Kuinka pääsin eroon puhelinmyyjistä
Pääsin eroon,tai ainakin vähemmän tulee puheluita puh.myyjiltä.Kun kuulen kysymyksessä olevan myyjän ja ei ns.kiinnosta matskut.Ryhdyn puhumaan änkyttämällä ja toinen keino,kerron olevan vankilomalla.(kakkua 6-v.jäljellä)
Kommentit (40)
En edes vastaa kuin tuttuihin numeroihin.
Miksi tuostakin pitää vääntää ja vääntää, ongelma ottaa.
Ei mä jää miettimään...kuka soitti, ei kiinnosta!
Paras keino on kun ei jaa tietojaan joka paikkaan ja laittaa estot päälle. Keskimäärin kerran 3 vuodessa soittaa ja silloin onkin aika uudistaa ropinson esto.
Minä pääsin eroon ilmoittamalla numeroni Robinson-rekisteriin.
Lehtimyyjille sanon, etten lue lehtiä tms. Yleensä toimii se, että sanoo, että minulla on periaatteellinen vakaumus, että en tee ko asiaa. Esim. En koskaan osta mitään, Vaikka ilmaiseksi saisi, puhelinmyyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä riittää pitämään suurimman osan loitolla. Viime aikoina minulle on tullut melkoinen määrä ilmanvaihtokoneenhuolto-, kodinturvajärjestelmä- jne tarjouksia puheluissa, joissa etsitään XXX-osoitteen omistajaa. Ilmeisesti miehelläni ei ole osoite näkyvissä numerotiedustelussa, joten poistin itsekin oman osoitteen sieltä näkyvistä. Nyt ei oo hetkeen soittanut kukaan myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päässyt heistä eroon ihan kuuntelemalla ja sanomalla ei kiitos.
Näin juuri.
Kohteliaasti "Ei kiitos, heippa!" ja puhelu poikki.
Mikä siinä on niin vaikeaa?
Kummankaan aikaa ei tuhlata ja ei jää tärkeät puhelut vastaamatta.
Nykyään minä vain pistän puhelun poikki sanomatta mitään. Olen hyväksynyt sen tosiseikan, että elämä on rajallinen (ja muutenkin tällä hetkellä elämäntilanne ei ole paras), joten en ainakaan halua kuluttaa voimavarojani tai aikaani turhan myyntipälpätyksen kuunteluun tai sen miettimiseen mikä olisi ”kiva” tapa sanoa ei kiitos.
Lehdenmyyjille kerron olevani sokea.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
Mites paljon sulle tulee "tärkeitä puheluja" ja mistä?
Kaikki puhelut nauhoitetaan ja analysoidaan kauppa tieteen maisterien toimesta.
Mulle ei oo vuosikausiin puhelinmyyjät soitelleet. Ei ole tarvinnut edes laittaa mitään estoja.
Mun neuvot on tässä:
Älä osallistu mihinkään arvontoihin.
Älä tilaa mitään ilmaisnumeroita lehdistä ym ja jos tilaat, laita väärä puh.nro.
Kun tilaat jotain tavaroita tai palveluita, kiellä markkinointi.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
Mites paljon sulle tulee "tärkeitä puheluja" ja mistä?
Oudoksuttaa, että ihmiset ei vastaa puhelimeen! Itselleni on tullut talkentamattomista numeroista viime aikoina
- tuntemattomalta mökkinaapurilta tonttiasioussa
- sairaalasta äitini asioissa (numero ei näy)
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
- mieheltä, jolta ostin auton (onneksi!)
Ja varmaan monia muita, joita en muista. Eikö puhelimen idea ole, että siihen soitetaan???
En ymmärrä.
Muutin maistraatissa oleviin tietoihini kiellon asiakasrekisterien päivittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä suosittelen ja jos juttu jatkuu niin laittakaa vain luuri kiinni. Pienen työpätkän tein pakon edessä puhelinmyyjänä.
Erikoisin myynninvälttely oli mies joka väitti olevansa poliisin pysäyttämänä autossa :D nauroin melkein luuriin tälle valheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä suosittelen ja jos juttu jatkuu niin laittakaa vain luuri kiinni. Pienen työpätkän tein pakon edessä puhelinmyyjänä.
Erikoisin myynninvälttely oli mies joka väitti olevansa poliisin pysäyttämänä autossa :D nauroin melkein luuriin tälle valheelle.
Mistä tiedät että valehteli? Äitini oli sairaalassa saattohoidossa kun hänelle soitti lehtimyyjä, hän sanoi ettei voi puhua koska hoitaja oli juuri ryhtymässä tekemään jotakin juttua. Myyjä haukkui valehtelijaksi ja yritti väkisin saada tilausta aikaan. Äitini oli räväkkä täti jota ei valehtelijaksi haukuttu, hänellä oli myös melkoinen ulosanti tilanteesta huolimatta, samoin hoitajalla joka vielä varmisti puhelimessa että mitään tilausta ei mene eteenpäin. Kaikki tämä suoramarkkinointikiellosta huolimatta.
Vaikea arvata miksi en koskaan tilaa puhelinmyyjiltä mitään, lehtiä toki tulee mutta osaan ihan itse tilata niitä ilman mitään puhmyyntifirmaa siinä välissä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi sinne pitäis ilmottaa, kun pitäs riittää että oma operaattori laittaa numeron salaiseksi. Minulla on ja silti tuli puheluita. Kun ei numeroa pitäisi olla missään. En ole antanut numeroani kolmansille osapuolille. Itse jouduin nyt ottaa Robinsonin käyttöön.
Minä olen päässyt eroon puhmyyjistä ihan vain asettamalla aina kerrallaan 3 vuoden mittaisen kiellon. Ei sen vaikeampaa -.-
Kerro vapautuneesi juuri vankilasta ja että asiat ovat vielä vähän elämässäsi sekaisin, mutta että sitä lehtitilausta voisit kyllä ajatella, jos myyjä tulisikin kotikäynnillä luonasi hoitamaan asian...