Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoa uskovaiselle, jonka mielestä J sallii homoliitot, että raamattu on jyrkasti homoja vastaan?

Vierailija
19.08.2018 |

Heppu on siis etsinyt ja perustelee mielipiteitään monella eri raamatun kohdalla ja Suomen valtion lailla, mutta vaikka itse olenkin ateisti, mielestäni tyyppi on 100% väärässä. Menee terveys ja hermot kun yrittää selittää toiselle miten asiat raamatussa oikeasti on.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Kyseinen uskovainen ei ole kristitty, vaikka hän ehkä kuvittelee ja sanoo olevansa.

Vierailija
2/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos antaisit asian olla? Käytä energiasi johonkin muuhun. Täytyykö sitä terveys ja hermot menettää siihen, että haluaa olla oikeassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi uskoo valejumaliin. Juuri niihin joista Jeesus yritti varoittaa.

Vierailija
4/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on 2000 vuotta vanha. Sen käsityksellä homoseksuaalisuudesta ei ole mitään tekemistä nykyisten yhteiskuntien kanssa, joten on se ja sama mitä raamattu aiheesta sanoo. Yhtä hyvin voisit etsiä sieltä liikennesääntöjä.

Vierailija
5/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku väite ei perustu järkeen, ei sitä.voi järjellä kumota.

Ja koska olet ateisti, ei uskovainen tässä asiassa sinua todennäköosesti kuuntele.

Liberaalikristitytkin lainailevat tarpeentullen luomislertomusta, syntiinlankeemustarinaa, VT:n julmimpia kansanmurhakertomuksia jne. vaikka toruvat fundamentalisteja niiden liian kirjaimellisesta tulkinnasta.

Vierailija
6/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on 2000 vuotta vanha. Sen käsityksellä homoseksuaalisuudesta ei ole mitään tekemistä nykyisten yhteiskuntien kanssa, joten on se ja sama mitä raamattu aiheesta sanoo. Yhtä hyvin voisit etsiä sieltä liikennesääntöjä.

Mutta se on joidenkin mielestä Jumalan sanaa, joka on joka kirjaimeltaan muuttumatonta aikojen alusta saakka....

Kristinusko pohjautuu tuon kirjoituskokoelman teksteihin, joten....

Vierailija
7/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roomalais kirje 13:1-2

Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa.

Tasa-arvoinen avioliittolaki astuu voimaan – onko huomenna ruuhkaa maistraateissa? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005107000.html

Vierailija
8/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ollut jo voimassa?

Vierailija
9/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä itse olet jyrkästi homoja vastaan, raamattua on turha asiaan sotkea :D

Olen ihan varma että sieltä löytyy ihan sitä mitä itse sieltä haluat löytää... ja etenkin tulkita.

Vierailija
10/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Raamattu ole mikään käypä lakikirja enää nykyaikana ja ihmisten  käsitykset Jumalasta ovat kaikki henkilökohtaisia, (...sikäli kun niitä sellaisia kaikilla nykyään enää onkaan.)

Vierailija
11/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on kirjateoksen nimi, se pitää kirojittaa isolla alkukirjaimella (ihan riippumatta siitä, pidätkö sitä Jumalan tai jumalan sanana tai uskotko siihen).

Ja Raamattu ei ole yksiselitteisesti homoliittoja vastaan. Se vastustaa kyllä homoraiskauksia sotatilanteissa ja homojen pappeutta, mutta ei homoliittoja tai homoseksuaalisuutta (noin pääsääntöisesti se ei puhu niistä mitään).

Vierailija
12/12 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä itse olet jyrkästi homoja vastaan, raamattua on turha asiaan sotkea :D

Olen ihan varma että sieltä löytyy ihan sitä mitä itse sieltä haluat löytää... ja etenkin tulkita.

Jospa ap ongelma on se että hän haluaa olla vain oikeassa, varsinkin siinä että Raamattu on aina väärässä ja haluaa myös osoittaa sen.