Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla uskonnollisia hengellisiä kokemuksia?

Vierailija
19.08.2018 |

Jos on niin kerro joku. :)

Oletko esim. jollain tavalla kohdannut Jeesuksen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut hengille, ja joka kerta kun olen pyytänyt heiltä jotain merkkiä, olen sellaisen saanut.

Kerran puhuin videolle ikäänkuin käyttäen sitä väylänä välittää viesti paremmin perille, koska oletettavasti he kykenevät vaikuttamaan sähkölaitteisiin.

Pyysin merkkiä ja samassa kännykkääni lävähti ilmoitus "muisti täynnä"

Ja se oli ensimmäinen kerta sen puhelimen kanssa, koska se oli aika uusi puhelin

Miten vaan tätä tulkitsee niin ainakin hauska sattuma.

Toinen kerta oli kun juttelin heille ihan vaan kotonani ilman mitään laitetta.

Oli aurinkoinen päivä ja aurinko lämmitti meidän ikkunoita ja talon seinää, niin että siitä välillä kuului naksahduksia.

Kysyin pystyttekö te naksuttelemaan tuota seinää ? Tehkää kaksi naputusta, jos voitte.

Sitten kuului "naps"

- toi oli vaan yksi kerta ..

"Tik tik"

Ihan kuin joku olisi koputanut ikkunaan kynnellä.

Ja tämänkin voi tulkita hauskaksi sattumaksi, mutta täytyy sanoa, että en koskaan kuule tuosta seinästä sellaista kahta peräkkäistä napautusta.

Mutta ehkäpä he tekevät tälläisiä vain silloin kun ne voi tulkita sattumaksi.

En tiedä olenko ihan varma uskonko heidän olemassa oloonsa, mutta olen alkanut kiinnostumaan ottamaan selvää.

Jotenkin ajatus että ympärillä on henkiä, jotka pitävät huolta tuo sellaista mielenrauhaa itselle.

Vierailija
22/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiheena keskustelupalstalla on joku uskoon liittyviä asioita, niin lähes aina joku vähättelee tai epäilee, ja voi puhua satuolennoista. Haluan itse nyt kommentoida henkilökohtaisesta uskostani Jeesukseen, joka rakastaa meitä jokaista ihan mahtavan paljon, jos me vain haluamme ottaa tämän kaikille tarkoitetun pelastuksen ja rakkauden vastaan. Uskonnollisuus on eri asia, se voi olla perinnettä ja /tai lain noudattamista kuten aikoinaan fariseuksilla ja kirjanoppineilla, joita Jeesus suoraan sanoen nimitti tekopyhiksi. Moni voi hakea elämäänsä sisältöä bilettämisestä, että se toisi iloa, valoa ja hauskuutta päihteiden siivittämänä. Tästä pysyvän ilon saavuttamisesta on Raamatussa sanottu näin: " Mutta sinä (Jeesus) annat sydämeeni suuremman ilon kuin kukaan saa viinin tai viljan runsaudesta."(Psalmit 4:8).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lusiferin, valitettavasti.

mies54v

Mitä tapahtui?

Yritti pelotella kääntymään takasin. Ei onnistunut. Aika moni uskovainen kokee noita tullesaan uskoon, tai ollessaan tulossa.

mies54v

Vierailija
24/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on, vaikka kuinka paljon! Suurin tietysti se, kun Jumala nosti minut masennuksen hornan syövereistä vierihoitoonsa. Kaksi viikkoa elin kuin pumpulissa, valtavan Rakkauden sisällä. Tämä muisto yli 30 v takaa kantaa minua ja uskoani edelleen.

Jumala on Ihmeellinen!

Pienempiä Pyhän Hengen läsnäolon kokemuksia minulla on lähes päivittäin. Tunnistan ne herkistymisestä, kun joku koskettaisi sisintäni. Aina niihin liittyy hyvän olon, rauhan ja turvallisuuden kokemus. Kaikki paha väistyy sillä hetkellä.

Jumala on hyvä, ja kutsuu jokaista, sinuakin!

Vierailija
25/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiheena keskustelupalstalla on joku uskoon liittyviä asioita, niin lähes aina joku vähättelee tai epäilee, ja voi puhua satuolennoista. Haluan itse nyt kommentoida henkilökohtaisesta uskostani Jeesukseen, joka rakastaa meitä jokaista ihan mahtavan paljon, jos me vain haluamme ottaa tämän kaikille tarkoitetun pelastuksen ja rakkauden vastaan. Uskonnollisuus on eri asia, se voi olla perinnettä ja /tai lain noudattamista kuten aikoinaan fariseuksilla ja kirjanoppineilla, joita Jeesus suoraan sanoen nimitti tekopyhiksi. Moni voi hakea elämäänsä sisältöä bilettämisestä, että se toisi iloa, valoa ja hauskuutta päihteiden siivittämänä. Tästä pysyvän ilon saavuttamisesta on Raamatussa sanottu näin: " Mutta sinä (Jeesus) annat sydämeeni suuremman ilon kuin kukaan saa viinin tai viljan runsaudesta."(Psalmit 4:8).

Raamatussa kehoitetaan rukoilemaan kaikkien ihmisten puolesta, myös vihamiestemme . Anna meille anteeksi

meidän syntimme, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Vierailija
26/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin varastanut 5 vuotiaana. Omatunto oli niin kipeä. Olin varastanut rakkaan isäni taskusta rahaa. En uskaltanut nukkua. Ajattelin. En uskalla kertoa isälle hän voi suuttua. Lopulta oli pakko tunnustaa, kun tuli mieleen, jos nyt kuolen pääsenkö luojani luo. Uskovainen isäni otti minut lämpimästi syliinsä ja julisti evankeliumin, joka kuuluu kaikille katuvaisille.

Minun syntini on maksettu Golgatan ristillä.

Olin niin onnellinen ja tyyny, jolla nukuin, oli

Pehmeä.

Kamalaa, kun 5-vuotias pieni lapsi joutuu pohtimaan taivaaseen pääsyään, kun on salaa ottanut vanhemman taskusta hieman rahaa.

Vierailija
27/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua syvästi loukannut ihminen vaivasi mieltäni vuosia. Pyysin jumalalta pitkään, että hän rankaisisi jos näkisi kärsimykseni sen arvoiseksi. Ja todellakin rukoilin tätä, joka ikinen päivä. Ihminen sai aivoifarktin, halvaantui ja menetti työkykynsä.

Raamatussa kehotetaan antamaan anteeksi eikä kantamaan kaunaa saatikka toivomaan pahaa tapahtuvan toiselle ihmiselle.

Vierailija
28/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On!

Koen arjessani lähes jatkuvaa pientä tai suurempaa johdatusta. Elän rukoillen yhteydessä Jumalaan. Uskon Jeesukseen. Vaikea valita yhtä kokemusta, mutta yhtenä sellaisena pienenä arjen esimerkkinä:

Olin hirveässä rahapulassa ja ei ihan oikeasti ollut rahaa ruokaan itselleni ja lapselle lähipäiviksi. Rukoilin apua. Kaverini sitten kyseli olisiko mulla myydä hänelle, hänen vähän omaa lastani nuoremmalle lapselleen, lapseni pieniksi jääneitä vaatteita. Olihan mulla ja sain 20 e ruokaan.

Juuri tuollaisia pikkujuttuja itse pidin johdatuksena.

Isommista voisi mainita puolison löytyminen.

Mutta miksi jumal-olettamus?

Eilenkin sain reistailevan koneen kuntoon ilman rukoilua js uskoa yliluonnolliseen, kun ennen se olisi ollut

johdatusta.

Yhtähyvin voisi puristaa kainalossaan nallekarhua ja pyytää:

Rakas Nalle-Kalle, suo liikeneuvottelun ratketa minulle edullisesti.

Nalle-Kalle sitten johdattaa.

Tiedätkö muuten, että on olemassa yksi synti mitä Raamatun mukaan ei anteeksi anneta. Se on Pyhän hengen pilkka.

Vierailija
29/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin varastanut 5 vuotiaana. Omatunto oli niin kipeä. Olin varastanut rakkaan isäni taskusta rahaa. En uskaltanut nukkua. Ajattelin. En uskalla kertoa isälle hän voi suuttua. Lopulta oli pakko tunnustaa, kun tuli mieleen, jos nyt kuolen pääsenkö luojani luo. Uskovainen isäni otti minut lämpimästi syliinsä ja julisti evankeliumin, joka kuuluu kaikille katuvaisille.

Minun syntini on maksettu Golgatan ristillä.

Olin niin onnellinen ja tyyny, jolla nukuin, oli

Pehmeä.

Kamalaa, kun 5-vuotias pieni lapsi joutuu pohtimaan taivaaseen pääsyään, kun on salaa ottanut vanhemman taskusta hieman rahaa.

Synnintunto on hyvä asia minkäikäiselle tahansa, sillä se vie lähemmäs Jumalaa ja anteeksiantamusta, pelastusta.

Minua surettaa, että olin jo 5-vuotiaana hyvin ahdistunut lapsi ilman tietoa Jumalan rajattomasta Rakkaudesta ja Hyvyydestä. Vanhempani eivät olleet uskossa, eikä kukaan aikuinen tukenut ja auttanut minua hädässäni. Sitä olen ihmetellyt, miksi Jumala tai Jeesus ei ilmestynyt minulle jo silloin. Olisin tarvinnut Pyhän Rakkauden konkreettista kohtaamista.

