Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa jollain ei ole tarpeeksi rahaa. Autatko?

Vierailija
20.08.2018 |

Jos joku ostaisi ihan normaaleja ruokia ei siis alkoholia ja herkkuja. Sanotaan että häneltä puuttuisi pari euroa niin tarjoutuisitko maksamaan?

Kohdalleni kävi tilanne jossa vanhempi ihminen oli ostamassa alkoholijuomia ja joitain naposteltavaa. Ihminen oli myös humalassa jo entuudestaan. Seison ja ajatelin että pitääkö tehdä jotain. Lopulta henkilö jätti naposteltavat pois ja osti alkoholit.

Jos tilanteessa ei olisi ollut alkoholia ollenkaan, uskoisin että olisin maksanut.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pelkkää ruokaa niin maksan.

Kerran eräs julkkis oli siinä tilanteessa. Silloin en maksanut, koska esitti julkisuudessa rikasta ja oli varaa kaikenlaisiin kauneusleikkauksiin.

Vierailija
42/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Maksam jumalattomasti veroja, joilla ylläpidetään maailman vahvinta sosiaalista turvaverkkoa. Suomessa ei kenenkään tarvitse nähdä nälkää.

Eri asia, jos asuisin vaikkapa Yhdysvalloissa, jossa mikään Kela (eli veronmaksajat. ei kustanna miellyttävää elämää niillekin, jotka eivät töihin kykene tai viitsi vaivautua. Siellä on oikeasti hädänalaisia, Suomessa ei.

Jokainen maksakoot ostoksensa itse. Kaupan jonossa näkee usein niitä, joiden ostokset tiedän joka tapauksessa välillisesti maksavani itse.

Miksihän näitä kilometrien pituisia leipäjonoja sitten on, jos "Suomessa ei kenenkään tarvitse nähdä nälkää"?

Typerä kuitenki olet vaikka maksaisit kuinka paljon veroa, ja pihi se ttunteeton ja kylmä. Sorry!

T: Ei rahaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu.

Jos kysessä olisi joku pieni lapsi, niin auttaisin häntä.

Aikuisia ihmisiä en kovinkaan helposti alkaisi auttamaan.

Joillakin on sellainen tapa, että kokeilevat tulisiko apua muilta asiakkailta. Maksattavat ihan surutta ostoksiaan muilla.

Oma lukunsa ovat muistisairairaat tai muut ongelmaiset, jotka eivät edes muista (tai halua) ottaa rahaa mukaan.

Omassa lähikaupassa käy ainakin yksi mummo, jonka myyjä käskee aina kotiin hakemaan kukkaron jos on unohtunut. Selitti joskus minulle, että mummo ei yleensä tule edes takaisin, tai jos ostokset antaa velaksi tai laskulla, niin maksua ei häneltä koskaan tule saamaan.

Vierailija
44/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*se ttunteeton = sekä tunteeton

Puhelin teki temput. No parempi sekin kuin kylmä pihi korppu 🤔

Vierailija
45/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kilttien lasten karkkipussiin joskus antanut lantin. Laskivat huolestuneita vielä kassajonon vierellä, riittääkö heidän pennosensa siihen pussiin, yhdessä olivat ostamassa yhteistä karkkipussia. Sääliksi kävi, joten sanoin maksavani samassa kun omatkin ostokset.

Nämä olivat kiltin oloisia lapsia. Joillekin idarinilkeille en tod olisi maksanut yhtään mitään.

Periaatteesta olen kyllä sitä mieltä, että jos ei raha riitä kaikkeen, sitten jätetään jotain pois eikä aleta ruinata kanssaihmisiltä maksuapua. Kun rahaa on vähän, ostetaan vähän, ja kun sitä on enemmän, voi ostaa enemmän. Veroilla kuitenkin kustannetaan tämän yhteiskunnan pyöriminen niin, että kaikilla pitäisi kyllä olla perustoimeentulo olemassa. Oman perheeni elättämisen lisäksi makselen välillä hoitokodissa olevan anopin laskuja ja mt-ongelmaisen pitkäaikaistyöttömän kälyn sapuskoja ihan suoraan, se saa riittää. Muut hoitakoon omat tonttinsa.

Vierailija
46/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, kakarat oppii, joku maksaa, jos itsellä ei riitä!!!

Vierailija
47/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran maksanut yhden naisen kaikki ostokset, kun lompakkonsa oli unohtunut kotiin. Pyysi tilinumeroni ja se 38€ oli samana tai seuraavana päivänä tililläni. Nainen oli vastasyntyneen kanssaliikkeellä, oli tosi valvoneen ja stressaantuneen oloinen. Olin opiskelija, joten oli kiva, kun maksoi takaisin.

