Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin lomakohteisiin matkustaisit uudelleen ja miksi?

Vierailija
19.08.2018 |

Toisessa ketjussa kysellään kohteita, joihin et menisi uudelleen, mutta nyt haetaan positiivisia kokemuksia perusteluineen.

Aloitan:
Amsterdam. Rentoa, asiat sujuvat, jokaisen kukkarolle sopivaa löytyy. Siistiä, vaurasta, hyvinhoidettua moneen muuhun suurkaupunkiin verrattuna. Kulttuuria, ruokaa ympäri maailman, lyhyt matka rantalomalle.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainitut Lontoo ja Rooma. Lisäisin vielä Prahan Euroopan kaupungeista, joista olen pääkaupungit kolunnut aika hyvin läpi. Myös Riminin rannikko: monipuolinen kohde nähtävyyksineen ja rantoineen. Kannattaa löytää sieltä rauhallisempi paikka.

Vierailija
42/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rodos: Tuttu ja turvallinen. Jokaiselle reissulle paljon nähtävää ja koettavaa.

Sunny Beach: Lyhyt lento. Lämmintä, edullista, monimuotoinen paikka. Kilometrien pituinen  ihana ranta.

Lanzarote: Sisältää  Puerto del Carmenin ja Playa Blancan.  Karun kaunis ja upea kohde. Yksi niistä rauhallisimmista.

Teneriffa: Americasin alue aivan ihana. Ystävällistä ja paljon tarjolla kaikkea. Aurinkovarmin.

Alcudia: Ihan hiljainen paikka. Rannat on upeat.  Nautinto.

Santorini: One in a lifetime, mutta tänne on päästävä vielä uudestaan. Silloin otettava toinen alue tutkittavaksi.

Matkustetaan paljon. Meillä on ne omat suosikit mihin palataan aina uudestaan. Ja samalla haetaan niitä uusia kohteita.

No käykää niissä uusissa kohteissa eikä vain näissä halpamassaturismikohteissa.

Matkustetaan paljon. 6-8 matkaa vuodessa. Hyvin ehtii vanhat ja tutut ja ne uudet.  Ja jos kirjoitan, että Rodos et tiedä mitä se minulle merkitsee. Olen siellä paikallisten kanssa. Kartan aluita, joissa on turistiläjä. Ja tiedostan sen, että matkustajana olen myös itse se turisti.

t. sama

Olette työssäkäyviä ja lapset koulussa? Vai jotain muuta?

Töissä ollaan kyllä. Lapset jo aikuisia. Päätämme itse lomistamme.

t. sama

Miksi sitten vauvapalstalla..?

Voi anteeksi :) En tiennyt, että täällä on joku rajoitus :) Olen täällä, koska keskuteluita, jotka kiinnostaa.  Ja onhan lapsenlapsia ja lisää tulee niin olenpa ajantasalla.

t. sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpisjärvi. Jotain mun sielusta jäi sinne tänä kesänä kun käytiin eka kerran siellä.

Vierailija
44/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa paljon nähtävää ja todella ystävällisiä ihmisiä

Vierailija
45/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen joka talvi 2-3 kuukaudeksi Pattayalle. Pidän kaikki lomat sekä plus-saldot kerralla ja muut saatavat jakaa kesälomakauden halutuimmat viikot keskenään. Pattayalla ujo ja kiltti mies voi elää lähes kuten muut täällä.

Vierailija
46/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutatte toisten lomakohteita 🤔 kai sitä saa matkustaa samaan kohteeseen vaikka 10 kertaa, oli se sit Rodos tai joku muu paikka.

Vierailija
47/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialle. Ihania saaria, vaihtelevia maisemia, monipuolisia hotelleja, paljon mielekästä lomatekemistä. On itsestä kiinni, miten paljon saarista saa irti. Tietämättömän on turha mollata!

T: Joulukuussa Teneriffalle:)

Vierailija
48/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroonhan minä aina menen uudelleen. Keskimäärin kuusi kertaa vuodessa. Suosikkikaupunkini on Tartto, kesällä myös esim. Viljandi.