No, onneksi asia korjaantui vihdoin 30-vuotiaana, kun elämäni ja minä itsekin olin raunioina. Herran tiet ovat tutkimattomat, Hän päättää ketä armahtaa ja milloin.🙂

Vierailija
30/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On!

Koen arjessani lähes jatkuvaa pientä tai suurempaa johdatusta. Elän rukoillen yhteydessä Jumalaan. Uskon Jeesukseen. Vaikea valita yhtä kokemusta, mutta yhtenä sellaisena pienenä arjen esimerkkinä:

Olin hirveässä rahapulassa ja ei ihan oikeasti ollut rahaa ruokaan itselleni ja lapselle lähipäiviksi. Rukoilin apua. Kaverini sitten kyseli olisiko mulla myydä hänelle, hänen vähän omaa lastani nuoremmalle lapselleen, lapseni pieniksi jääneitä vaatteita. Olihan mulla ja sain 20 e ruokaan.

Juuri tuollaisia pikkujuttuja itse pidin johdatuksena.

Isommista voisi mainita puolison löytyminen.

Mutta miksi jumal-olettamus?

Eilenkin sain reistailevan koneen kuntoon ilman rukoilua js uskoa yliluonnolliseen, kun ennen se olisi ollut

johdatusta.

Yhtähyvin voisi puristaa kainalossaan nallekarhua ja pyytää:

Rakas Nalle-Kalle, suo liikeneuvottelun ratketa minulle edullisesti.

Nalle-Kalle sitten johdattaa.

Tiedätkö muuten, että on olemassa yksi synti mitä Raamatun mukaan ei anteeksi anneta. Se on Pyhän hengen pilkka.

Tämä Nalle-Kalleen uskova on luopio. Tuomio on Jumalan, Hänen on myös anteeksianto. Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.

Vierailija
31/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille tuli joskus naurettua niin että se oli suorastaan hengellinen kokemus.

Vierailija
32/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut hengille, ja joka kerta kun olen pyytänyt heiltä jotain merkkiä, olen sellaisen saanut.

Kerran puhuin videolle ikäänkuin käyttäen sitä väylänä välittää viesti paremmin perille, koska oletettavasti he kykenevät vaikuttamaan sähkölaitteisiin.

Pyysin merkkiä ja samassa kännykkääni lävähti ilmoitus "muisti täynnä"

Ja se oli ensimmäinen kerta sen puhelimen kanssa, koska se oli aika uusi puhelin

Miten vaan tätä tulkitsee niin ainakin hauska sattuma.

Toinen kerta oli kun juttelin heille ihan vaan kotonani ilman mitään laitetta.

Oli aurinkoinen päivä ja aurinko lämmitti meidän ikkunoita ja talon seinää, niin että siitä välillä kuului naksahduksia.

Kysyin pystyttekö te naksuttelemaan tuota seinää ? Tehkää kaksi naputusta, jos voitte.

Sitten kuului "naps"

- toi oli vaan yksi kerta ..

"Tik tik"

Ihan kuin joku olisi koputanut ikkunaan kynnellä.

Ja tämänkin voi tulkita hauskaksi sattumaksi, mutta täytyy sanoa, että en koskaan kuule tuosta seinästä sellaista kahta peräkkäistä napautusta.

Mutta ehkäpä he tekevät tälläisiä vain silloin kun ne voi tulkita sattumaksi.

En tiedä olenko ihan varma uskonko heidän olemassa oloonsa, mutta olen alkanut kiinnostumaan ottamaan selvää.

Jotenkin ajatus että ympärillä on henkiä, jotka pitävät huolta tuo sellaista mielenrauhaa itselle.

Ainoastaan Pyhä Henki pitää huolen, johdattaa, suojelee, antaa rauhan ja opastaa sekä neuvoo. Jeesuksen Kristuksen omat saavat Pyhän hengen itseensä heti kun katuvat sydämestään syntejään, kääntyvät Kristuksen puoleen ja pyytävät syntejään anteeksi, julistavat Jeesuksen Herrakseen ja alkavat seurata Kristusta.

Nuo henget joille sinä juttelet ovat pimeydestä ja pahuudesta. Ne eivät ole hyviä henkiä. He kyllä nyt sinua maanittelevat ja esittelevät olevansa hyvyyttä, mutta tulevaisuudessa mikäli jatkat heille juttelua ja heidän seuraamistansa tulet huomaamaan että olet monen maallisen asian ja ihmisen orjuuttama ja syrjäyttämä. Mikäli et käänny pois pahuus pitää sinut ja sielusi vallassaan elämäsi loppuun asti ja sitten kuolemasi jälkeen osoitteesi on kadotus.