Kuinka pääsin eroon puhelinmyyjistä
Pääsin eroon,tai ainakin vähemmän tulee puheluita puh.myyjiltä.Kun kuulen kysymyksessä olevan myyjän ja ei ns.kiinnosta matskut.Ryhdyn puhumaan änkyttämällä ja toinen keino,kerron olevan vankilomalla.(kakkua 6-v.jäljellä)
Kommentit (40)
Kun tuntematon numero soittaa, katson ennen vastaamista kukasoitti-sivustolta, löytyykö tietoa kuka soitti. Hyvin usein se on kaupustelija, ja laitan numeron estoon. Tokihan he voivat soittaa toisesta puhelimesta, mutta teen taas saman uudelleen. Eivät soittele samasta paikasta kauaa.
Ihan kätevä systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päässyt heistä eroon ihan kuuntelemalla ja sanomalla ei kiitos.
Näin juuri.
Kohteliaasti "Ei kiitos, heippa!" ja puhelu poikki.
Mikä siinä on niin vaikeaa?
Kummankaan aikaa ei tuhlata ja ei jää tärkeät puhelut vastaamatta.
Mites paljon sulle tulee "tärkeitä puheluja" ja mistä?
Oudoksuttaa, että ihmiset ei vastaa puhelimeen! Itselleni on tullut talkentamattomista numeroista viime aikoina
- tuntemattomalta mökkinaapurilta tonttiasioussa
- sairaalasta äitini asioissa (numero ei näy)
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
- mieheltä, jolta ostin auton (onneksi!)
Ja varmaan monia muita, joita en muista. Eikö puhelimen idea ole, että siihen soitetaan???
En ymmärrä.
Jos/kun en vastaa, niin jokainen kai osaa näpytellä edes lyhyen viestin, miksi yritti soittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
Oudoksuttaa, että ihmiset ei vastaa puhelimeen! Itselleni on tullut talkentamattomista numeroista viime aikoina
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
Ja varmaan monia muita, joita en muista. Eikö puhelimen idea ole, että siihen soitetaan???
En ymmärrä.
Eikö viestien idea ole se, että sellaisen voi jättää jos puhelimeen ei juuri silloin vastata? Ei aina edes voi vastata, jääkö nämä kaikki sulle soittaneet tuntemattomat sitten vain voivottelemaan että ohhoh mitäs nyt sitten? Eivät osaa jättää viestiä vastaajaan tai tekstata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
En ymmärrä.
Joskus kannattais olla paljastamatta, miten yksinkertaisia asioita ei ymmärrä. Hyvin monella on sellainen työ, että puhelimeen -varsinkaan henkilökohtaiseen- ei tosiaankaan voi vastata milloin tahansa - jos ollenkaan työpäivän aikana taukoja lukuun ottamatta. Oliko tämä sinulle ihan uutinen vai etkö ymmärrä vieläkään kun se sinulle selitettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
En ymmärrä.
Eikö viestien idea ole se, että sellaisen voi jättää jos puhelimeen ei juuri silloin vastata? Ei aina edes voi vastata, jääkö nämä kaikki sulle soittaneet tuntemattomat sitten vain voivottelemaan että ohhoh mitäs nyt sitten? Eivät osaa jättää viestiä vastaajaan tai tekstata?
Aivan. Olen myös sitä mieltä, että jos ei soittaja laita viestiä yhtotosta, niin asia ei ole tärkeä. Yleensä tärkeät asiat ilmoitetaan sitten viestillä viimeistään. Aina ei voi vastata puhelimeen.
Älä jakele puhelinnumeroasi joka paikkaan - nettisivuille ja kilpailuihin.
Monesti väittävät saaneensa numeron jostain kilpailusta johon olen osallistunut ja se on vale. En nimittäin koskaan osallistu kilpailuihin, joihin vaaditaan puhelinnumero.
Vierailija kirjoitti:
Älä jakele puhelinnumeroasi joka paikkaan - nettisivuille ja kilpailuihin.
Itse en ole koskaan antanut numeroa tai osallistunut kilpailuihin ja numerokin on salainen. ELi minua ei pitäs olla olemassakaan puhmyyjille. Silti soittelevat. Eli ei noi numerot kovin salaisia voi olla, kun jostain ne saa numerot.
Tapansa kullakin, kaipa yleensä on helpointa vaan sanoa "ei kiitos", ja/tai sanoa, ettei halua tähän numeroon markkinointia ja "poistakaa numero samalla, kiitos".
