"Keinuva tunne" ?? lue lisää alta
Mulla siis ollut "keinuvaa/heijaava" tunnetta nyt reilu kuukauden miltei kokojan. Lääkärissä käyty eikä veriarvot ole poikkeavia, ei tulehdusta, verenpaine ja hemog. ok.. Ei okseta. Neurologisia testejä (silmät kiinni ja jalat yhdessä ja etusormi nenälle) tehty.
Eikä niissäkään ollut mitään.
Tunne siis päässä, välillä motorisesti hapuilua tai "kömpelyttä".
Muita oireita ajatusten hitaus ja joskus esim. jotain sanaa joutuu hakemaan tovin. Nukun melatoniinin avulla ok.
Siksi kyselen täällä jos jollain olisi ollut jotakin vastaavaa, lääkärissä aion edelleen jatkaa käyntejä.
- Nainen 26v
Kommentit (11)
Jotkut kalevalaiset jäsenkorjaajatkin on hyviä. Joku hyvä hierojakin osaa auttaa. On ihan tuuria löytää hyvä, juuri sinulle sopiva ammattilainen. Mutta varmasti löydät noista avun.
Heiluva huimaus. Se on yleinen vaiva, mahdollisia syitä on vaikka kuinka paljon. Pahimmassa tapauksessa voi olla jokin vakava sairaus, mutta aivan hyvin voi olla kyse jostain vähemmän vakavasta.
Juotko tarpeeksi vettä? Käytätkö riittävästi suolaa? Millä annostuksella ja kuinka usein otat melatoniinia? Syötkö ihan joka ilta?
Meneppä korvalääkärille. Voi olla hyvänlaatuista asentohuimausta. Korvalääkäri osaa erikoislääkärinä testata tai aseentohuimaukseen erikoistunut fysioterapeuttikin voi osata tehdä testit.
Pelkkä keinumisen tunne johtuisi luultavasti vain lihasjumeista, mutta kun tuohon liittyy myös kognitiivisia oireita, olisi hyvä päästä jatkotutkimuksiin. Pään alueen kuvantamistutkimukset olisi tärkeitä. Nuo "neurologiset testit" joissa laitetaan sormea nenään ei kerro kovinkaan paljoa. Toki ajatusten hitaus voi olla pelkästään väsymyksestä johtuvaa.
Ihan tällainen ystävällinen huomautus, että minua on turha matkia otsikoissa. Klikkiotsikot ovat minun juttuni, pysy kaukana niistä.
Syönyt ja juonut olen ok.
Melatoniinia mennyt jo pitkään aina iltaisin, koska muuten en nuku.
Olen tehnyt kotonakin testiä esim. hakenut tasapainoa toinen jalka ilmassa silmät kiinni. Onnistuu, kuten myös pyörällä ajaminen.
Oireet ajoittuvat perheessä tapahtuneeseen vakavaan sairastapauksen ilmenemiseen.
Stressiä on epäilty. Mutta koska sitä ei voi tarkalleen todeta en kirjoittanut sitä vielä aloitukseen saadakseni muitakin vinkkejä. Tuntuisi helpommalta että syy olisi joku muu kunnolla todettava asia.
Itse keinuva tunne johtuu hyvin todennäköisesti jumiutuneista niskoista. Huolettavimpia oireita ovat nuo kognitiiviset vaikeudet, mutta nekin voivat johtua esim. masennuksesta tai pahasta ahdistuksesta.
Asentohuimaus luultavammin. Tee asentohuimausliikkeitä ja venyttele ja sulata selän triggerpisteet pois. Itellä oli sama vaiva, nyt ollut poissa kuukausia. Korkeampi tyynynalunen.
Onko suvussasi migreeniä? Huimaus voi viitata siihenkin, vaikka mitään muita oireita ei olisi.
Niskat/nikamat jumissa. Mene fysioterapeutille, jolla on lisäkoulutusta esim osteopaatti.