Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa jollain ei ole tarpeeksi rahaa. Autatko?

Vierailija
20.08.2018 |

Jos joku ostaisi ihan normaaleja ruokia ei siis alkoholia ja herkkuja. Sanotaan että häneltä puuttuisi pari euroa niin tarjoutuisitko maksamaan?

Kohdalleni kävi tilanne jossa vanhempi ihminen oli ostamassa alkoholijuomia ja joitain naposteltavaa. Ihminen oli myös humalassa jo entuudestaan. Seison ja ajatelin että pitääkö tehdä jotain. Lopulta henkilö jätti naposteltavat pois ja osti alkoholit.

Jos tilanteessa ei olisi ollut alkoholia ollenkaan, uskoisin että olisin maksanut.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kaupassa muuten maksaa sen puuttuvan osan kortilla? Koska mulla ei ole käteistä yleensä mukana

Ap

Voi. Voihan omatkin ostokset maksaa osittain kortilla ja osittain käteiselle. Luulisin.

Vierailija
22/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kaupassa muuten maksaa sen puuttuvan osan kortilla? Koska mulla ei ole käteistä yleensä mukana

Tietenkin voi. Miksei voisi?

Koska monet mainitsi ketjussa että jos on käteistä niin maksaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tullut tilannetta vastaan, mutta jos tulisi niin menisi kyllä ihan pärstäkertoimen mukaan auttaisinko vai en. Että jos olisi miellyttävän oloinen ihminen ja ostokset tarpeellisia, voisin auttaa. Muuten en.

Vierailija
24/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Totean vain kovaan ääneen puolisolleni, että onneksi pidän aina muutaman tonnin käyttötilillä niin ei voi käydä noin

Vierailija
25/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, autan. Olen auttanut alkoholin ostajaakin, mutta en varsinaisesti antanut rahaa. Nuori mies oli ostamassa isoa päkkiä olutta, mutta kassalla kolikkoja laskiessaan vasta kuuli, että tarjous tulee vain plussakortilla, jota hänellä ei ollut. Kysyin kassalta, onko ok antaa oma plussakorttini höylättäväksi, ja kävihän se. Nuori mies sai oluensa ja mä plussapisteet.

Valehtelet!

Kaikki kassat tietävät, että plussakortti on henkilökohtainen.

Muuten hyvä tarina, mutta ei ole totta.

Totta joka sana. Lisäksi mun vanha plussakortti on äitillä käytössä, kun mulla se on nykyään yhdistetty maksukorttiin. Kaupassa sanottiin, että on ihan äitin ja mun välinen asia, jos niin halutaan tehdä.

Vierailija
26/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, autan. Olen auttanut alkoholin ostajaakin, mutta en varsinaisesti antanut rahaa. Nuori mies oli ostamassa isoa päkkiä olutta, mutta kassalla kolikkoja laskiessaan vasta kuuli, että tarjous tulee vain plussakortilla, jota hänellä ei ollut. Kysyin kassalta, onko ok antaa oma plussakorttini höylättäväksi, ja kävihän se. Nuori mies sai oluensa ja mä plussapisteet.

Valehtelet!

Jaa, kyllä minä ainakin olen lainannut omaa plussakorttiani ihan avoimesti monta kertaa jonassa edellä olleelle siskolleni. Eipä ole koskaan kassat mitään sanoneet. Miten joku vieras ihminen eroaisi millään tavalla?

Vierailija
27/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin perkeleen köyhä et en todellakaan voi. Hiluilla saa paljon ruokaa

Vierailija
28/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet!

Jossain pikkukaupassa onnistuu kyllä, säännöt on tehty rikottavaksi. Minullekin on sattunut kohdalle vastaavaa, sain lainata toisen asiakkaan plussakorttia kahvitarjoukseen.

Vierailija
29/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet!

Oliko myös niin, ettei alkoholista saa plussapisteitä?

Vierailija
30/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Miksei voisi?

Koska monet mainitsi ketjussa että jos on käteistä niin maksaisi

No, sanotaan sitten etten jaksaisi alkaa korttia höyläilemään jonkun ventovieraan takia. Mielestäni muutenkin aikuisen ihmisen pitäisi tietää paljonko hänellä on rahaa ja osata laskea ostostensa summa ettei mene yli varojen.

Vierailija
31/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon lapsille antanut parikymmentä senttiä, jos heillä on päässälasku pettänyt. Sellaset lapsoset on muutenkin aika söpöjä karkkiostoksillaan. 

Aikuiselle en kyllä kaupassa maksa mitään, kun maksuvaihtoehtoja on niin paljon, käteinen, kortti, luotto yms. Ostaisi vaan sen, mihin on varaa. 

Bussissa oon muutaman kerran maksanut jonkun matkan, kun ei olekaan ollut kortilla riittävästi eikä bussissa voinut ainakaan silloin vielä maksaa kortilla. Mut ihan rehellisesti sanottuna, tässäkin on naamaraja. Jollekin hampuusijuopolle en maksa bussimatkaa, mutta jollekin sellaselle saattaisin maksaa, joka näyttäisi siltä, että vois joskus itsekin laittaa hyvän kiertämään. 

Vierailija
32/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet!

Ennen tuli. Vasta tänä vuonna jossain vaiheessa muuttui niin, ettei alkoholiostoksista saa enää plussapisteitä.

Vierailija
33/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pultsari antoi kerran minulle puuttuvat 30 senttiä ja pelasti nöyryytykseltä...  Muistan ikuisesti ja autan siksi itsekin tarvittaessa.

Vierailija
34/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet!

Ei saa oluesta, mutta pantista saa!

Kassan kanssa vähän naureskeltiin asialle.

Vierailija
35/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin kerran lastenrattaiden kanssa ollutta naista jolta puuttui 2e,  tosin minulla oli vähän oma lehmä ojassa sillä ajattelin että seison jonossa koko illan, jos nainen alkaa laskea mitä jättää pois!   Ihan maitoa, leipää yms siis osti.

Vierailija
36/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän pakko mainita, että menetit vaan pisteitä ja toinen sai alennukset :( Röökistä ja alkoholista ei ylipäätänsä saa pisteitä ja aina kun käyttää korttia tarjouksiin jo kerätyt pisteet vähenee.

37/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vielä sama kuin Janni Hussille.

Vierailija
38/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran jouluruuhkan kassajonossa vaihtanut kardemumma-putkilon ruukkkusalaattiin. Seuraavan jonottajan kardemumma oli siis eksynyt ostosteni joukkoon ja olin sen jo vahingossa maksanut. Hän ei sitä suostunut vastineetta ottamaan vastaan vaikka tarjosin, mutta tyytyi siihen kun sai tarjota itse maksamansa salaatin minulle vaihtokauppana. Kassakin oli tyytyväinen kun ei joutunut korjailemaan molempien ostoskuitteja alle euron ostoksen vuoksi.

Vierailija
39/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mä parin euron verran jeesaisin. Muutama euro mulla on yleensä käteistä laukun pohjalla ihan siltä varalta, että bussikortti ei toimi tai on unohtunut jonnekin ja huomaan sen vasta bussissa.

Vierailija
40/58 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa sittarin kassa nappasi plussakortin pois, oli kaverin kortti.

Hän tunsi sen kortin omistajan.

Stanan niuho :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän