Ajattelen koko ajan tupakan ostamista ja polttamista mutta en kuitenkaan tee sitä
Tekisi mieli ostaa tupakkaa mutta en kuitenkaan haluaisi aloittaa taas polttamaan. Mitä kannattaisi tehdä? M20
Kommentit (13)
Ei kannata juoda alkoholia ainakaan muutamaan viikkoon, se helposti saa aloittamaan uudestaan.
Kannattaa ostaa. Kokemuksesta sanon että olen lopettanut monta kertaa ennen viimeistä kertaa. Erona tähän kun viimeisen kerran lopetin on että tupakki on minulle kuin ilmaa. Minulla ei tee mieli tupakkia vaan sitä ei ole edes olemassa enään minun mielessäni. Se että aikaisemmin lopetin niin minua teki mieli kokoajan ja vain oli ajan kysymys koska taas alan polttamaan. Joten hae se aski äläkä kiusaa itseäsi. Kyllästyt siihen kyllä vielä kun tarpeeksi poltat sitä ihanuutta. Se ei ole terveellistä mutta jos sinua sitä tekee mieli niin et ole tehnyt asioita vielä selväksi omassa päässäsi. :)
Vierailija kirjoitti:
Pysy sinnikkäänä vaan. Tupakanhimo voi olla kauhea mutta pahin aalto kestää vain noin 10 min. Juo vettä, syö porkkanoita, katsele jotain sarjoja.. joka päivä helpottaa ja huomaat että tulee päivä kun et ole muistanut ajatella tupakkaa ollenkaan. Tsemppiä!
Tupakanhimo voimistuu yleensä silloin jos näen esim. työkavereiden polttavan, silloin jos kaupassa monet henkilöt ostavat tupakkaa ja jos joku alkaa puhumaan tupakasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa. Kokemuksesta sanon että olen lopettanut monta kertaa ennen viimeistä kertaa. Erona tähän kun viimeisen kerran lopetin on että tupakki on minulle kuin ilmaa. Minulla ei tee mieli tupakkia vaan sitä ei ole edes olemassa enään minun mielessäni. Se että aikaisemmin lopetin niin minua teki mieli kokoajan ja vain oli ajan kysymys koska taas alan polttamaan. Joten hae se aski äläkä kiusaa itseäsi. Kyllästyt siihen kyllä vielä kun tarpeeksi poltat sitä ihanuutta. Se ei ole terveellistä mutta jos sinua sitä tekee mieli niin et ole tehnyt asioita vielä selväksi omassa päässäsi. :)
Höpö höpö. Ei todellakaan kannata polttaa tai vain siksi että mieli tekee. Aika lailla kaikkien lopettaneiden on tehnyt mieli polttaa jossain vaiheessa. Eivätkä tupakoitsijat kyllästy tupakkaan, ei riippuvuutta aiheuttavaan aineeseen voi kyllästyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy sinnikkäänä vaan. Tupakanhimo voi olla kauhea mutta pahin aalto kestää vain noin 10 min. Juo vettä, syö porkkanoita, katsele jotain sarjoja.. joka päivä helpottaa ja huomaat että tulee päivä kun et ole muistanut ajatella tupakkaa ollenkaan. Tsemppiä!
Tupakanhimo voimistuu yleensä silloin jos näen esim. työkavereiden polttavan, silloin jos kaupassa monet henkilöt ostavat tupakkaa ja jos joku alkaa puhumaan tupakasta. Ap
Jos yrittää lopettaa tupakoinnin niin varmaan kannattaisi hakeutua pois tupakoivien työkavereiden seurasta ihan ensimmäisenä. Eihän siitä mitään tule lopettamisesta jos pitää katsoa kun toiset polttaa.
Ehkä voit keksiä jonkun korvikkeen? Eräs tietämäni lopettaja vaihtoi tupakoinnin jenkki-purkaan ja toinen sisu-pastilleihin. Joku uusi rutiini vanhan tilalle ja suulle tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeinta on lopettaa jos joutuu olemaan tupakoitsijoiden lähellä. Mutta kyllä siitäkin selviää, ja lopulta voit katsella pakkasessa tai vesisateessa tupakoivaa työkaveria iloisena ettei itse tarvitse enää mennä sinne. Tai kaupassa kuunnella tupakanostajaa helpottuneena ettei kuulu enää sinun elämääsi.
Pienituloisena itse sain iloa myös siitä, että aloin siirtää joka kuukausi ”tupakkarahat” säästötilille ja seurasin potin kasvamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeinta on lopettaa jos joutuu olemaan tupakoitsijoiden lähellä. Mutta kyllä siitäkin selviää, ja lopulta voit katsella pakkasessa tai vesisateessa tupakoivaa työkaveria iloisena ettei itse tarvitse enää mennä sinne. Tai kaupassa kuunnella tupakanostajaa helpottuneena ettei kuulu enää sinun elämääsi.
Pienituloisena itse sain iloa myös siitä, että aloin siirtää joka kuukausi ”tupakkarahat” säästötilille ja seurasin potin kasvamista.
Ne tupakasta säästyneet rahat menevät helposti esim. karkkeihin, alkoholiin, sipseihin, roskaruokaan ja muuhun yhtä turhaan kuin tupakka.
Kohta 2 vuotta kun lopetin. Vieläkin iskee mieliteko viikottain. En kuitenkaan sorru, ehkä.
Tuo syö porkkanoita on aina paras patenttiratkaisu joka vaivaan. Jotain fu*king PORKKANOITA!
Tyyliin jalkani katkesi ->> Ota vaan porkkana käteen!
Mene kioskille ja osta jotain hyvää aikuisten tupakkaa, kuten Camel. Sitä ei tarvitse vetää montaa henkosta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo syö porkkanoita on aina paras patenttiratkaisu joka vaivaan. Jotain fu*king PORKKANOITA!
Tyyliin jalkani katkesi ->> Ota vaan porkkana käteen!
No itse olen sekä lopettanut tupakoinnin että laihduttanut syömällä porkkanoita. Tupakan/herkunhimon iskiessä syönyt niitä. Siinä saa kuoriessa kädet askaretta ja suu jotain tekemisistä, ja syönti kestää just suunnilleen sen tupakan verran aikaa. Olen jopa istunut rappusilla tupakkapaikallani porkkanaa syömässä. Että äläs nyt kuule, se on kelpo vinkki joillekin meistä.