuukautiset olleet tuloillaan ja hormonit heittelee. Eli siis kuukautiset tekevät stressiä, eikä stressi tee kuukautisia.
Ehkä ap saa stressiä tulossa olevien kuukautisten takia? PMS?
Mulla oli nuorena tapana kehittää draamaa elämään nimenomaan hormonien vuoksi. Helevetin paha ja kireä olo ja riita - ja poks, sit alkoivat menkat.
Oli vaikea keksiä syy-yhteys kun menkat olivat epäsäännölliset. Jos ois kalenterista voinut ennustaa kuukautiset, ehkä ne raivaritkin olisi tajunnut hormonaalisiksi.
Hoitoa on. Hormonikapselit tai -kierukka tasaa tilanteen.
Ei, vaan stressi nimenomaan saa kuukautiset viivästymään. Kokemusta on ja kunnolla onkin!