Huomenna lapsella ensimmäinen hoitopäivä enkä meinaa kestää
Tulee suorastaan kuvottava olo välillä. Tutustelut on menneet hyvin, hoitajat vaikuttavat oikein mukavilta ja päiväkoti on todella hieno. MIKSI ihmeessä silti on näin paha ahdistus. Lapsi nukahti kahdeksalta ja sen jälkeen itkin ahdistustani tunnin ja ei oikein pysty ajattelemaan mitään muuta. Olen täysin valmis soittamaan aamulla töihin ja sanomaan että sairastuin enkä voikaan tulla vielä. Tiedän että se olisi vain tuskan pitkittämistä, mutta silti haluaisin tehdä niin.
Ja en ole edes mikään ylihuolehtiva äiti joka ei osaa olla erossa lapsestaan. Huoleti olen jättänyt hänet isovanhempien hoitoon monesti ja olen muutenkin tottunut olemaan hänestä erossa montaa tuntia kerrallaan harrastukseni vuoksi. Mikä ihme minua siis nyt vaivaa?
Kommentit (8)
Kuinka vanha lapsi? Ehkä hän ei ole valmis hoitoon ja siksi sinua ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta, 3 kuukautta. On hän selvästi ainakin äitiään valmiimpi...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
1-vuotiaana helpompi aloittaa.
Ihan normaalia. Seuraava päivä on jo helpompi..äidillekkin :) Hyvin se lähtee menemään!
Sinne vaan viet reippaasti, et jää yhtään pidemmäksi aikaa kuin on pakko, eikä heipan sanomisesta saa tehdä liian isoa numeroa. Ikävä voi kestää viikkojakin mutta pahin angsti menee kyllä ohi muutamassa päivässä. Suuri osa aloittaa päiväkodin paljon pienempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap1-vuotiaana helpompi aloittaa.
Itse asiassa lapsi oli menossa perhepäivähoitoon 1-vuotiaana mutta sitten meillä tuli perheessä terveyshuolia ja hoidon aloitus siirtyi vuodella. Nyt tuntuu että siirtyminen oli erittäin hyvä juttu.
Ap
Meillä sama edessä huomenna. Lapsi tosin vasta 9 kuukautta ja menee perhepäivähoitoon tutulle. Sydän särkyy kun joutuu viemään niin nuoren hoitoon mutta miehen terveyden vuoksi ei ole vaihtoehtoja :(
Tuommoista se vaan on. Siihen tottuu.
Vinkki aamua varten. Sano heipat nopeasti ja poistu vaikka lapsi itkisi. Omat itkut saa tulla sitten vasta päiväkodin portin toisella puolella. Tsemppiä!