Vierailija
48/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs opi. Oppivat todennäköisesti auttamaan vastaavassa tilanteessa.

49/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Maksam jumalattomasti veroja, joilla ylläpidetään maailman vahvinta sosiaalista turvaverkkoa. Suomessa ei kenenkään tarvitse nähdä nälkää.

Eri asia, jos asuisin vaikkapa Yhdysvalloissa, jossa mikään Kela (eli veronmaksajat. ei kustanna miellyttävää elämää niillekin, jotka eivät töihin kykene tai viitsi vaivautua. Siellä on oikeasti hädänalaisia, Suomessa ei.

Jokainen maksakoot ostoksensa itse. Kaupan jonossa näkee usein niitä, joiden ostokset tiedän joka tapauksessa välillisesti maksavani itse.

Miksihän näitä kilometrien pituisia leipäjonoja sitten on, jos "Suomessa ei kenenkään tarvitse nähdä nälkää"?

Typerä kuitenki olet vaikka maksaisit kuinka paljon veroa, ja pihi se ttunteeton ja kylmä. Sorry!

Jonossa on myös rahansa ryypänneitä ja varakkaita pihejä.

Vierailija
50/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva meistä on niin onnellisessa tilanteessa, että rahaa tulvii ikkunoista ja ovista niin, ettei tarvitse minkäänlaista taloussuunnitelmaa olla. Ihan niistä ruokaostoksista ja laskuista lähtien. Jokaisen sopii opetella ne asiat.

Vierailija
51/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun auttamani lapset (raha ei riittänyt yhteiseen pieneen karkkipussiin) eivät kylläkään edes pyytäneet keneltäkään apua eivätkä katselleet ympärilleen tai puhuneet kovaäänisesti, että voivoi kun ei meillä ole rahaa edes yhteen karkkipussiin. Keskenään siinä laskivat kolikoita ja kaivoivat taskujaan ihan hiljaksiin, karkkihylly oli kassojen vieressä ja siksi satuin kuulemaan. Jono eteni hitaasti, niin ehdin siinä sivusilmällä seurata tilannetta, ja lopulta ehdotin, että laittavat minun ostosteni sekaan sen pussinsa. Heillä olisi jäänyt 5 sentistä kiinni. Lapsille tuli iso ilo, minulle euro lisää kauppalaskuun. Se ei minun kuukausibudjettiani miinukselle vienyt.

Vierailija
52/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan euroon asti voin auttaakin, mikäli rahat uupuvat jostain tärkeästä, kuten oluesta. Kenenkään tupakointia en ala rahoittaa.

Vierailija
53/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut muutaman kerran, harvoin sellaisia tilanteita tulee vastaan. Meidän lähellä on päihteiden väärinkäyttäjien asuntola ja niiden asukkaiden ostoksia olen maksanut ihan sen takia, että pääsisin itse kassalle.

Yleensä on harvinaisen sekavaa ja rasittavaa porukkaa, mutta kerran joulun alla yksi arpoi ostaako kolikoillaan torttutaikinaa vai luumuhilloa. Pakkohan sille oli toinen piffata, kun ei joulutortut muuten onnistu. Tyyppi oli äimistynyt eikä meinannut uskoa, että olin ihan muuten vaan halunnut auttaa sitä.

Vierailija
54/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamaan euroon asti voin auttaakin, mikäli rahat uupuvat jostain tärkeästä, kuten oluesta. Kenenkään tupakointia en ala rahoittaa.

Joo, kyllä se olut on tosi tärkeätä :D

Vierailija
55/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tottakai pystyy puuttuvan summan maksamaan kortilla :D miksei voisi? rahaa se korttikin on. Mä teen joskus niin jos haluan hiluista eroon, annan ne ja sanon että loput kortilla.

Vierailija
56/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus piffannut 3 euroa, mutta en saanut kiitosta tai mitään. vaan oudon mulkaisun :D en ole tämän jälkeen tehnyt tuota ikinä, jäi huono mieli.

Vierailija
57/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran sairaalan parkkipaikalla 50snt parkkiautomaattia varten! En ollut osannut varautua käteisellä ja oli päivän pelastus.. voisin siis pienen summan antaakin vastaavanlaisessa tilanteessa 😊 kenekään alkoholijuomia tai tupakkaa en sponsoroi ihan periaatteesta.

Vierailija
58/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin todennäköisesti vain pientä lasta tai vanhempaa ihmistä, tai muuten sympaattisen oloista henkilöä. Jos siis auttaisin, en tiedä kun ei ole ikinä sattunut kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan