Tuosta tuhkarokkoepidemiasta tuli mieleen: pitääkö aikuisen itse koittaa huolehtia rokotuksistaan...
... vai tuleeko esim. joku ilmoitus tai kutsu sitten kun olisi aika käydä ottamassa tehosteet? Mulle on pariin otteeseen muun sairaala/päivystyskäynnin yhteydessä tuikattu jäykkäkouristus, mutta muita rokotteita en ole sitten yläasteen jälkeen saanut/tajunnut ottaa selvää, milloin pitäis ottaa. Nyt olen 22v.
Kommentit (5)
PItäisi. Terveyskeskuksesta saa tai työterveydestä. Osan maksaa firma, osa maksetaan itse.
Onnea rokotuskortin metsästämiseen ja tallessa pitämiseen.
Intissä saa varmaan edelleen neulatyynyn (4 kerralla, en muista mitä kaikkia)
-MeKuollaanKaikkiJoskus
Rokotus ohjelman mukaiset rokotteet eivät maksa.
Otin tänä vuonna julkisella tuhkarokkorokotteen koska luultavasti en ole sitä lapsena sairastanut ja -73 syntyneenä minua ei myöskään rokotettu.
Otin myös jäykkäkouristuksen tehosteen.
Olisipa tieto rokotteista jossakin koottuna. Nyt se on sellaista arvailua kun ei tiedä mitä rokotteita on vuosien varrella saanut ja mitä ei.
Rokotus ajan julkiselle voi yleensä varata suoraan netistä.
Vierailija kirjoitti:
Rokotus ohjelman mukaiset rokotteet eivät maksa.
Otin tänä vuonna julkisella tuhkarokkorokotteen koska luultavasti en ole sitä lapsena sairastanut ja -73 syntyneenä minua ei myöskään rokotettu.
Otin myös jäykkäkouristuksen tehosteen.
Olisipa tieto rokotteista jossakin koottuna. Nyt se on sellaista arvailua kun ei tiedä mitä rokotteita on vuosien varrella saanut ja mitä ei.
Rokotus ajan julkiselle voi yleensä varata suoraan netistä.
Kiitos vastauksista :) Pitääpä koittaa selvitellä jostain, että mitä mun pitäis ottaa ja milloin. Muistan myös kyllä saaneeni joskus jonkun rokotuskortin, mutta ei tosiaan mitään hajua, missä se voisi olla :/ Eikä varmaan mistään omakannastakaan varsinkaan koukuterkkarilta aikoja sitten saatuja rokotuksia löydy, mikä on tosiaankin aika ärsyttävää. Ap
Miettikäös mistä se johtuu, että Euroopassa tavataan nykyään näitä jo poiskitkettyjä tai hyvin harvinaisia tauteja....
Pitää hoitaa itse, mutta en tiedä, mistä ne pitäisi käydä hakemassa :'D
En tiedä sitäkään, onko ilmaista vai pitääkö maksaa.
Mutta minulle ainakin annettiin rokotuskortti silloin, kun kävin teininä viimeisen kerran kouluterveydenhoitajalla, ja siihen oli merkitty, mitä rokotteita olin saanut milloinkin.
Terveisin toinen 22v