Mihin lomakohteisiin matkustaisit uudelleen ja miksi?
Toisessa ketjussa kysellään kohteita, joihin et menisi uudelleen, mutta nyt haetaan positiivisia kokemuksia perusteluineen.
Aloitan:
Amsterdam. Rentoa, asiat sujuvat, jokaisen kukkarolle sopivaa löytyy. Siistiä, vaurasta, hyvinhoidettua moneen muuhun suurkaupunkiin verrattuna. Kulttuuria, ruokaa ympäri maailman, lyhyt matka rantalomalle.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Porin Yyterin hiekkasärkät ja telttailu leirintäalueella Ranta on ihana. Lapset rakastavat telttailua. Tuo leirintäalue on ihan siisti.
Turku Mukava ja kaunis kaupunki, jota ei ole pilattu huvipuistolla. (Lue huumorilla, mutta totuus on, että sinne mennessä ei tarvitse neuvotella siitä mennäänkö huvipuistoon). Turussa myös rannat, jokivarsi ja kulkeminen kaupungin kukkuloille porrastreeniä harjoittaen ja maisemia ihastellen.
Lappi maisemien tähden. Hiihtämistä talvella.
eikö teillä ole varaa lähteä ulkomaille...?
Ehdottomasti Miamiin ja Orlandoon, sekä Dubaihin. Tuonne Dubaihin lähdetään jälleen loppusyksystä.
Englantiin Kentiin puutarhoja ja kartanoita -kierrokselle.
Amerikka. Olen käynyt New Yorkin/New Jerseyn seudulla, mutta maassa on erilaisia osavaltioita ja valtavasti nähtävää. Miami yms. eivät niinkään kiinnosta, vaan haluaisin nähdä mm. jonkin kansallispuiston ja intiaanien entisiä asuinsijoja. Ihmiset jenkeissä yllättivät ystävällisyydellään.
Englannin ja Irlannin maaseudulla olisi hauska seikkailla autolla, aiemmilla reissuilla tykkäsin maisemista ja viihdyin hyvin. Irlannissa näin jopa delfiinejä jonkin pienen merenrantapaikkakunnan rannassa.
Edellä mainittujen ohella haluaisin kierrellä Kreikan saaria (tähän mennessä näkemäni ovat olleet kauniita ja hyvin erilaisia keskenään) sekä Kroatiaa suurten kaupunkien ulkopuolella (mahtavat maisemat, kirkas merivesi ja ystävälliset paikalliset). Myös Islantiin voisin palata uudestaan, tosin siellä kaiketi on nykyään ongelmia suurten turistimäärien kanssa. Joka tapauksessa paikka oli uskomaton ja ainutlaatuinen.
New Yorkissa voisin käydä toistekin. On se vaan niin iso paikka.
Espanjan Kataloniaan toisen kerran, eri kylään mieluummin. Helppoa ja mukavaa lomaa sekä tykkään espanjalaisesta ruuasta.
Luxemburg, Normandian rannikkokaupungit. Madeiralla olen myös käynyt pari kertaa.
Enpä minäkään keksi ulkomaan kohdetta, missä kävisin useammin kuin kerran... Suomessa pitää varmaan vielä muutama vuosi rampata Lintsi, Särkkä ja Tykkimäki!
opettaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porin Yyterin hiekkasärkät ja telttailu leirintäalueella Ranta on ihana. Lapset rakastavat telttailua. Tuo leirintäalue on ihan siisti.
Turku Mukava ja kaunis kaupunki, jota ei ole pilattu huvipuistolla. (Lue huumorilla, mutta totuus on, että sinne mennessä ei tarvitse neuvotella siitä mennäänkö huvipuistoon). Turussa myös rannat, jokivarsi ja kulkeminen kaupungin kukkuloille porrastreeniä harjoittaen ja maisemia ihastellen.
Lappi maisemien tähden. Hiihtämistä talvella.
eikö teillä ole varaa lähteä ulkomaille...?
Eikö aloituksessa kysytty, että minne menisi uudelleen? Nämä ovat paikat, joissa käydään vuosittain vähintään kerran. Lapin kahden viikon reissun hinnalla kyllä pääsisi kaukomaille kahdesti tai kolmesti. Ulkomaillekin mennään vuosittain pari kertaa. Vielä ei ole kuitenkaan tullut sellaista mestaa vastaan, joihin olisi välttämättä päästävä vuosittain uudelleen. Joskaan sellaista paikkaa ei ole tullut vastaan, jonne en voisi uudelleen mennä.
Entä jos ei voisikaan mennä ulkomaille? Joko rahan tai esim. terveyden takia. Eikö silloin saisi vastata tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rodos: Tuttu ja turvallinen. Jokaiselle reissulle paljon nähtävää ja koettavaa.
Sunny Beach: Lyhyt lento. Lämmintä, edullista, monimuotoinen paikka. Kilometrien pituinen ihana ranta.
Lanzarote: Sisältää Puerto del Carmenin ja Playa Blancan. Karun kaunis ja upea kohde. Yksi niistä rauhallisimmista.
Teneriffa: Americasin alue aivan ihana. Ystävällistä ja paljon tarjolla kaikkea. Aurinkovarmin.
Alcudia: Ihan hiljainen paikka. Rannat on upeat. Nautinto.
Santorini: One in a lifetime, mutta tänne on päästävä vielä uudestaan. Silloin otettava toinen alue tutkittavaksi.
Matkustetaan paljon. Meillä on ne omat suosikit mihin palataan aina uudestaan. Ja samalla haetaan niitä uusia kohteita.
No käykää niissä uusissa kohteissa eikä vain näissä halpamassaturismikohteissa.
Matkustetaan paljon. 6-8 matkaa vuodessa. Hyvin ehtii vanhat ja tutut ja ne uudet. Ja jos kirjoitan, että Rodos et tiedä mitä se minulle merkitsee. Olen siellä paikallisten kanssa. Kartan aluita, joissa on turistiläjä. Ja tiedostan sen, että matkustajana olen myös itse se turisti.
t. sama
Massaturismi-Dubrovnik. Sinne ottaisin ensi kerralla miehenikin mukaan. Oli se vaikuttava paikka, vaikka yllättävän pieni. Majapaikka mieluummin lähikylästä.
Mä tykkään käydä Tukholmassa. Se tuntuu vaan niin omalta kaupungilta, meri on ihana. Majoitun aina vähän eri puolille kaupunkia, niin että pääsen katselemaan uusia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunny Beach: Lyhyt lento. Lämmintä, edullista, monimuotoinen paikka. Kilometrien pituinen ihana ranta.
Lanzarote: Sisältää Puerto del Carmenin ja Playa Blancan. Karun kaunis ja upea kohde. Yksi niistä rauhallisimmista.
Teneriffa: Americasin alue aivan ihana. Ystävällistä ja paljon tarjolla kaikkea. Aurinkovarmin.
Santorini: One in a lifetime, mutta tänne on päästävä vielä uudestaan. Silloin otettava toinen alue tutkittavaksi.
Matkustetaan paljon. Meillä on ne omat suosikit mihin palataan aina uudestaan. Ja samalla haetaan niitä uusia kohteita.
Matkustetaan paljon. 6-8 matkaa vuodessa. Hyvin ehtii vanhat ja tutut ja ne uudet. Ja jos kirjoitan, että Rodos et tiedä mitä se minulle merkitsee. Olen siellä paikallisten kanssa. Kartan aluita, joissa on turistiläjä. Ja tiedostan sen, että matkustajana olen myös itse se turisti.
t. sama
Olette työssäkäyviä ja lapset koulussa? Vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Lontoo.
Aina löytyy uusia mielenkiintoisia alueita, joihin tutustua. Valtavat määrät museoita ja taidegallerioita. Loputtomasti hyviä ravintoloita. Jatkuva virta mielenkiintoisia ihmisiä, jota katsella ja johon tutustua.
Teattereita ja musikaaleja unohtamatta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. sama
Töissä ollaan kyllä. Lapset jo aikuisia. Päätämme itse lomistamme.
t. sama
Thaimaahan ollaan palattu lukuisia kertoja. Ilmasto ja ruoka tärkeimmät syyt. USAssa ollaan oltu myös useamman kerran autoilemassa ja vielä mennään ainakin kerran, on siellä vaan paljon nähtävää. Espanjassa ollaan oltu monet kerrat, mannermaalla siis. Andaluciaa olisi vielä tarkoitus mennä kiertämään. Japanin halua kokea uudelleen, ja nähdä tällä kertaa kirsikan kukkimisen. Kioto oli aivan mielettömän hieno. Venäjä on aina ollut mielenkiintoinen. Mongolian maaseudun haluaisin nähdä vielä jonain päivänä uudelleen ja olla hieman pidempään ko. maassa.
Saksa, Itävalta ja Sveitsi matkailuautolla taas ensi kesänäkin. Saksan Legolandissa hyvin vähän jonotusta, osalla monessa leirintäalueella uima-allas ja muuta kivaa perheelle. Paikallinen ruoka maistuu lapsillekin ja ei maksa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. sama
Töissä ollaan kyllä. Lapset jo aikuisia. Päätämme itse lomistamme.
t. sama
Miksi sitten vauvapalstalla..?
Kreikan Karpathos ja ihan loppusyksystä, lokakuuta mieluiten. Mun sielu jäi sinne ja aion palata vielä.
Toinen mistä pidin kovasti oli Lanzarote. Ihanan rauhallinen paikka.
Havaiji. Kävin siellä yli 15 vuotta sitten ja haluan mennä sinne uudelleen toteamaan, että se oikeasti on juuri niin paratiisillinen paikka kuin mitä muistan.
Ihanaa ruokaa, kauniita maisemia, sopivan lämmintä, ystävällisiä ihmisiä, jännittäviä luontovierailukohteita.