Rakkaus koetuksella
Olemme tavanneet puoli vuotta sitten miehen kanssa, itselläni ero pitkästä liitosta 5v sitten ja miehellä 2v sitten. Miehellä on 4v lapsi liitosta. Lapsen äiti ei hyväksy miehen uutta suhdetta ja häiritsee kaikin tavoin. Lapsi viihtyy isänsä ja minun kanssani ja tästä exä on tehnyt päätöksen ,ettei enää halua olla lapsen kanssa. Ennen tapaamistamme oli lapsen hoito sujunut ongelmitta, mutta nyt onkin joku uhkatekijä tullut. Exä ei suostu lastenvalvojalle tai muutenkaan puhumaan. On ilkeä miehelle ja käyttää lasta kiistakapulana. Lapsi ikävöi äitiään ja on kiistakapulana kuviossa. Minulla on oma asunto eri paikkakunnalla ja näin tulee olemaan jatkossakin työni takia.
Mikään haitallinen roolimalli en lapselle ole; pärjään lasten kanssa, en käytä päihteitä tai ole ongelmallinen. Tuo exän toiminta kyllä vaikuttaa aika rankasti minuunkin.
Miten olette selvinneet vastaavasta kuviosta?
Kommentit (14)
Et voi itse vaikuttaa tilanteeseen mitenkään, mieti haluatko olla suhteessa tuollaisen miehen kanssa, käytös ei herätä kovasti luottamusta tai uskoa, että isyys olisi kovin merkittävä asia, jos sen eteen ei ole valmis näkemään yhtään vaivaa...
Voi vi**u näitä uusperheen ikuisuusongelmia..........hoitakaa itse omat sotkunne.
Vierailija kirjoitti:
Et voi itse vaikuttaa tilanteeseen mitenkään, mieti haluatko olla suhteessa tuollaisen miehen kanssa, käytös ei herätä kovasti luottamusta tai uskoa, että isyys olisi kovin merkittävä asia, jos sen eteen ei ole valmis näkemään yhtään vaivaa...
Että sellaset miesvihat lukematta koko aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi siis asuu isällään?
Lapsi oli aiemmin äidillään, mutta tavallaan luopui äidin roolista minun tultua kuvioon.
Jotkut naisetkin osaavat lopettaa vanhempana olemisen, kun ei enää huvita. Sillä ei ole mitään väliä, että lapsesta kasvaa yksi mielenterveysongelmainen lisää.
Vierailija kirjoitti:
Voi vi**u näitä uusperheen ikuisuusongelmia..........hoitakaa itse omat sotkunne.
Miksi sekaannut tähän? Mene hoitamaan omia sotkujasi!
Jos äiti itse kieltääntyy näkemästä, nii mitenkään ei ole mahdollista häntä siihen pakottaa, kannataa nyt vaan sopeutua tilanteeseen ja selittää lapselle että vika ei ole hänessä...
Ehkä se äiti ei ole vielä pässyt erosta yli ja käyttäytyy sillain. Jos jäät suhteeseen luulempa,että aika on se mikä tähän tilanteeseen vaan auttaa. Äiti ehkä kokee ÄIDIN aseman tulleen uhatuksi kun lapsi viihtyy myös sinun kanssasi.
Koita saada mies puhumaan sille äidille siis fiksusti,ei mitään arvostelua haukkumista tms. ja vois se mies esim sanoa sille ex puolisolleen,että tilanteesta huolimatta hän on hyvä äiti lapselle ollut aina ja on vieläkin.Ainakin näin ymmärsi kirjoituksesta. Myös isä pystyy ja voi soittaa asiasta lastenvalvojalle. Ei ole missään määritelty,että vain äiti pystyy nämä asiat hoitamaan. Ja jos he eivät samaan aikaan pysty syystä tai toisesta käymään siellä lastenvalvojalla,sinne voi myös mennä eriaikaan kun vaan rohkeasti sanoo asiasta.
Näin itse kokeneena eron jälkeen järki oli hukassa eikä oikein osannut suhtautua asioihin. Aika on auttanut ja nykyisin tullaan exät toimeen myös uusien puolisoiden kanssa ja lapset tulevat kaikkien kanssa toimeen
Eihän tässä ole mitään epäselvää. Isä hoitaa lapsen, kun äiti ei halua.
Uusperheet voivat myös onnistua, jos vedetään yhtä köyttä. Hankalat exät joutuu pitämään sellaisissa väleissä, että käydään vain lasten asiat läpi. Ei heitä tarvitse enää miellyttää, vaan voi keskittyä uuden perheen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Uusperheet voivat myös onnistua, jos vedetään yhtä köyttä. Hankalat exät joutuu pitämään sellaisissa väleissä, että käydään vain lasten asiat läpi. Ei heitä tarvitse enää miellyttää, vaan voi keskittyä uuden perheen elämään.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään epäselvää. Isä hoitaa lapsen, kun äiti ei halua.
Onko vanhemmuus halusta kiinni? Entä lapsen oikeus molempiin vanhempiin?
Toki alkkikset, narkkarit ja vastaavat ovat sopimattomia siihen rooliin, mutta pelkkä oikuttelu ei ihan riitä hylkäämään lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
On tossukkamiehiä, jotka kokevat syyllisyyttä erosta ja poukkoilevat vielä uudessa liitossa exän pillin mukaan. Mutta tervettähän tuo ei ole.
Mielestäni kun on erottu, niin on erottu.
Lapsi siis asuu isällään?