Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, ei sun tartte selitellä "tulisin auttamaan, mutta kun mulla on kokopäivätyö niin en ehdi" vapaaehtoistyöntekijöille

Vierailija
19.08.2018 |

Se on vapaaehtoista. Ei tartte tulla. Mutta kun itse teen kokopäivätyötä, opiskelen ja teen toistakin vapaaehtoistyötä sekä on pari harrastusta, niin nuo selitykset lähinnä ärsyttävät. Tulee tai on tulematta, ei tartte selitellä mitään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla tarpeeksi aikaa levätä jos moiset kommentit kovin ärsyttävät ;)

Vierailija
2/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on selitys siinä missä muukin. Ihminen tekee sellaista, mikä kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sulla tarpeeksi aikaa levätä jos moiset kommentit kovin ärsyttävät ;)

No on. Nytkin tässä palstailen ja en ole ennen puolta päivää menossa mihinkään. Mutta miksi sitä pitää selitellä? Sitä en ymmärrä. Vai onko kyse siitä, että haluaisi tulla, mutta ei tunne jaksavansa? Mutta en vain ymmärrä, miksi pitää selitellä syitä ettei ehdi, kun on melkoisen paljon ihmisiä, jotka eivät tee eikä sitä odoteta. Vapaaehtoisia otetaan mielellään mukaan, mutta selittelyt ei auta ketään, jos ei kerran ei ole aikaa. Sitten ei ole ja sillä selvä.

Vierailija
4/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa iso ongelma, tsemppiä, yritä kestää!

Vierailija
5/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vapaaehtoista. Ei tartte tulla. Mutta kun itse teen kokopäivätyötä, opiskelen ja teen toistakin vapaaehtoistyötä sekä on pari harrastusta, niin nuo selitykset lähinnä ärsyttävät. Tulee tai on tulematta, ei tartte selitellä mitään.

Kyllähän sitä 8-16 työssä jonkin laiskanleppoisan päivän jälkeen tekee kaikenlaista, mutta osalla on pitkiä viikkoja ja viikonloppuja töitä sekä työmatkoja.

Työllä ja työllä on eroa.

Vierailija
6/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä. Aika usein tuo on tekosyy. Oikeasti niitä ei kiinnosta osallistua vapaaehtoistyöhön kun siellä on joku kaltaisesi tyyppi.

Vierailija
7/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin uuvuin omassa työssäni niin, etten olisi jaksanut muuta, vaikka olisin halunnut. Ihminen selittelee, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Vierailija
8/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei mikään vapaaehtoistoiminta kiinnosta vähääkään. Käyttäkää aikanne ihan miten haluatte, mutta älkää tulko minulle siitä uikuttamaan.

Vierailija
9/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin, mutta en nyt ehdi :)

Vierailija
10/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisin, mutta en nyt ehdi :)

Samoin, kokopäivätyö  :)

Vierailija
11/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei mikään vapaaehtoistoiminta kiinnosta vähääkään. Käyttäkää aikanne ihan miten haluatte, mutta älkää tulko minulle siitä uikuttamaan.

En minä sinne ketään ole uikuttamassa, vaan ärsyttää tyypit, jotka puolustelevat tulemattomuuttaan, kun se on ihan turhaa! On vain tulematta, ei tarvitse selitellä mitään.

Vierailija
12/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät viitsi sanoa sinulle suoraan ettei voisi viulu yhtään vähempää kiinnostaa. Alkaisit varmaankin itkemään.

Vierailija
13/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, teetkö itse sitä työtä millä motiivilla? Jos aidosta ilosta niin mitä muista ärsyynnyt?

Vierailija
14/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sinne ketään ole uikuttamassa, vaan ärsyttää tyypit, jotka puolustelevat tulemattomuuttaan, kun se on ihan turhaa! On vain tulematta, ei tarvitse selitellä mitään.

Jaa, mielestäni se on vaan keskustelua jos toinen kertoo ettei voi tehdä vapaaehtoistyötä ajanpuutteen vuoksi. En olisi ymmärtänyt ottaa asiaa henkilökohtaisesti ja ärsyyntyä siitä. T. Ohis (myös vapari)

Vierailija
15/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyöri vapaahetoistyöympyröissä, koska en ikinä jaksaisi tehdä sellaista, mutta yleisesti ihmisillä on tarve selitellä ajankäyttöään ja yleensä vedotaan lapsiin tai työtilanteeseen. Syy voi olla todellinen tai sitten ei.

Olen opettelemalla opetellut, että kun kysytään johonkin, bastaan vain, että ikävä kyllä en pääse. Joskus on alettu penäämään syitä. Enää en turvaudu selittelyyn tai valehteluun vaan toimin kuin en ihan edes ymmärtäisi kysymystä. Teen ihan tavallista fyysisesti kevyttä työtä ja työpäiväni loppuu aina klo 16 mennessä. Lapsia eikä opiskelua ei ole. Olen vain helposti väsyvä introvertti ja vähäenerginen luonnostani. En kehtaisi sanoa, että en tule harrastukseen, koska joku siellä oleva ap:n tyylinen ihminen rasittaa minua tai en ole pakanana ollenkaan kiinnostunut Nico-Petterin konfirmaatiosta. Hyvin harva ihminen tällaista sanoo, vaan keksii selityksiä. Silloinkin kun niitä ei kysytä.