Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko vastata näihin kysymyksiin? Vastaa kommentti kenttään!

Vierailija
19.08.2018 |

Kuvittele että haet töitä unelmiesi työpaikasts, vastaa näihin tärkeisiin kysymyksiin jotka ratkaisevat sen saatko töitä vai et.

1. Minkälaiset ovat työajat? Mitkä ovat odotuksesi tulo- ja lähtöajoista?

2. Mitkä ovat odotuksesi tavoitettavuudesta työajan ulkopuolella? Vastaan tavallisesti hätämeileihin ja -viesteihin, ja tarkistan molempia epäsäännöllisesti viikonloppuisin. Käykö tällainen sinulle?

3. Mitkä ovat säännöt ja normit vapaille? Kuinka lomat, henkilökohtaiset vapaat ja sairauspäivät järjestyvät? Entä satunnaiset tunnit, joita tarvitsee esimerkiksi lääkärissä käyntiin?

4. Mitkä ovat omat sääntösi kotona työskentelyyn, varsinkin jos sää on huono, etkä ole kunnossa mutta et myöskään tarpeeksi sairas sairauslomalle?

5. Entä joustava työaika?

6. Ketkä ovat sisäisiä toimeksiantajiani? Mitkä ovat odotukset kanssakäymisestä heidän kanssaan? Kuinka voin kommunikoida työajan ulkopuolisesta tavoitettavuudestani heidän kanssaan?

7. Kuka arvioi suoritustani tässä tehtävässä? Mitkä ovat arviointikriteerit?

8. Kertokaa minulle tärkeimmistä sisäisistä toimeksiantajistani ja muista kontakteistani. Mitä minun tarvitsee tietää työskentelemisestä jokaisen heistä kanssa - heidän erityiset vaatimuksensa, oikkunsa ja kommunikointitapansa jne.?

9. Minkä uskot olevan kaikkein haastavin osa työssä? Mikä on neuvosi esteen ylittämiseen?

10. Mitä muuta minun täytyy tietää yrityksen kulttuurista, johdosta ja yrityksestä?

11. Haastattelun aloitus - "Kuinka haluaisit esitellä itsesi?"

12. Uraodotukset - "Millaisia ammatillisia tavoitteita sinulla on?"

13. Hakeminen - "Miksi hait tähän tehtävään?"

14. Motivaatio - "Millaisista työtehtävistä ja -tilanteista pidät eniten?"

15. Persoonallisuus - "Millä viidellä sanalla kuvailisit itseäsi?"

16. Vahvuudet - "Mitkä ovat suurimmat saavutuksesi? Mikä ominaisuutesi johti menestykseen?"

17. Heikkoudet - "Millaisissa tilanteissa kysyt apua muilta?"

18. Tiimityöskentely - "Millaisen roolin yleensä otat ryhmässä?"

19. Käytännön kysymykset - "Mitä asioita haluat vielä tietää tästä tehtävästä?"

20. Haastattelun lopetus - "Oletko vielä kiinnostunut tästä tehtävästä?

Vinkkejä:

+ Älä unohda sosiaalistamediaa vaan ole aktiivinen ja luo verkostoja!
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/201706202200109654_tb.shtml

+ Erotu massasta, ole kiinnostava ja persoonallinen!
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/201804232200895908_tb.shtml

+ Kahdeksan hyvää syytä sille, miksi et ole saanut töitä!
http://elaparemmin.fi/blogi/8-syyta-miksi-et-saa-toita/

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän nyt ihan itse vastaukset. :)

Vierailija
2/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin puoleenväliin. Töitä olen silti saanut aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vastata suurimpaan osaan, joitain kohtia joutuisi miettimään.

Vierailija
4/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä pelleilyä.

Vierailija
5/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli hänessä heikkona on.

Vierailija
6/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan nykyaikaista työnhakua. Ensimmäiset 10 kusymystä sinun iannattaa kysyä itseltäsi ennen työhaastattelua ja 10 viimeistä tullaan kysymään sinulta tuöhaastattelussa. Igse käyn kaikki 20 kysymystä läpi kerran viikossa ja kirjoitan vastaukset paperille. Tekee hyvää harjoittelua ja edistää työn saamista, mutta ei käy aktivointitoimesta.