Itse en lähtökohtaisesti vastaa tuntemattomiin numeroihin. Googlaan numeron, yleensä on juurikin markkinointi kyseessä -> puhelunesto kännykästä. (Samalla "report spam", en kylläkään tiedä mitä tuo tekee Suomessa.)
Jos ei ole ilmiselvä markkinointipuhelu ja numero näyttää ns. legitiltä, katson numerotiedustelusta. Tähän tulee kyllä mentyä tosi harvoin.
Noihin maksullisiin estolistoihin en ole viitsinyt lähteä, tuntuu liikaa suojelurahalta eikä luotettavuudesta ole varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
En ymmärrä.
Eivät nuo idiootit vaan tajua. Samaa porukkaa kun eivät avaa ovea jos joku soittaa ovikelloa.
Sanot heti kättelyssä että olet luottotiedoton toimeentulotukiasiakas, mutta voitte laittaa tietysti lehden tulemaan jos haluatte sen ilmaiseksi antaa.
Vaihtamalla ruotsinkieleen saa kuulemma puhelinmyyjältä luurin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtamalla ruotsinkieleen saa kuulemma puhelinmyyjältä luurin korvaan.
Mä alan juttelemaan venäjäksi...
Mä olen päässyt eroon salaisella numerolla ja suoramarkkinointikiellolla. Helpompaa kuin keksiä tarinoita tai näytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
En ymmärrä.
Eivät nuo idiootit vaan tajua. Samaa porukkaa kun eivät avaa ovea jos joku soittaa ovikelloa.
Jos en olisi ollut mainitsemasi "idiootti", niin ovestani olisi juossut sisään kolme hepatiittista ja ties minkä viruksen omaavaa narkomaania. En olisi pystynyt pysäyttämään mitenkään, olen pieni nainen ja lapset vielä olivat kotona tuolloin. Olivat rimputelleet muidenkin oville poliisia paossa, ja naapurin kuntosalimies oli pysäyttänyt ja ilmiantanut poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Tapansa kullakin, kaipa yleensä on helpointa vaan sanoa "ei kiitos", ja/tai sanoa, ettei halua tähän numeroon markkinointia ja "poistakaa numero samalla, kiitos".
Itse en lähtökohtaisesti vastaa tuntemattomiin numeroihin. Googlaan numeron, yleensä on juurikin markkinointi kyseessä -> puhelunesto kännykästä. (Samalla "report spam", en kylläkään tiedä mitä tuo tekee Suomessa.)
Jos ei ole ilmiselvä markkinointipuhelu ja numero näyttää ns. legitiltä, katson numerotiedustelusta. Tähän tulee kyllä mentyä tosi harvoin.
Noihin maksullisiin estolistoihin en ole viitsinyt lähteä, tuntuu liikaa suojelurahalta eikä luotettavuudesta ole varmuutta.
Näin juuri. Robinsoneille maksaminen on samanlaista, kuin jos maksaisit siitä, että autoasi ei naarmuteta jättäessäsi sen parkkiin kadunvarteen.
Ratkaisuhan on siis se, että yksityisasiakkaille myyminen puhelimitse kielletään kokonaan ts. puhelimitse annetuilta maksusuostumuksilta poistetaan lainvoima tavaran tai palvelun oston ollessa kyseessä.
Mulla auttoi tämä https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
40 senttiä mielenrauhasta on halpa hinta.
(Niille joilla jännittää soittaa outoon numeroon niin siellä on vain valmis nauhoite, joka varmistaa, että haluat puhelinkiellon siihen numeroon josta soitat)
Onneksi tämä puhelin näyttää, mistä puhelu tulee, Malta, Lontoo ja Helsinki on varmasti sellaisia, josta ei kukaan tuttu mulle taatusti soita
Mulla on tosi pienet piirit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri.
- lapsen koulusta
- serkulta
- ammattiliitosta
En ymmärrä.
Jos en olisi ollut mainitsemasi "idiootti", niin ovestani olisi juossut sisään kolme hepatiittista ja ties minkä viruksen omaavaa narkomaania. En olisi pystynyt pysäyttämään mitenkään, olen pieni nainen ja lapset vielä olivat kotona tuolloin. Olivat rimputelleet muidenkin oville poliisia paossa, ja naapurin kuntosalimies oli pysäyttänyt ja ilmiantanut poliisille.
Ja tuollainen kauhutilanne se onkin ihan arkipäivää...
Enkä ymmärrä miksi ihmiset eivät tajua tätä. Aina vain vouhkataan puhelinmyyjistä eikä osata sen vertaa käyttää aivoja, että laitetaan kielto voimaan ja tadaa, ei enää raivostuttavia puheluja.