Vierailija
49/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte toisten lomakohteita 🤔 kai sitä saa matkustaa samaan kohteeseen vaikka 10 kertaa, oli se sit Rodos tai joku muu paikka.

Toiset on niiiin ylemmyydentuntoisia ja kuvittelevat, että juuri heidän tapansa tehdä ja kokea asioita, on se ainoa oikea. Sit halveksutaan muita "massaturisteja".

Vierailija
50/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka, Kreeta ja kaupunkilomista Firenze. Vaikka heti.

Vierailija
51/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani.

Rauhallista ja turvallista jopa Tokiossa. Erittäin siisti maa, vesijohtovesikin juotavaa sellaisenaan. Kohteliaat ihmiset, kaikki toimii, kaikki on ajallaan. Pyhätöt ja temppelit käsittämättömän kauniita, onsenit taivaallisen rentouttavia. Herkullinen ja laadukas sekä monipuolinen ruoka. Kulttuuri ylipäätään jännittävän erilainen. Kiehtova luonto, mahtavat maisemat. Halvatkin majoituspaikat olleet varsin siistejä.

Toki maassa on myös omat negatiiviset puolensa kuten hintataso, joten esim. majoitusvaihtoehtoihin tutustuminen sekä shinkansen-lippujen osto etukäteen kannattaa. Kieltä olisi hyvä osata jonkin verran, sillä englannin taidot ovat nuorisollakin vähän niin ja näin. 日本語は難しいではありませんよ!

Sveitsin ja Itävallan Alpit.

Siistiä, jumalaisen kaunista, rauhallista ja leppoisaa. Lyhyt matka esim. Pohjois-Italian järville. Olen ollut Alppi-hullu pienestä pitäen, ja palaan sinne aina vain uudestaan. Itävalta on asenteiltaan rennompi ja hinnoiltaan halvempi kuin Sveitsi, mutta molemmat silti minulle mieluisia.

Norja.

Olen asunutkin aikoinaan Norjassa jonkin aikaa, ja välillä tekisi mieli muuttaa sinne kokonaan. Rennot, teeskentelemättömät ihmiset, kohtalaisen siistiä, upeat maisemat niin pohjoisessa kuin etelässäkin, ilmapiiri ylipäätään turvallinen ja rauhallinen.

Vierailija
52/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menorca on lasten kanssa mukava. Vuokra-autolla retkiä eri virgin beacheille. Hyvää ruokaa ilman tyrkyttäjiä. Mahon ja Ciutadella kauniit kaupungit.

Vierailija
53/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Florida, Brittein saaret, Irlanti, Pariisi, Malta.

Nämä tulevat ensimmäisenä mieleen ihanista lomakohteista.

Vierailija
54/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wroclaw, en viimeksi ehtinyt bongata kaikkia kääpiöpatsaita :)

Vierailija
55/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Tallinnassa tulee yhä käytyä, kun on lähellä ja siellä asuu ystäväperhe. Kaukokohteet aina otan uudet, lomaan kuuluu meillä uuden kokeminen.

Vierailija
56/56 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublin. Todella siisti kaupunki. Sopivan kokoinen, voi kävellä paikasta toiseen nopeasti ja helposti. Ystävällisimmät ihmiset joihin olen koskaan törmännyt. Kohtuu hintaista hyvää ruokaa ja vaatekauppoja. Paljon katutaiteilijoita joilla mitä ihmeellisimpiä taitoja, live musiikkia joka puolella, baarissa ihmiset on rennolla iloisella mielellä nauttimassa, baareista saa ruokaa. Aivan ihana paikka kaupunkilomalle. Eläintarha on hulppea ja eläimet elää hyvissä oloissa onnellisina, kaikilla oli eläimillä hyvinvoivia vauvoja kun kävin itse siellä. Merenranta lähellä, jossa voi ihmetellä vuorovettä.