Onko teistä 1-vuotias liian pieni olemaan isällään joka toinen v-loppu?
Meillä tilanne, että erottiin jo raskausaikana miehen pettämisen vuoksi. Vauvan lisäksi kaksi isompaa lasta. Nuorin täytti hiljattain vuoden ja imetys on nyt loppusuoralla, yöimetykset jääneet jo useampi kuukausi sitten.
Isommat lapset ovat olleet koko ajan isällään joka toinen v-loppu ja tämä nuorin käynyt pari-kolme krt viikossa tunteja.
Isä pärjää hänen kanssaan ja meillä vanhemmillakin nykyisin ihan hyvät välit.
Nyt ollaan alettu miettimään yökyläilyjä, alkuun yksi yö ja jos kaikki menee hyvin niin pidennetään koko v-loppuun.
Olen vaan kuullut lähipiirin tutuilta ja vähän vieraammiltakin, että joka toisen v-lopun oma aika noin pienen lapsen äidille on väärin?
Ajatteletteko te näin, miksi?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian pieni, 1-vuotias voi olla perheenjäsenensä kanssa useammankin yön ilman äitiä.
Hysteriaa noi ”yö per ikävuosi”-suomisäännöt.
Mitkähän ovat siis ne seuraukset, joita tuollaisten mukaan tulee jos vaikkapa 1-vuotias on kolme yötä mummolassa?
Tai 6-vuotias 10 päivää enon kanssa Kanarialla?Sen huomaa siinä vaiheessa, kun itkevä 1 v. ei saa unta tuntemattomassa paikassa tuntemattoman ihmisen luona.
Okei, no ei ole ollut tuollaisia ongelmia kellään meidän suvussa ja ystäväpiirissä.
Mutta meillä onkin läheiset perhesiteet ja ystävyyssuhteet.
Aina on mennyt hyvin ja lapsista on kasvanut luottavaisia ja sosiaalisesti lahjakkaita ihmisiä.
Itse esim. en ole kokenut ikinä elämässäni turvattomuutta enkä tiedä edes miltä tuntuu turvattomuus, VAIKKA olen ollut lapsena 1v ikäisestä saakka säännöllisesti yötä isovanhempien, sukulaisten, kummien ja perhetuttujen kanssa.....
5-vuotiaasta eteenpäin saatoin olla useamman viikonkin kauempana asuvien isovanhempien luona.
Joka toinen viikonloppu tuntuu tosi vähäiseltä määrältä lapsille tavata isäänsä. Pystyykö noin vähällä näkemisellä syntymään läheistä suhdetta isään?
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viikonloppu tuntuu tosi vähäiseltä määrältä lapsille tavata isäänsä. Pystyykö noin vähällä näkemisellä syntymään läheistä suhdetta isään?
Riippuu isästä. Osa 24/7 lastensa kanssa asuvista isistä ovat etäisiä lapsilleen, riippuu siitä minkä verran olet niiden lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Toki näkevät viikolla muutenkin, arki-iltaisin ovat isänsä töiden jälkeen hänen luonaan.
Mutta öitä vain tuolloin joka toinen v-loppu. Isommat koulussa ja helpompi lähteä tästä yhdestä kodista tällä hetkellä.
Lämmin kiitos vastauksista. Ehkä en välitä muiden vastusteluista ja annan lapsen isälleen yöksi tästä lähin, kun imetystaival on saatu päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks yö ok.
Miksi vain yksi yö? Me emme ole eronneet, mutta minä olen työssä, jossa joudun olemaan työmatkoilla ja joskus kolmekin yötä peräkkäin pois kotoa. Mihin se meidän 1-vuotias pitäisi laittaa, jos ei kerran voi olla isän kanssa?
Niin... teillä lapsi jää omaan tuttuun kotiin ja sänkyyn, tuttu isä hoitaa. Näetkö mitään eroa?
Lapsesi on silloin kotonaan, eikö. Yks yö on yksvuotiaalle suositus.