Ap

Vierailija
7/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

....mitähän vttua?!

Vierailija
8/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nykyaikaista työnhakua. Ensimmäiset 10 kusymystä sinun iannattaa kysyä itseltäsi ennen työhaastattelua ja 10 viimeistä tullaan kysymään sinulta tuöhaastattelussa. Igse käyn kaikki 20 kysymystä läpi kerran viikossa ja kirjoitan vastaukset paperille. Tekee hyvää harjoittelua ja edistää työn saamista, mutta ei käy aktivointitoimesta.

Ap

😂 Että ihan kerran viikossa paperille.

Tunnistin kyllä kysymykset sellaiseksi pelleilyksi, jota työhaastattelut ovat olleet viimeisen parinkymmenen vuoden ajan. Jopa kaikissa höpöhöpöhommissa.

Vierailija
9/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit avoimesti kertoa mitä tutkimusta teet ja kenelle.

Vierailija
10/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kusymyksistä ainakin kaksi kolmasosaa on ihan turhia. Riittää kun lyöt myrkin pöytään ja sanot vaan että "Mä tuun teille töihin nyt ja piste. Koskas aloitetaan?"

Vierailija
11/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit avoimesti kertoa mitä tutkimusta teet ja kenelle.

En tee mitään tutkimusta kenellekkään haluan vain auttaa hyvää hyvyyttäni ihmisiä saamaan töitä. Onko siinä jokin väärin?

Ap

Vierailija
12/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin aloitukselle alapeukun sillä ei noin tyhmää juttua voi olla. Senkusta vaan meet töihin, ei se sen vaikeampaa pitäisi olla.

Vierailija
13/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vastata kyllä.

Ihan toinen asia on sitten se, onko antamani vastaukset oikeita tai sellaisia joita haastattelija pitää oikeina.

Vierailija
14/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Osaan vastata kyllä.

Ihan toinen asia on sitten se, onko antamani vastaukset oikeita tai sellaisia joita haastattelija pitää oikeina.

Mutta tässä varmaan juuri haetaan sitä että kysymyksiin on osattava vastata oikein jotta voisi saada haluamansa työpaikan, aivan kuin koulun kokeessa jos halusi saada kympin.

Vierailija
15/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lompsinut työmaalle ja kysynyt onko töitä. Jos työtä on ollut tarjolla, on pyydetty haastatteluun. Jos on kiinnostanut minua ja työnantajaa, on työpaikka irronnut. Olen vaihtanut siis myös työpaikkaa. En ole ikinä täytellyt noita naurettavia hakemuksia. Ne on palkatun rekrytoijan pelleilyä, eikä töitä ole oikeasti edes tarjolla.

Vierailija
16/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Osaan vastata kyllä.

Mutta tässä varmaan juuri haetaan sitä että kysymyksiin on osattava vastata oikein jotta voisi saada haluamansa työpaikan, aivan kuin koulun kokeessa jos halusi saada kympin.

Jos työhön tarvitaan tekijä ja sinä olet oikea tekijä, ei siinä tarvi miettiä miten kysymyksiin vastataan. Se tulee kyllä selville ilman että koitat "vastata oikein"

Vierailija
17/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Osaan vastata kyllä.

Jos työhön tarvitaan tekijä ja sinä olet oikea tekijä, ei siinä tarvi miettiä miten kysymyksiin vastataan. Se tulee kyllä selville ilman että koitat "vastata oikein"

Mutta silloin et saa tödennäköisesti töitä jos memet vastaamaan väärin. Työpaikan saamiseksi on osattava vastata oikein.

Vierailija
18/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vuosi 1956, olin silloin vielä 15v tytnnaskali. Menin lautarhalta kysymään olisko töitä. Toimitus johtaja ojensi minulle luudan käteen ja toivotti tervetulleksi. Yhteensä 20 vuotta sitten lakaisin sahanpuruja lautakasojen välistä. Sitten minut palkattiin sihteeriksi kun olin niin tomakka nainen ja siitä ylenin ylimmäksi kirjanpitäjäksi.

Vierailija
19/19 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon.

Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.

Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi - miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.

Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.

Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.

MOT